Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

svejk

Köszi , de az Euromagnet még a vateránál is olcsóbb általában valamennyivel.
 
http://www.euromagnet.hu/" TARGET=_fnew>Euromagnet
 
kattints a terméklistára

HJózsi

Megszülettek az IKREK! ... : "küld fény post" ...
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/HJozsi/Tap/2x1kW_07.JPG" border=0>
 
Előbb utóbb nem kell 20 db %V-os kapcsolóüzeműt sorba kötnöd ... ;) [#vigyor2][#wave]

bmejdz9nu

[#finom][#puszi] Küld emailben - ha tudod - ha nem (sima) posta is jó... :)
Azért "komálom" a kapcsoló üzeműeket is... de ez is kell... főleg ha nagy fesz kell... :)  
De várom már... "Össze vissza kötöm majd őket":) sorba és párhuzamba...
A kondik is már az "angyalügyi hivatalaban" vannak... most teszik rá az értéktöbblet adót... attól lesznek jobbak, értékesebbek... :)

svejk

Most olvastam a Kollmorgen katalógusban:
A csúcsnyomaték és csúcsáram maximum 50ms és 1% kitöltési tényezővel.
Ez tárcsamotorra vonatkozik ahol a csúcsáram az üzemi 10-szerese lehet.
 
Nomál motornál csúcs a  normál áram 4-6 szorosa szokott lenni.

HJózsi

[#vigyor0] Holnap rákötöm két postagalambra... hátha... mint a BL motor ... diónyi és 1 kW ... [#nyes]
Amúgy tökéletes ikrek, menetre... most este hoztam el... kaptál egy jókora gumilapot is (azon vannak a képen a trafók) tetszés szerint kivághatod a leszorító alá... Lágyindító kellhet ...  

000000000

Üdv mindenkinek!
 
Segítséget szeretnék kérni!
Az érdekelne, hogy egy léptetőmotor mennyi idő alatt (ms) tud terhelt állapotban megtenni egy fél körülfordulást:) Pontos adat érdekelne..Ha valakinek van ilyen információja kérem segítsen.
 
Köszönöm

HJózsi

"Európai vagy afrikai? ..." - Gyalog Galopp...

Messer

Egy teljesen mezei léptetőmoci 600-as percenkénti fordulatszámát alapul véve, 50ms alatt bírkózik meg a fél fordulattal. (van Léptetőmotoros topic is )

000000000


Szalai György

Köszönöm az információt.
50ms-ból 1% kitöltés, az akkor egy 0,5ms-os impulzus. Hát az nagyon kevés.
Vagy 50ms impulzus és utána 5000ms szünet. Melyik lehet a kettő közül?
De a tárcsamotor forgórésznek alig van tömege, így a hőtároló képessége és hőtehetetlensége is minimális. Sőt attól már csak a hűlése rosszabb. Üvegszálas műgyantába ágyazott vezeték, amit üvegszálas műgyanta választ el még a tengelytől is.
 
A vasas servomotor forgórésze sokszorta nagyobb tömegű. Annyiszor több hőt képes magába gyűjteni és később leadni. Nagyobb a hőtehetetlensége. A vezeték rövid úton melegíti a vasat, a tengelyt. Reményeim szerint sokkal tovább tartható csúcsterhelésen, de utána hosszabb pihentetésnek kell következnie. Talán annyiszor, ahányszorosa a vasas forgórésztömeg a tárcsa forgórésztömegnek.
Persze ez csak okoskodás. Jó lenne tudni valami konkrétat.
 
A kérdés szerintem roppant fontosságú, mert a servomotort a nagy áramok éltetik, attól gyorsul és fékez jól. Mindig végtelen nagy árammal kéne csinálnia, akkor lenne optimális a megmunkálás. Az élete csupa gyorsítás és lassítás. Azonos sebességgel történő előtolásból kevés van, ha nem egyenesek mentén kell dolgozni. A CNC lényege éppen a görbék mentén történő munka. A pihenő nem jellemző rá meló közben.
 

fifp6rjch

Üdv. Mindenkinek! [#wave]
 
Találtam itthon a cuccaim közt egy mini DC szervót. [#hehe] Egy EPSON licenszű Bulgár nyomtatóban volt. Tudom, haszontalan egyéb célokra, de azért készítettem róla egy kis videomontázst. A fordulat a teszt alatt 5000 rpm volt, és bár jól látszik a műszeren, a tacho feszültsége ekkor 3 Volt. A vákuumsatuhoz viszonyítva, látható a mérete. [#vigyor2]
 
http://invitel.hu/bagocsaba/Servo.wmv" TARGET=_fnew>Mini szervó

svejk

Lehet rossziul fogalmaztam, vagyis fordítottam :(
max. 50ms igaz, ennyi idő alatt az igen jó motorok el is érik a teljes fordulatszámukat.
A 1 % pedig a teljes üzemidőra vonatkozik. gondolom mivel 10 szeres lehet az áramlökés és ugye a teljesítmény négyzetes összefüggés.
 
Szerintem ez a kérdés akkor lenne roppant fontosságú ha 300 ezerért vennél egy mocit és az nem lenne jó. De mivel  úgy is szedett-vedett motorokat rakunk általában a gépeinkre, (tisztelet a kivételnek és a nem hobby katagóriás gépeknek) ezért tök mindegy.
A gyakorlat pedig azt mutatja egyáltalán nem olyan vészes az a mostoha körülmény, hogy mást ne mondjak a lassítást-gyorsítást ugy is viszza kell venned a gyenge mechanika miatt.
(itt is él az előző kivételezős szabály:) )
Hidd el addig kár ezen rágódnod amíg egy tengelyt legalább nem hajtottál meg servoval.
A gyakorlati tapasztalatok nagyon sokat segítenek.

bmejdz9nu

Profi a videó! Gratula! Mekkora az a legkisebb fesz amiről már egyenletesen jár? ... és mekkora a max. motorfesz?

fifp6rjch

Köszi! [#wink]
1,8 voltról már elindul, de olyan 3 volt az, ahol már szépen megy. Huzamosabb ideig ment 24 voltról, melegedés nélkül. Gyakorlatilag az egész tartományban 120-140 mA volt az áramfelvétele. 24 voltnál, a tachoról 5,6 volt jött le.