Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

HJózsi

Így van... ez a lényeg ... szentháromság vizsgálat, a határképességek vizsgálata mint a steppernél, csak ott egyszerűbb ...

HJózsi


s7manbs8

Ha valaki szervó motor vezérlés megvalósításán töri a kis buksiját, ajánlom szíves figyelmébe a következő cikk átolvasását, nem adják ingyen, de igencsak lehet belőle tanulni.
 
http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6V4B-472RY8G-3&_user=10&_rdoc=1&_fmt=&_orig=search&_sort=d&view=c&_acct=C000050221&_version=1&_urlVersion=0&_userid=10&md5=869072ca4a02211a0cf79a859a3d9297" TARGET=_fnew>Link a cikkhez

3k74cecek

Ezek szerint te megvetted, hogy tudod hogy lehet belőle tanulni?
Vagy csak gondolod, hogy lehet belőle tanulni?

s7manbs8

Egyelőre csak gondolom, nem vettem meg, de a tartalomjegyzék alapján egész ígéretesnek látom.

2vkx6unz

Szóval agyaltam egy kicsit és összeütöttem egy excel táblát ami egy #7829-ben mutatott elrendezés esetén a Z tengely pozícióját ábrázolja a tokmány elfordulásának mértékében. Illetve a z Tengely sebességét az adott pozícióban. Csak az első 90°-ot számolja, de indulásnak ez is elég.
Ez alapján számomra az jött le, hogy egy 10ford/perc tokmányfordulat mellett egy 3mm vastag 100mm széles téglalapot egy 3 mm félgömb maróval így megmunkálni nagyon kemény feladat.
De mivel tévedhetek közreadom a táblázatot és várom a véleményeket.  
Szerintem van benne egy jó kis egységugrás már ami a Z sebességét illeti.
Akit érdekel innen letöltheti: http://cnctar.hobbycnc.hu/skatona/szerszam_magassag.xls" TARGET=_fnew>Táblázat
Aki ezt a munkadarabot ezen a módon meg tudja csinálni méretpontosan a hobby gépén az is jelentkezzen szívesen megnézném ;)

csg67

Üdvözöllek a klubban! #3985 és #3984

2vkx6unz

Tessék... én meg már azt hittem valami újat csináltam amiről még nem volt szó...

s7manbs8

Csak nem te is olyan ötletelő vagy, mint én ? Én is mindig ki szeretnék találni valami újat, de aztán sokszor rájövök, hogy sajnos van már olyan, de nem adom fel.
 
Tibor45 !
 
A szervó motoros vezérlés topikban olyan szép anyagnak látom az általad leírtakat, hogy azt gondoltam ki, érdemes lenne összefoglalnod, és egy könyv formájában megírnod, pl. "Szervó vezérlés a gyakorlatban" címmel. Persze gondolom, van neked elég feladatod, amit magadnak kitalálsz vagy amit rádbíznak mások, de
úgy érzem érdemes volt ezt megemlítenem neked, hátha ráveted magad a témára.

s7manbs8

Mindenkinek !
 
Lenne egy olyan kérdésem, hogy a DC vagy szervómotorvezérlésekhez alkalmazott hídmegoldású kapcsolás mitől jobb, mint a két végtranzisztorral is megoldható + - tápos meghajtás. Ha esetleg nem vettem észre erről szóló írásokat elnézést kérek, de mind a 7000 bejegyzést nincs kedvem végignyálazni. Jó pár évvel ezelőtt megépítettem egy ilyenfajta hajtás elektronikát, egy IBM AT szerű régi dobozba beszerelve, ami a mai napig is kint van egy hátsó kamrában, csak valamelyik nap eszembe jutott, hogy előveszem megint. Akkor kisebb motorokat hajtottam vele, végülis az elektronika résszel nem volt semmi bajom, csak a szoftver részén még csak a P tagig jutottam el, ami nem volt valami túl dinamikus mozgású, később olvasás útján találtam rá a PID, sőt az azt túlhaladó szabályozási körökig is. Meg gondoltam  a ma már ezáltal elért több tudással ki kellene próbálnom, mit is tudok kihozni a rendszerből.

csg67

Volt róla szó, de úgy látom te vagy az első, akinek komoly kétségei vannak a technika általános alkalmazhatóságáról.

2vkx6unz

Ez nem ötletelés. Műszaki érzékem azt súgta, hogy ez egy durva feladat és próbáltam matematikailag igazolni a sejtésemet.
A leírt feltételek mellett is igen nagy sebességek jönnek ki illetve amint a szerszám eléri a munkadarab szélét a sebességnek közel 0 idő alatt kb. a negyedére kellene visszaesni. Persze ezen segít ha a forgató sebessége is folyamatosan változik a megmunkálás alatt, de egy forgató dinamikája rosszabb. A felület minősége illetve a szerszám fordulatszáma még nem is lett figyelembe véve.
Mindezek ellenére jó lenne ha valaki megnézné mert nem szeretném ha zöldségeket írogatnék...

000000000

Azért biztosan van a felvetésednek alapja, mert Tibor45 sem a videóhoz hasonló végterméket mutatott a talin, hanem 1-2 cm-es fa mintázatokat.  
Én úgy érzékelem, hogy a videón sem állandó fordulaton megy a tokmány, ott is van rampa.

HJózsi

Biztos, hogy rosszab egy forgató dinamikája ... ?

2vkx6unz

Nem tartom elképzelhetetlennek csak egy forgatót lassítani gyorsítani szerintem bonyolultabb. A megadott paraméterekkel ~850mm/s-ról kellene a Z mozgását 80mm/s-ra csökkenteni. Persze ha a tokmány fordulatát csökkentjük akkor nincsenek ilyen nagy sebességek. Ha 1 fordulat/percre csökkentjük a kritikus pont előtt akkor csak 85mm/s-ról kell 8mm/s-ra csökkenteni ~0 idő alatt. Vagyis úgy néz ki, hogy választhatunk a nagyon-nagyon durva meg a nagyon durva feladat között.