Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu

Megigérem soha nem használok többet Geckót! Rájöttem, hogy az egy vacak, buta vezérlő!

000000000

Te szerencsétlen!:))
Te ne AC szervóval foglalkozzál, hanem nyomd
meg az agyadban a nagy piros RESET gombot,
és kezdjél megtanulni összeadni két számot
egy képlet alapján!:)
Befejeztem veled!!!!!!!
Egyszerűen észbontó, kibírhatalan a stílusod és
ennyi marhaság kapcsán az egész Fórum végképp
rajtad röhög!:)))

bmejdz9nu

Köszi a szaktanácsodat a #9637-re! Sokat segítettél! Most már tudom melyik gyártótól melyik típust válasszam...
 
Mert ez olyan egyszerűnek tűnt, de sajnos pórul jártam a tesztnél...
 
Nem is gondoltam volna, hogy ezek a kupplungok ilyen rosszul viselik az elvárt és fizikailag is lehetséges gyorsuláskori terhelést.
 
További szép napot és remélem másnak is hasonlóan konkrét és megyőző válaszokat adsz és segítesz a paraméterek kiválasztásában a hajtás optimalizálásban...
 
A sebesség, erő, gyorsítás, pontosság legyen veled... egyszerre... optimálisan.

bmejdz9nu

http://www.collider.com/uploads/imageGallery/Men_in_Black/men_in_black_movie_image_tommy_lee_jones_and_will_smith.jpg" border=0>

jv7pu3a5p

Tisztelem a tudásodat, de szerintem ez pont nem a legjobb példa. Mert ez a gyorsulás akkor lenne igaz ha a motor minden fordulaton ezt a teljesítményt adná le, ráadásul még számtalan más dolog is bejön a képbe mint a hajtás veszteségek, légellenállás stb. Ennyire azért ezt nem lehet leegyszerűsíteni, vagy rosszul gondolom?

bmejdz9nu

Mindjárt megkapod te is a fejmosást :)  
Mert "sajnos" jól látod... ezért töröltette az egészet. Mert gyakorlatilag nem működőképes és persze nem is életszerű a számítás.
Ezt a fordulatszámtól függő motor teljesítményt sokan nem tudták (és még most sem tudják)... utólag már tudom... pedig ez egy alapvető dolog...
De örülök, hogy legalább te (egyedüliként) a fórumon ezt tudod és észrevetted...

jv7pu3a5p

NEm nagyon akartam beleszólni megmondom őszintén, de ez most kicsit szúrta a szemem, ezért is írtam, hogy nem a legjobb példa. Elég sokat mozgok(tam) autós "tuning" berkekben, elméleti dolgokban nem vagyok otthon de gyakorlatban igen. Ráadásul motor és motor között is égbekiáltó különbségek vannak. Ezt a saját kocsimon tanultam meg. A kocsim mondjuk egy jó példa arra, hogy nem szükséges nagy teljesítmény egy bizonyos gyorsulás eléréséhez. Honda integra 192le/8300 fordulaton. 9000 veszíti el az erejét. Sok nagyobb teljesítményű autónál jobban megy (tapasztalat). És mindenzt azért tudja megtenni mert a teljesítmény görbéje 5500 fordulat után egyenletes, mint más hasonló akár turbós autóké is. Tehát ezért is gondolom, hogy a motor teljesítményéből csak nagyságrendet lehet saccolni gyorsulásra.
De mondjuk DC servónál más az eset mert ott az árammal variálhatod a teljesítményt, bőven a névleges fölé. És ha jól értem ezért írta a Tibor, hogy az 50W motor elegendő, mert gyorsítás meg lasítás esetén oda lehet neki pakolni. (ezt majdnemhogy laikusként, az elmúlt hozzászólásokból mondom) Nem kívánok vitába keveredni senkivel :o))

bmejdz9nu

20W volt volt a kiinduló az hajtja 300rp-el áttételen 1/2 szíj áttételen keresztül a szép nagy tengelyt...
A 20W-os motor 300rpm-en csak 2W... Ez a minimalista elképzelésének a vissza rúgása!
Ez ugyebár a súrlódásokhoz sem elegendő... azaz lehet neki pakolni mondjuk 10X áramot de csak egy rövid ideig pl. gyorsításkor... de nem folyamatosan mert leég a motor!...
Tehát pont egy nagyságrendet tévedett... erre már a (kb. felénél) rájött az 50W-os kicsapongással... de gondolta senki nem veszi észre ezt... majdnem jól gondolta!
Senki - de senki nem tudta a fórumon, hogy a motorfordulattól függ a leadott teljesítmény! Ez szomorú...  
 
Ha jól számolt volna Tibor és nem hibázik egy nagyságrendet... ill. nem azt akarta volna bizonyítani, hogy 20W mire jó (azaz mire nem)... azaz nyomatékoldalról számolt volna ahogy szokás...  
Azaz az erő szükséglet oldaláról közelíti meg a dolgot... a számítást... egy adatlapos motorból kiindulva... de nem... nem tette...
A kritikát, ellenőrzést, megvitatást nem akar látni még a gondolatától is reszket :)
 
 
Csak arányaiban leírom... ha így tett volna Tibor... nemcsak azért mert a hobbystának általán van egy adott motorja...
 
1. alapul vesz egy 100W-os motort (azaz egy 0,32Nm-es alap nyomatékút amit a 100 Watt-osok tudnak)  
2. A tengely ok. (16/4-es és L: 500mm)
3. áttétel 2/1 - ok.
 
A 0,32Nm = http://sgforum.hu/listazas.php3?azonosito=hobbycnc&id=1179043794" TARGET=_fnew>(Itt a #2-es képlet) alapján = 1004 Newton a 4mm-es emelkedésű tengelyen a 2/1-es áttétel-el...
Ez a "tolóerő" szükséglet volt alapja a számításának ugyebár????? ezt meghatározta az elején!!!! Ami oké is... gyakorlatias...
 
A 100W-os motor pedig vígan viszi az egészet! Ezt gyakorlatban is alá tudom támasztani!
0,32Nn /2-es leosztással = kicsit több mint 100kp tolóerő... az adott orsón...
Sőt így a 300rpm-es kis fordulaton a 10W is elég már!!!
 
Csak ennyit tévedett... ezt kellett volna átírnia és kész... de nem tette... inkább azt csinálja amit csinál...
 
Max sebesség:3000rpm/2áátétel = 1500rpm a tengelyen azaz 25 fordulat/mp x4mm-es orsó = 100mm/sec.  
 
Tudod miért???????? Mindjárt megtudod...
 
Tovább számolok... !!!!
 
Ha kivesszük az áttételt (2/1-es osztást) azaz direkt hajtást csinálunk akkor ugyebár 2X nyomaték kell = "200W-os" motor kell...(ezek kb. kb. 0,6Nm-esek)
 
Gondolom ez logikus...
 
Annyi változott volna, hogy lenne sebesség is... nemcsak 10mm/sec... bár már a 100W-os fenti átt. megoldásnál is több lett volna...
 
Max sebesség:3000rpm a tengelyen azaz 50 fordulat/mp x4mm-es orsó = 200mm/sec.  
(ha kell ekkora sebesség - nem szükséges kihasználni mert a motor nyomatéka állandó... nem a teljesítménye!)
 
........
 
De menjünk tovább....mondjuk ezt a 20kg-ot nem, 4-es hanem 5-ös orsón mozgatjuk...
25%-al nagyobb teljesítmény kellene... logikus...
 
= 250W-os motornál vagyunk... !!!!
 
Ha az orsót kicsit nehezebbre vesszük mert 20-as átmérőben akarjuk és a mozgatott tömeget 20-ról 40Kg-ra növeljuk...
 
= kb. 280W-os motor jött volna ki... (0,72Nm alapnyomatékkal)
 
No és mi ezzel a baj ???????????????? és itt a baj!!!!
 
Ez pont az én gépem a rajtalévő 280W-os Bautz 642-es motorokkal és 20/5-ös orsókkal...
 
Na ez a baj...:) A varsányinak nem lehet igaza! Mert az egy hülye és hülyéknek áll a szerencse... ezért megy a gépe jól ahogy a videókon jól látni!
 
Most jön Tibor és mondja a hüleségét...  
Írja megint a semmit... nem számol... talán nem is tud... csapkodja az entereket a szavak után...  
De ha a SEMMIT AZAZ MEGINT A TOTÁL SEMMIT írja...
Jön a gyorsítással majd vagy veszteségekkel... valami ködöt biztos fúj az igazságra...
Pedíg ennek az arányosításnak a megértéshez nem kell diploma:)... persze kis gyakorlati tapasztalt nem ártana...
 
De ha kindulunk az ismert E240 60W-as teljesítényéből...
A megszokott 2,5/1 vagy 3/1 leáttételezésből... kb. ugyanezek jönnek ki... csak kisebb menetteljesítményekkel...  
 
 
Ámen.  
 
Talán ez így felfogható mindenkinek... miről van szó...
(Kívánságra Tibor "számítási" PDF-jét küldöm emailban... ha valaki lemaradt a dologról...:)

D.Laci

Tibor! 1-es vagy 6 -os fokazatban van induláskor a váltó? :)

jv7pu3a5p

Logikusnak hangzik amit mondasz, de én ebben a vitában nem szeretnék senki mellé állni. Ez első gépem még csak most készül, úgyhogy még gyakorlati példákkal se tudok érvelni.

bmejdz9nu

Automata váltós kocsija van = nem tudja :)

bmejdz9nu


D.Laci

Valahogy éreztem hogy nem kell bele dumálnom... ezt is benéztem...

bmejdz9nu

Csak a (Kilo)Wattok számítank... a fordulat függősége persze nem...

bmejdz9nu

De azért Tibornak abban igaza van aki nem érti a szervóvezérlést vegye igénybe a szolgáltatását...
Esetleg vegyen komplett rendszert motorral vagy maradjon a léptetőnél.