Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

s7manbs8

De mi ebben a probléma ? Ott vannak a sorkimenő trafók, azok is csak egyenfeszt szaggatnak, utánna persze van egy kis visrosszugás, de az kit érdekel, megfelelő induktivitásúra kell tekerni az tény, de utánna végzi a dolgát vagy ki tudja, azért a nyakamat nem merném rá tenni. Sőt lehet egy tekercsből is, autotrafó féle. a vezérlő kimenete csak a kis feszű résszel dolgozik.

Szalai György


svejk

A sorkimenő szinte fix kitöltéssel dolgozik és gyakorlatilag egy flyback trafó, kondikkal megspékelve hogy ne follyon rajta egyenáram.
Itt esetedben 0-100% változik a kitöltés és nagyon nagy az egyenáramú összetevő.
Igaz hogy a feszültséget szaggatod de a motor induktivitásából adódóan háromszögalakú áram fog folyni a motoron ami egy jelentős egyenáramra van szuperponálódva.

bmejdz9nu

Hányadik oldalon van ez a motor?

s7manbs8

Nem kell ezt annyira komolyan vewnni, de egy kis kapcsolás technikával meg lehet oldani sok mindent. Pl. olyat is csinálhatok, hogy ezt a változó PWM áramfolyamot egy még nagyobb frekivel átalakítom váltóvá, és azt egyenirányítva képezi a kimenő feszt, na mindegy lehet itt variálni. Közben most az agyam le van foglalva 99 %-ban, ezt csak a maradékkal kikapcsolódásként motyogom itt.

s7manbs8

Vagy olyat is lehetne, hogy ennek a PWM szaggatott jelnek, minden másodikját egy bipoláris fokozast megfordítaná, és ekkor gy szép váltó feszt kapunk, ha így folytatom, mindjárt feltalálok a végén valamit.

Szalai György

Talán 10-15-ig. Ennek a motornak én már nem tudom ellenőrizni az adatait, mert már a Te szekrényedben van. Az sem biztos, hogy szerepel a mostani katalógusban, hiszen már nagyon nem mai darab.

000000000

Szegény T45-öt, ha most ha ezt olvasta, biztos újra kellett élleszteni...[#ijedt]

43pbwjg8s

Még jó hogy beolvasok ide is.
Éppen most töltöm. De igy minek, :)
Le is lövöm este. Csak arányt ront.

Szalai György

Tíz év múlva, (mikor a mai motorokat eldobálják) sehol nem találod majd a neten az adatlapokat. Most sincsen a régiekről adat. Igaz, ezeknek akkor nyilván csak papír alapú adatlapja volt, kevés helyen létezett, nem forgott közkézen. Mindent töltsél le, mentsél el, mert nem lesz meg később. Csak neked!

Szalai György

Ezeknek a motoroknak a mai változatait sem ajánlja a gyártó olyan alkalmazásba, ahol gyakori gyors irányváltásokra van szükség. Előnyként inkább a nagy nyomatékot és a hosszú élettartamot emeli ki. Csak a katalógus 37. oldalán, a lap alján, egyetlen helyen használja a motorral kapcsolatban óvatosan a servo kifejezést. Inkább oda való, ahol a gyorsulásra, lassulásra, irányváltásra bőven van idő.
Nagyképűen fogalmazva, amikor ezt a motort egységugrás jellel teszteltem, akkor a forgórész tehetetlenségét érzékelő eszközöm majdnem tönkrement. ( Kezemben tartva 80V= tápfeszültséget kapcsoltam rá és majd letörte a csuklómat.) Ilyet jól nevelt, könnyű forgórészű, fürge motor nem tesz.
Előnnyé kell fordítani a nagy, tehetetlen, forgó tömeg, fordulatszám stabilizáló hatását. Mint Vbodi a Kiss Piroschka fortuna meghajtásánál. Ott jól teljesíthetne ez a motor is. Eredeti helyén is efféle feladatot látott el. Ha szélsőséges tengelyterhelések között is precízen stabilan kell tartani a fordulatszámát, amihez kevés a forgórész lendkerék hatása, akkor érdemes lehet encodert szerelni rá, vagy más fordulatszám stabilizáló technikát használni.

sanka74

Sziasztok! Építetem egy cnc gépet,electrocraft motorok vannak rajta és g320 vezérlő.Az a problémám hogy ha magasabb sebességre állítom akkor egy gravírozáskor letilt a vezérlő,az áramkorlát max-ra van állítva.lehet hogy tul nagy az áramfelvétele ezeknek a motoroknak?Vagy kiesik az encoder hurokból?A gain-damping-al már játszadoztam,a mach-ban is próbáltam állítani fel és lefutást...60 mm/sec lehet a max sebessége,és 40 mm/sec-el megy.Mi lehet a probléma ill.hogy lehet jól beállítani a gain-dampingot?Köszi.

iezx50gsm

http://kepfeltoltes.hu/090927/DSC02259_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
Köszönöm segítségeteket a motort már elküldtem Varsányi Péternek.Remélem hasznát veszi ha találok még ,akkor jelzem.
Van egy ismerősöm, aki 500-1000 W-os egyenáramú hasonló motorokkal esztergát és marógépet működtet,valamint viszik ezeket a motorokat szélgépekhez is. Fenti motorok is winchesterekben /4 GB/ Az alsó habár nem látszódik az egy 1978 márciusi és a mágnese egész jól bírja még.

bmejdz9nu

"electrocraft motorok..." melyik? van 40W-ostól 500W-osig... Mekkora mozgatott tömeg? Ha kicsike motor átt. van?

x4rhew5r3

Melyik Electrokraft motorról van szó? Az EC240-es? Mekkora a motortáp?
Próbáld csökkenteni a megengedett gyorsulást a Mach-ban. Gyanítom, hogy a +/- 128-as hibahatár miatt tilt le a vezérlőd.