Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

sarktibsi


Bencze András

Szerintem itt nincs értelme. Ha nagyon akarod max lenegyedeled a step frekit a Pn 200-ban vagy használj electronic gear-t Pn202/203 az. áttétel

sarktibsi

Jelenleg igy van beállitva: PN202=65535 PN203=1000 Ha jól értelmezem egy kört 1000-re oszt el a hajtás.

A PN200=2x1  PN200=3x2  PN200=4x4 na ezeket még nem próbáltam soha , ezeknek az lényege , hogy a step-dir jeleket átalakitja.

Bencze András

Nem egészen...Ha pl 1000-es az enkóder és a számláló (pn202=1 és a nevező (pn203=1) akkor 1000 impulzus hatására egy fordulatot tesz meg. Ha a pn203=10 akkor 10000 imp hatására megy egy kört. Ha ezt az impulusmennyiséget 1 sec alatt kapja meg akkor 10 kHz-el hajtod és 60 rpm lesz a fordulatod.

sarktibsi

Köszönöm a válaszokat , tesztelni fogom mindenféle verzióban.

sarktibsi

Megnéztem a PN200-at beirtam a 2,3,4,7,8,9 számokat , step-dir jellel teszteltem negativ és pozitiv logikával is , de semmi nem működött.

Még esetleg CW-CCW módban lehetne próbálkozni.

sarktibsi

Továbbra is harcolok egy 1kw-os YASKAWA SGDH szervóval ( 17bit ) most a védelmen van a hangsúly ara gondoltam , hogy a kimenetre ráteszek 2db 24 V-os relét.
25-26 , 31-32 , a második az vészhibára kell , az első meg csak akkor lépne működésbe ha a nyomaték túllépi a PN402-403-ban lévő értéket.

De ha valakinek van jobb ötlete szivesen meghalgatom.

nagysam

Sziasztok! Talán leginkább ebbe a topikba tartozik a nyűgöm.
Egy 4.tengelyhez, egy forgatót kéne használnom.
A konstrukció, UCCNC 100kHz-en, UC100, egy Panasonic minas A4
szériás MSMD022S1A, 0,64Nm-es Ac szervómotor, 1/20-as lassítómű.
A leírások alapján 17-bites enkódernek látom.
Már mindenféle kombinációval próbálkoztam, de valami nem akar stimmelni.
Ameddig eljutok:
A motorom forog, a referencia jelet felveszi.
Viszont a kihajtás végén kézzel, nagyon könnyen meg tudom forgatni, és nem érzem, hogy a motor vissza akarná mozgatni pozícióba.
Az Uccnc "Steps per Unit" beállítást is valahol elkefélem, mert semmilyen általam kiszámolt értéknek még csak köze sem volt az általam kiszámolt értékekhez.

Abban szeretnék segítséget kérni, hogy milyen beállításokat kéne eszközölnöm a szervóban, illetve hogyan kéne jól kiszámolni az uccnc-be beírandó értéket.
(első ilyen ac szervó próbálkozásom)
Köszönettel: sanyi

        

gyorkecs

Szia, esetleg lehet hogy a kihatással van baj, szokott lenni egy kuplung féle csavarral rögzíthető elem a motor és a hajtás között, azt nézd meg nincs e fellazulva. Olyat is láttam már hogy a hajtómű belső fogazású kereke elszabadult és terhelés nélkül még bírta forgatni, de pozíció sosem volt ugyanaz. Én biztos belenéznék abba a hajtóműbe, 1:20 áttétel azért már érezhető ellenállást ad. Egy gyors teszt ötlet: motort elektromosan lekötöd, két tekercs kivezetést rövidre zársz és kézzel megforgatod a kihajó tengelyt. Ha nincs lüktető érzés, biztos hogy mechanikus hiba van.
Persze csak ötletelek, nem a tutit mondom biztosan[#nemtudom]

designr

Ha kézzel könnyen elforgatható forgassmár rajta egy fordulatot..
Ekkor sem fordítja vissza?

designr

Hajtóművet szedd le.
Csinálj egy autotuningot 1-es  erősséggel indulva egyre nagyobb  merevséggel.
3.-as 4.-es nél megcsinálva az autotuningot, és természetesen elmentve a vezérlőbe már a csupasz motor tengelyt is nagyon nehéz fordítani, nemhogy 1:20  áttételt.
Szerintem a motorod nem 17 bites hanem 2500 incrementális..

designr

Az encoder vezeték hány eres?

nagysam

1 pont oda.
A tengelykapcsolatnál, a szorító közdarabot rátettem a hajtóműre, és meghúztam a csavart olyan erővel, ahogy máskor is egy 5-ös csavart, és a motortengely simán becsusszant.
Rendesen neki kellett veselkednem, de képes volt megszorítani.
[#worship]

    

nagysam

A motor felől 7 vezeték jön ki, a vezérlő felé már csak 5 megy tovább.
A hajtőművet leszedve, a motor tartja a pozíciót.

    

designr

Akkor a tengelykapcsoló nem megfelelő rögzítése volt a ludas..
Encoderre visszatérve..
A motorod encodere 17 bites ugyan, de incrementálisként használja a vezérlő.
Nézd meg a 0B paramétert, szerintem 1
-es lesz neki beállítva, az az alapértelmezett.
Mint a képen.