Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

4mjnxdwuu


svejk

Mire az igen? :)
Az első igaz (mint a hagyományos gerjesztésű söntmotoroknál), de a második az előzőből adódóan nem!  
Vagyis a V/krpm növekszik.

4mjnxdwuu

ez is igaz. ( bocsi nem olvastam végig.)

Szalai György

Áramlökések.
DC servo motoromra az van írva, hogy 4,4A folyamatos, és 21A csúcs.
21A de meddig, menyi idő lehet az a csúcs? Menyi ideig gyorsíthatom, vagy fékezhetem 20A-es konstans áramgenerátorral károsodás nélkül? Van erre ökölszabály, mert nem találok rá adatot, pedig ez nagyon fontos. Esetleg kerüljem el ezt az értéket, és ne menjek 10A fölé, ha sokáig akarom hasznát venni a motoromnak?
Mi erről a véleményetek, ti hogy használjátok a motorokat.
 

bmejdz9nu

"Árampofon"... én így hívom :) A gyorsítás és a lassítási szakaszban van jelentősége!
Ennek két dolog szab határt:
1. A motororra "engedhető" max. áramerősség (adatlap "peak current") - Ez ha túlléped lemégneseződhet vagy a szénkefék nem bírják ki...
2. Hőmérséklet. (nagyobb motor lasabban melegszik fel és természetesen lasabban is hűl le...) Tehát kis motoroknál a veszély nagyobb...
A hőmérséklet túllépése a gyengébb pont általában... de vannak "csalásokra" is lehetőségek... pl. a Bautz motoron van egy levegő be és ki pont... azaz "át lehet szellőztetni"...
 
Ha a motor kicsi azaz túl van terhelve... akkor mindkettő "próbléma" forrása lehet...

svejk

Mottó: Ha az embernek nincs gondja csinál magának.
Játszottam a videoton tárcsamotorral.
Dobtam bele még egy kis mágnás miskát csak úgy parasztba.
Ilyen lett:
Üresjársti fordulat az eredeti névleges 24 V-on:  3500 ford/min-re csökkent.  
Terhelve a motort  2800-ra esik vissza a fordulat amikor az áramfelvétel eléri a névleges 5.5 A-t.
Hétfőn hoznak egy eredeti állapotban levőt, azon is megcsinálom ezeket a méréseket kiegészítve nyomatékméréssel.
Érzésre jóval erősebb lett.


bmejdz9nu

A "Motorgyáros"... (Ha ezt Tibor meglátja... [#confused]) Lesz ne mulass... meg szervójellegű :)
Cak rátetted? Elfért? A mágneses mező nem változott? vagy a régiből "lereszeltél"? Milyen a mágnes? Mekkora?

svejk

25 x 7,5 x 2,2 mm-esek, jó erősek.. :)
azzal a 4,4mm-el szélesebb lett a moci (műanyagból esztergáltam egy toldást a palásthoz)

svejk

"Lesz nemulass"..- érdekes kisérlet volt, nem a világot akartam megváltani.

svejk

Mezei kétkomponensű "10 percessel" ráragasztottam.

Farkas Ádám

Nálam is volt egy időben "motorgyár" amikor a szélgenerátorral kisérleteztem, most is találok még a pincében egy prototípust:
http://www.kepfeltoltes.hu/080223/DSC08197_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
http://www.kepfeltoltes.hu/080223/DSC08198_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
http://www.kepfeltoltes.hu/080223/DSC08199_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
ebbe is belement egy rahedli neodymium.

svejk

Ott van a szeren ez is :)
És mit tudtál kihozni belőle?

Farkas Ádám


Szalai György

Én arra gondoltam, hogy ha a max áramot (peak current) a megengedhetőnél hosszabb időre megközelítem, akkor a belső hőmérséklet a Kűri pont közelében lemágnesezi a motort, vagy a nagy kefeáram ívhatása tönkre teszi a kefét, kommutátort. Szerinted ennek ideje a motor tömegétől függ. Rendben, de (a motor tömeg függvényében) menyi ez az idő? Kg/s.