Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

svejk

Az a hardware Enable.
De van egy software enable, ami normál esetben automatikus bekapcsolásra állítható, de ennél a verziónál nem.

Azért kérdeztem már az elején, hogy olyan embert keresek akinek már volt dolga ilyen eszközzel, mert túl sok buktatója van amire a leírás nem tér ki.

Még egy kicsit nyúzom, aztán lehet pihentetem pár napot.
Néha az utóbbi is segíteni szokott, mert egy idő után már nem látja az ember az erdőt a fától.

svejk

A software enable jelnek nincs fizikai bemenete, vagy autora állítod vagy valahogy a SERCOS kapcsolaton keresztül lehet elindítani, de ugye ez most nem játszik.

De mint írtam ez a része is megoldódott már.

A tegnap eseti fikázásom ellenére azért azt hozzá kell tenni hogy a Kollmorgen supportja azért elég jó.
Anno egy 601-es servonál egy Fimware frissítésnél elakadtam, írtam a németeknek semmi, írtam az amcsiknak semmi, aztán pár hétre rá kaptam egy levelet a Bibustól, hogy megkereste őket a Kollmorgen, hogy segítsenek nekem.
Küldték két firmware-t és jó is lett.

svejk


D.Laci

[#eljen]
5V Step/Dir-rel nem téveszt?
Nekem mindig volt egy kis tévesztés, a régebbi Kollmorgen, Beckhof-okkal.
Érdekes hogy úgyan az a kábel +24V átalakítóval meg jó volt.

svejk

Majd a tesztek eldöntik, egyelőre örülök hogy a gazdájának jó hírrel szolgálhatok.

TBS-TEAM

Gratulálok ügyes voltál és kitartó.
József

ANTAL GÁBOR

Csapágycsere miatt szét szeretnék szedni egy AC szervó motort
A tengelye rozsdamentes acél . Büntetlenül széthúzhatom?  Gondolom azokat nem AlNiCo mágnessel szerelik .  Tapasztalat szerzésből szedtem már szét rozsdamentes tengelyű motort abban azt hiszem neodímium mágnes gyürük voltak . Van egy ismerősöm aki régebben az NCT kftnek gyártott AC szervókat . Nála stroncium ferrit mágneseket ( fekete "hangszórómágnes") láttam...

TBS-TEAM

Ha már csapágyas akkor mindenképp szét kell szedned, mert úgy sem használható.
Egy jó pár régebbi AC szervót csapágyaztunk már, még egyikkel sem volt gond. (biztos van kivétel is).
Egyiknél még a mágnest is vissza kelett ragasztani. [#eplus2]
József

bundyland

Én már cseréltem csapágyat Mitsubishi AC servón, de a kritikus kérdés a rotor pozició jeladó visszahelyezése volt. Nem tudom milyen szervóról van szó, de ha ilyen akkor az nem egyszerű feladat, gyárira meg lehetetlen.

Bencze András

Ha félsz a lemágneseződéstől akkor csak annyira húzd ki hogy a lehúzóval hozzáférj. Vagy ahogy húzod ki a forgót tolsz bele egy lehetőleg hasonló átmérőjű csövet mint a forgó.

mex

Szerintem a forgórész palást a mágneses, arra kellene inkább a csövet húzni,de az macerás lehet.
De túl van ez aggódva, hacsak nem múzeumszökevény a motor.

Bencze András

Ja túlbonyolítottam...[#wilting]

mex


ANTAL GÁBOR

Mindenkinek köszönöm a hozzászólást : Úgy döntöttem szétszedem ...

svejk

Mellesleg mi a motor típusa?