Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu

Én attól tartok, hogy a hajtáslánc alul van méretezve... és ezáltal nem bírja "hibátlanul" (128 biten belül) a pályát követni...
Persze lehet hogy a táp kevés... azaz elfogy a fesz. nagyobb fordulatnál...
De ilyen kevés infóval kérdezni... sok mindent kellene tudni, látni a szerkezetről... hogy érdemben lehessen segíteni...

x4rhew5r3

Nekem is ez az érzésem... Sok a hiányzó adat.
Motor, táp, áttétel, mechanika paraméterei...

sanka74

http://kepek.freemail.hu/fototar/kepek/00/02/93/13/06/U0002931306/T00000001254083724166/4868016.jpeg" border=0>

sanka74

Bocs igazatok van. Tehát a mozgatott tömeg z tengelyen 10 kg,x tengelyen 35 kg, y tengelyen 15 kg körül van.A golyós orsók mindhárom esetben 16 mm átmérő 5 mm emelkedés.Kiszámoltam a mozgatáshoz szükséges nyomaték 0,38 Nm,
 
 Az X és az Y tengely golyósorsójának forgatásához szükséges forgatónyomaték megállapítása
 
d2 = orsó középátmérő 14 mm
F = terhelő erő = 451 N
tgα = h / d2 x π = 5mm / 14mm π = 0,11        
α = 6,27 º  
A súrlódás gyakorlatilag elhanyagolható, mivel a golyós orsó nem önzáró.
M = F x (d2 / 2) x tgα
M = 451  x (14 / 2) x tg 6,27º = 0,346 Nm
Egyszerűsített képlet alkalmazásával:
F = (2π x M) / menetemelkedés
451 = (2π x M) / 5                          
M = 0,358 Nm tehát a képlet jó.
 
Igy számoltam a forgató nyomatékokat,ugye a tömeghez hozzájön az előtolási ellenállás.A motorokon nincs semmilyen adat hogy mien nyomatékuak vagy mekkora teljesítményűek,az átmérőjük 50 mm körüli,most nem tudom megmérni.
 
A feszültségre azt mondta a megnemnevezhető cég hogy teljesen jó, 50 volt,13 A,650 VA toroid.A motorokról ettem fel képet.A mach-ban állítottam a motor tuning diagram csúszkát(mach2) hogy a fel és lefutás ne meredek olyan meredek.A +-128 az mi is?Követés vesztés?

x4rhew5r3

És mekkora a motortápfesz?

x4rhew5r3


sanka74

Ja,és nincs áttétel,tengelykapcsolóval kapcsolódik.Köszönöm szépen a segítséget.

x4rhew5r3

A motor nyomatéka kb. 0.2Nm és a csúcs 1.7Nm körül van.
Max. 60V táp, 3.8A folyamatos és 30A csúcs.
Még lehetne 10V-ot emelni a tápon, de lényegesen nem javulna a helyzet. Próbáld kisebbre venni a gyorsulást, hogy képes legyen követni.
 
Igen, a G320 leold, ha a követési hiba nagyobb, mint +/-127.

x4rhew5r3

Az 50V az már a DC, vagy a toroid szekundere 50V AC?

sanka74

AC,a toroidra van írva,dc48 V,

x4rhew5r3

Akkor megkapja a max.-ot, mert durván 67V DC lesz belőle. Tegyél legalább 15-20000 uF elkót is, és akkor többet nem lehet kihozni belőle. Ehhez kell belőni akkor a max. gyorsulást.

sanka74

Ha lecseélném a motorokat nagyobb nyomatékúakra akkor elbírná a vezérlőm?Mert gondolom a max 20 A áramkorlát is belepiszkál a dolgokba.Egyébbként 40mm/sec azt tudja,csak a hétvégén egy kicsit megbolondult.ha pl.csak egy motor van rákötve,akkor nem lehet hangolni mert hamarabb letílt a vezérlő...ac 50 V,dc 48 V,ha jól emlékszem amikor mértem...

sanka74

Van rajta kondi,de akkor nem jól emlékszem a mért Dc-re...a toroidra 50V van írva.(gyöngyösi cég)

x4rhew5r3

Valamit rosszul mértél. Gondolom kétoldalas egyenirányítás van. Ha nem, akkor diódahidat kell betenni.
Nem hiszem, hogy a 20A áramkorlát zavarna be. Valami más lehet.  
A tápegységtől minden vezérlő külön vezetéken kapja a motortápot. Legalább 2.5 mm2-es vezetéken vidd a vezérlőhöz a tápot.

sanka74

Külön? ugy nem jó hogy az egyikből a másikba viszem a tápot? egyenirányító van,kompakt(vagy mien)