Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

őrülT-Tudós

Köszönöm a hozzászólásokat. Az kimaradt a mondókámból, hogy maró főorsó hajtás lenne. Leégés veszélye AC-szervó esetén szerintem nem áll fent, legalábbis még nem hallottam ilyenről, gondolom minden esetben előbb tilt a vezérlő.

őrülT-Tudós

Tapasztalt szakik felé volna még egy kérdésem, rendelkezésre állna 2db egyforma 1.5kW szervó is (maró)főorsó meghajtásnak.
Különösebb mechanikai bravúr nélkül mennyire kivitelezhető az orsó hajtása egyszerre 2 motorral?

sarktibsi

Andrásnak is igaza van ez müködik , nekem is van ilyen szerszámgépen.

De tegyük fel hozzájutok több db ac szervohoz , akkor miért ne.

Ha felteszek két egyforma motort a föorsóra  ( nekem ez jobb lenne a súly elosztás miatt ) , és mondjuk 0-10 voltal hajtom és rákötöm egy sztereo potira az úgy jó?

 A két start jelet meg rákötöm egy mágneskapcslóra , ez igy jól fog müködni? Vagy inkább kössem össze a két hajtást igy csak az eggyiket kell hajtanom és követik egymást.

yaskawa sgdh-tipus
vagy
lenze evs9300-es-tipus

Bencze András

Ha tud master-slave funkciót lehetséges. Akkor a szolga leköveti a mestert onnan kapja a vezérlést is. Lenze tudja ezt, az SGDH tudomásom szerint nem alkalmas ilyesmire. Rendes frekvenciaváltóval egyszerűbb lenne a kétmotoros (x motoros) hajtás.

svejk

Ááá, szerintem ez így nem okos dolog az egyik mindig jobban erőlködne.
A master-slave meg ugye csak pozíció üzemmódban működik, az meg ugye nem ajánlatos főorsónak, tudtuk meg anno Tibor45-től.

Biztos lesz ott még nagyobb servo ahonnan ezek jönnek, de ha eladod azt a két másfelest azon az áron is kaphatsz nagyobbat, főleg ha csak sebbességszervo kell.

svejk

U/f-ben 1:100???

Hát ott bizony nem sok nyomaték marad...
Talán ha van valami visszacsatolás, encoder vagy tacho, akkor járható az út.

A vectorvezérlés nekem kicsit mumus, de szerintem ott is ajánlatos lenne ekkora átfogásra egy igazi fordulatszám visszacsatolás.

designr

Pozició módban pedig elég sokan használják főorsónak.Egy kb azonos teljesitményű ac szervó motor majd mindenben jobb mint a régi asszinkron volt..biztosan minimum egyenértékű vele..de tudjuk hogy sőt..Szinte minden tekintetben jobb..
Egyedül a mechanikus áttétel ami szinte kötelezö..
Természetesen egy 5kw motort nem lehet kiváltani egy 2kw szervóval..
Kár hogy mostanában kevesen publikálnak..

Bencze András

Csak azon múlik mekkora induló feszt engedélyezel. 1,5-150Hz simán, csak tökölni kell vele. És vigyázni nehogy megsüljön a motor. Ok névleges freki fölött gyengül, de ott már nem kell az erő.  De mi a gond a szervó impulzussorozattal történő meghajtásának? Ha elég gyors és le tudja lépni, akkor az sebesség mód. Legalábbis szerintem. A vektoros gyártófüggő, nem mindegy ki írja rá. Működik az 0 fordulatnál is.

sarktibsi

Es ha felrakok egy plc-ét aminek van analóg bemenete plusz kettö db impulzus kimenete

és ara kötöm a két szervó hajtást , vagy felrakok egy 32 fokozatú forgó kapcsolót a

poti helyett. Hagyományos marógépröl beszélek ami váltó hibás. A két motor meg fontos

a súly eloszlás miatt.

Ti hogy csinálnátok?

svejk

" A két motor meg fontos a súly eloszlás miat"

Ezt hogy kell érteni?
A főorsó mellet/felett van a motor nem?

Szalai György

"Ti hogy csinálnátok?"
Egy motorral.

sarktibsi

PL: strigon mf 250 , mikron wf 31 d , ezeknek a gépeknek el lehet forditani az orsó felyet
45-fokkal , pozitiv ill negativ irányba.  pl: tudok vele szögbe furni meg v-hornyot marni.

A kúpkereket kivenném amúgy is ki van törve pár fog , ezér kellen egy motor jobra egy motor balra.Igy könnyebb elforditani a felyet.

Valószinü kapok 2 db lenze evs-9324-es ( 3.0 kw ) hajtást+rezolveres motor , ha azzal egyszerübb akkor azzal csinálom meg.

Az sgdh-át meg eladom.

z2ruwy0bd

Sziasztok! Még új vagyok a szervó vezérlés témában. Van egy Selema F1 IPS szervó vezérlőm Moog szervó motorral és segítséget/tippet szeretnék kérni hogyan tudom plc-vel vagy plc nélkűl vezérlni a szervó vezérlőt. Plc-ből jól gondolom hogy digitális kimenetű kellene a meghajtásához?

Válaszokat, segítségeket előre is köszönöm!

      

TBS-TEAM

Nem STEP/DIR hanem +-10V, és 24V minden bemenet-kimenet.
PLC mindegy, hogy relé vagy tranzisztoros.
Analog kimenet kell, hogy legyen a PLC-n.
József

z2ruwy0bd

Köszönöm!

Ha jól értem akkor kell csináljak egy tápegységet +/-10V kimenettel amit a plc kapcsol a REF, REF/ és az EXTREF lábakra?

Ezen módon megoldható az irányváltás és fordulatszám szabályozás is?