Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

Révész Richárd

Ez azt jelenti,hogy így kell beállítani?Jól gondolom?

kozo

Igen,az enyém is így üzemel.

s7manbs8

Ha külső quartzra raktad, akkor kell neki kvarcot adni, meg kondikat, vagy a panelbe dugva lehet programozni a chipet ?

Révész Richárd

Sikerült újraéleszteni a procit a "műszívvel".
Fuse bitek beállítva,hex beletöltve.
 
A helyzet ugyan az mint az első indulásnál.A nyomaték limit led világít majd rövid idő mulva kialszik és az error kezd világítani.
 
A soros kommunikáció továbbra sem megy.[#confused][#fejvakaras]

Révész Richárd

Fejlemény.A kommunikáció megjavult.Zoli a rajzon fordítva van feltüntetve a Tx és Rx.
Azt mondja a terminál kiolvasáskor,hogy P3 túl nagy,de bárhová állítom nem változik semmi.

kozo

Na , ez jó.
Limitáltam a paraméterek határát a progiban a scrollbar kezelhetősége miatt.A prociban olyan értékek lehetnek ami a limit felett van.  
A progiban van egy alap paraméterlista ,ezt alul láthatod ,klikk rá majd a paramétersor betöltése parancs , utánna feljebb "MIND MENT"
Ezzel minden paramétert mentesz az ATTINYbe.

Révész Richárd

Hát ez megjavította a helyzetet.Nyomaték limit led kialudt csak a "ready" világít[#worship][#taps]
 
Na most jön a következő hiba.A FET meghajtók olyan forrók,hogy lehet rajta tojást sütni.
Hát ez nem az én napom.

kozo

×FETek túlélték az elmúlt napok mepróbáltatásait?Gyors melegedés rövidzár félét sejtet...
×Motor milyen fesz,áramról fut?
×Tápfeszek jók?
×Mit csinál a motor?
×P4 et vedd vissza 50-100 körülire .

Révész Richárd

Eddig csak az 5V-ot kapcsoltam rá míg programoztam.
Első próba után 24V motortápfesz és a 12V segédtáp került rá.
Most nincs rajta motor.Sneci azt javasolta,hogy csak akkor kapcsoljak rá motort ha minden OK.
 
Mindjárt kipróbálom és kiderül.

Révész Richárd

Sajna a toroid leveri a kismegszakítót(nincs hozzá lágy indító),így csak a műhelyben tudom kipróbálni.
Na mára ennyi majd holnap folyt.köv.
 
Köszönöm a segítséget mindenkinek.

7ycdrkyx

Sziasztok!
 
Szereztem 2 szervo motor a típusa E 588 A-MGB.  
 
Tudnátok abba segíteni, hogy hogyan is kel bekötni.
4 kivezetése van. Fekete, piros, fehér és zöld. És persze hogy hány V-t kell kapnia.
 
Adatok:       Nm 0.36
anlaufstron   A    3.4
               MAX    l/min   6000
 
KE(V/1000-1min)    11
KT(NMA)   0,105
Entmagnetiserungsstr. (A)  
Tachogenerator (bei RL(5K)
KE (V/1000-1min)  14
 
Előre is köszönöm a segítséget.
 
 
http://kepfeltoltes.hu/view/101127/12521403841_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
http://kepfeltoltes.hu/view/101127/10415924922_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
 
Gábor

Bencze András

Adatok: Nm 0.36
anlaufstron A 3.4
MAX l/min 6000
Az adatok első részéhez nem kell magyarázat.
KE(V/1000-1min) 11 (az 1000 ford/perchez szükséges fesz itt 11 V)
KT(NMA) 0,105 (billenőnyomaték nyomaték/áram)Pl. nyomatékkorlát állításhoz.
Entmagnetiserungsstr. (A)(lemágnesező áram,melynek hatására a PM lemágneseződhet.)
Tachogenerator (bei RL(5K)(tacho névleges nerhelése, csak ennél nagyobb lehet itt 5 kohm)
KE (V/1000-1min) 14 (az 1000 ford/percnél leadott fesz. itt 14 V)

7ycdrkyx

Köszönöm az infokat.
 
Ha jól értem akkor 66V kell a 6000-es fordulathoz...
 
És miért van négy vezeték? Eddig csak léptető motorral foglalkoztam :)  
 
Van valami általános leírás DC servo motorhoz?
 
Köszönöm a segítséget…

Szalai György

Két vezeték megy a motorba, (valószínűleg a piros és a fekete) ha egyenfeszültséget kapcsolsz rájuk, akkor forogni kezd. Kicsi feszültséggel próbáld megtáplálni (5V) és ha elindul, akkor azonosítva is van a motorvezeték. Ha mégsem az a kettő a motorvezeték akkor 5V nem tesz kárt a tachométer generátorban.
 
A maradék kettő pedig jön a tachométer generátorból, és szolgáltatja a fordulatszámmal arányos egyenfeszültséget. Ez csak milli Amperekkel terhelhető mérőgenerátor!
 
Ha mégsem szeretnél kockáztatni, akkor egy Ohm mérővel megkeresheted az összetartozó vezetékpárokat. Amelyik a kisebb ellenállást mutatja, az a motor. Amelyik a nagyobbat, az a generátor.

7ycdrkyx

Fekete és a pirossal elindult a motor :P
 
És a 6000-es fordulatot hogy lehet elérni? 66V-al?