Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

svejk

Én a 3. pontot választottam.

svejk

"...de nem ipari kategoria..."

Hát ez az!
Én már annyiszor megjöttem ezekből a félamatőr cuccokból...
Akkor inkább egy teljes saját tervezés, még ha nem is fog tudni annyit.

Robsy1

Gratulálok, így kell elbánni ezekkel a mai modernek hazudott, naponta változó, gyártócég specifikus busz/hálózat rendszerű encoder felületű motorokkal.
Mert természetesen ezekben is legtöbb esetben ott van a Hall kód infó is, mint alap, csak szinte lehetetlen "kibányászni" belőlük.
Fura egy világ ez, ~2000-ig még ott voltak a normális uvw, ABC csatornás encoderes motorok, aztán a "csicsavilág" ezeket is kirtotta a korszerűség álszentsége alatt, és ezzel totál kiszolgáltatottá tesz minket. Meg kell venni a legújabb gyári motordrivereket + hozzájuk tartozó motort, amit aztán a következő széria már megint nem kezel, veheted drága pénzért az új "vasat".

ANTAL GÁBOR

Láttad a 3479 es bejegyzésemet ? ( az admin váltás előtt írtam  juli 29.én )

ANTAL GÁBOR


Robsy1

Nem olvastam, most megtettem.
Gratula neked is, így a régi motorjaidat életre keltetted szakszerűen, és már forognak is sebesség üzemmódban.
Igazából az én saját fejlesztésű vezérlőim annyiban mások, hogy DC motorként is tudod használni az AC szinkron motort.
Ugyanis a kis vezérlő dobozka olyan módban is működik, hogy a kijövő két vezeték megfelel egy kefés DC motor 2 veztékének, azaz rákötsz pl. egy 1.5V-os AA elemet, és már forog is a több kilowattos motor üresjáratban, mint ezen a régi, és már a fórumon ismert videón látható.
Robsy AC servomotor driver test.

Autotec1

Egy ösrégi dc szervót cserélnék le Ac-ra. Kinek, mi a tapasztalta,mekkora teljesítményűt, nyomatékút tegyek a helyére?
Eszterga x-z tengely

  

designr


TBS-TEAM

Gyárilag elég volt ősidők óta az 1,2Nm akkor ezután
is elég lesz 400W AC szervo (1.27Nm).
József

Nagy Csaba

Sziasztok !

keresek olyan szakembert aki egy CSD3 plus 200w os Ac szervóvezérlőnél elhárítana egy hibát mi lehet a probléma ?

Jenleség a következő bekapcsoláskor szinte azonnal letiltja a szervót  és egy E41 DC bus undervoltage hibát ír ki a JOG program.

ha várok 20-30 percet bekapcsolva és újraindítom akkor tökéletesen működik.. valami kondenzátor hiba ?
próbáltama Jogban levenni a DC fesz  érétéket de oda meg admin tiltás van azon a lapon természetesen XD ....

segítségeteket előre is köszönöm !

designr

Keresek valakit aki programozott már Yaskawa
Xtradrive szervó vezérlöt.
Ha dolgozott Xtraware programmal érdekelne pár dolog.
Magánban kérem írjon.

Kicsa

Sziasztok,

szeretnék egy nagy segítséget kérni hozzáértőktől, STEP/DIR előtét panelt használóktól.

Van egy 3 tengelyes AC szervó szettem,ami elméletileg működőképes,régóta nem volt vele foglalkozva. Eredetileg analóg,de kapott mindhárom szett egy Sneci féle analóg/step-dir előtétpanelt.
Ez be van építve a 3 vezérlőbe,tehát elvileg ezzel dolgom nincsen.

Viszont semmi leírás nincs hozzá. A szerveren nem találom a régi mappákban sem. Szóval ha valaki felismeri a képen látható panelt,kérem segítsen : szükségem lenne hozzá leírásra,kapcsolási rajzra vagy bármire,ami alapján be tudom kötni egy vezérlőbe.
A programozás része is kérdés,egyelőre azt remélem,hogy fel van programozva és be van állítva valamennyire. Kaptam hozzá egy StepDirTuning2.exe file-t,amivel gondolom a finomhangolást lehetne megejteni,de ahhoz is össze kéne kötni géppel.

A másik része a kérdésnek : a 3 motor közül 2 db fékes. A fék  áramköre 2 db 1N4007 diódával be van kötve direktbe a bejövő hálózati feszültségre. Jó lehet ez így? Nem próbáltam még ki,félek hogy ez így nem teljesen jó. Ráadásul 2x0.35 hangszórókábel van húzva neki,ezt nyilván cserélem. Mellékelek egy képet a pdf-ből : elvileg a fék áramkörnek 90 V DC kell,de van egy pici kapcsolás a jobb alsó sarokban,ami gyakorlatilag kivitelezve van,a pirossal bekarikázott diódák nélkül. Azok mi célt szolgálhatnak? Simán csak így bekötve jó lesz? (A pirossal bekarikázott diódák nincsenek benne,csak a másik két egyenirányító didóda van a kábelen)

A szervopack száma : Yaskawa CACR-SR 02AD1FRY119
A motor pedig : USAREM-02CF2KB

Köszönöm szépen előre is!

        

Robsy1

Ha nem sikerül életre kelteni a meglévő step/dir előkét, a Robsy step-dir/analóg +- U szervohajtás verziómat szívesen megmutatom neked egy ingyenes motor teszt kapcsán. Írjál majd magánban, ha érdekel.

torrente

Sziasztok, vettem itt a fórumon mitsubishi mr-2js-20a szervó szettet, viszon encoder kábelt nem kaptam hozzá. A motorból kijön a kábel aminek a végén van egy 9pines gyorscsatlakozó és azt kéne összehozni a vezérlőbe menő 20pines scsi csatival. Turtam a netet de nem találtam semmit:( valakinél esetleg lapul ilyen amit ki lehetne mérni, vagy egyéb ötlet? Köszönöm!

TBS-TEAM

A PDF benne vanak a lábkiosztások és bekötések többféle motor csatlakozóval.
József