Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

000000000

Ok., utánanézek, bár első közelítésre már
most írhatom neked, hogy alapvetően a bemenő
csigatengelyed J-je lesz a döntő, ha a
lassító áttétel nagyobb, mint 20-25.
Azt meg ki tudod számolni ha korrigált
tömör rúdként nézed.

000000000

Ok, ma már nem ígérem, sajna mindjárt éjfél,
de holnap délelőtt megpróbálok válaszolni Neked.

svejk

Köszi, alapvetően arra lennék kíváncsi hogy a motortengelyre redukálás itt is négyzetesen történik?
Meg attól tartok itt már a súrlódást nem szabad elhanyagolni.

csg67

Természetesen közös nevezőn vagyunk, de ezek a figyelmeztető ablakok eddig nem voltak kitárva a világra. :)
Az meg megint más kérdés, hogy a mai ipari CNC-kben mit és hogyan lehet programozni, egyáltalán szükség van-e "külső" támogatásra egy ilyen feladatnál.
A rendszer alkalmazhatósága (mint azt már az ötlet felmerülésekor is írtam) akár ipari rendszerekben is megállja a helyét, csupán meg kell találni hozzá a feladatot (lásd szintén ott)...

000000000

A súrlódás redukált J-nél nem számít,
az a végén motor hatásfokban kell korrigálni.
Természetesen igem ezért is írtam 20-25-ös
áttételt, mert annak már a négyzete sem kicsi.

Szedlay Pál

Én nem tudom hogyan lehet egység ugrasztani a Mach3-at. De készítettem egy két tesztet hátha valakinek tanulság, a servo frekvencia generátorral, és a Yaskawa belső trace axis opciójával.
Sampling time 250Usec.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Szedlay/1.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Szedlay/2.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Szedlay/3.JPG" border=0>
Szerintem 5000 fordulatról -5000 fordulatra, nem roszzzzzzz!!!
Videót nem éredemes készíteni, mert a jelölésből szabadszemmel sem látszik semmi, nem lehet látni az irányváltásokat, ezt főleg Péternek írom, mert a videókat kéri tőlem.

ra8nsmk6w

Ide kell a laza idegzetű kuplung, 25 ms túllövésnélküli fékezéshez. Csak kérdezném az aktiv felhasználókat milyen szerkezeti elemeket használnak ha X 100 KG-os a mozgatandó tömeg. Gyanitom, hogy a teszt kedvéért meg egy videóért mindenféle gyári setapot "áthágnak"Az anyagkifáradás fogalma még ebben a században is léteik

000000000

Az adott esetben azt az eredményt kaptam,
hogy 1000-es C encoder felbontás mellett az X
tengely legnagyobb pillanatnyi kényszer
sebessége, ha tűhegyes a függvény profil,
akkor 135 mm/s.  
v=delta x/ delta t=0.27mm/0.002 s=135 mm/s.

000000000

Motor szöggyorsulás = M motor*eredő hatásfok/
(J motor+J csiga + 1/i/i*(J csigakerék + J hajtástípus))

000000000

Ezt az idézetet mát többször olvasom Tőled:
"Egy nem játék Hobby szintű szervorendszerben  
illik figyelembe venni, hogy a pozíció  
hibajel határ nem egy statikus primitív makacs  
állandó érték, hanem önmaga is változó, időtől,  
technológiától, szerszámpályától, G-kódtól,  
...stb., függő bonyolult optimumok eredője."
 
Ez a Te vezérlődben egy megvalósított dolog? Rugalmasan önmaga (de hogyan?), vagy a vezérlő szoftver álltal diktálva állítja a hibalimiteket? Ha a G-kódokat is figyelembe veszed, akkor egy natúr Step/Dir felületen ezt nem lehet megvalósítani (max. csak a Step sebességét lehetne előre táblázatokba beprogramozni és az alapján állítani a limiteket).

000000000

Szép ez, de egy csomó mindent nem tudunk
a mérésről. Pl. szervo elektronika, motor
típusa, mekkora teljesítményű, J
jellemzi a motort, tengelye terhelt volt-e,
ha igen milyen hajtás típusssal (orsó-anya,
stb..). És egyet ne feljtsünk még el, ha jól értelmezem, ez egy szösebesség válasz görbe,
a gyártás minősége szempontjából a pozíció
hiba lenne a fontos. Majd arra csinálj mérést
egyszer.

000000000

Nem tudom ételmezni az a széles sávot a pulse speed-nél (freki ingadozás), és az eltéréts a ref-encoder sebességben...

000000000

Erre is van megoldás, éppen Te is írtál egyet.
Ezenkívül modulációs információs csomagokat
szállíthat a programa a szervónak, és külön I/O
csatorna is lehetséges, ha már úgyis vannak M
kódok is. Tehát önmaga step-dir nem kizáró ok,
csak nem Mach kell hozzá, hanem ilyen "ravasz"
programok. De a legfontosabb nem is a hiba
mértéke, hanem az időtartama.
Ezért "életveszályesek" az olyan szervók, amik
tehát nagyon kicsi hibajel kezelésére képesek
csak, ráadásul azt is komparátorként kezelik,
és nincsenek felkészítve a kőkemény
egységugrás lekezelésére is.
Ha belegondolsz egy G00-ával tönkrevághatsz
félnapos melót, ezért mondom, az ilyen szervo
rosszabb, mint egy jó léptecses hajtás,
mert fölöslegesen állandóan "rettegésben"
tartja  szerencsétlen Hobbystát, az okozott
anyagi kárról nem is beszélek.
De javaslom, pont az állandó sebességű  
C lefejtő, valamint a nagysebességű 3D,
digitalizálás, stb. applikációk kapcsán Neked is a step-dir követelmény rendszer tartalmának
az átgondolását pályagenerálási matematikai
szempontok alapján.

000000000

"modulációs információs csomagokat  
szállíthat a programa a szervónak"
Ez egy kicsit homály nekem... a Step/Dir csatornán, vagy valami máson gondoltad?
 
"De a legfontosabb nem is a hiba  
mértéke, hanem az időtartama."
Tehát azt mondod, hogy valamilyen "táblázat" vagy fügvény alapján az idő elteltével a hibaküszüböt tologatni kellene (gondolom állítható min és max végpontok között)?
Magyarul: rövidideig nagyobb hiba ok, de már hosszabb időben kisebb hiba is lehet Stop?
 
"Ha belegondolsz egy G00-ával tönkrevághatsz  
félnapos melót, ezért mondom, az ilyen szervo  
rosszabb, mint egy jó léptecses hajtás,  
mert fölöslegesen állandóan "rettegésben"  
tartja szerencsétlen Hobbystát, az okozott  
anyagi kárról nem is beszélek."
Ez csak akkor következhet be, ha a rendszer gyorsítását nagyobbra veszem mint az általam megengedett legnagyobb hiba és az átpozícionálás végére nem áll be a pályadatokra (pedig a levegőben ez nem okozhat gondot, ha van elég edeje az új fogás vételére (G1), ami már technológiai sebességen megy ismét).

000000000

Igen, step-dir csatornán lehetséges.
"Rövidideig nagyobb hiba ok, de már hosszabb
időben kisebb hiba is lehet Stop?" Igen.
 
"Ez csak akkor következhet be, ha a rendszer
gyorsítását nagyobbra veszem mint az általam
megengedett legnagyobb hiba és az
átpozícionálás végére nem áll be a pályadatokra"
 
Ezekszerint a levegőt is halálpontosan és
fölöslegesen kell szántanod a szervód
kötöttsége miatt, holott a G00 nem
pályagarantált kód.