Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

svejk

A hajtásláncot le tudod írni pontosan?

Elsőre azt mondanám valami belengés mely nagyon nem odavaló motorillesztés és/vagy beállítás miatt lehet.

Bencze András

Open collectoros a meghajtód és amikor nincs hasznos jel a zavarok csinálnak jeleket a step/dir bemenetnek. Használj vonalmeghatót, vagy legalább egy kb 2 kOhm ellenállással zárd le.

svejk

Nekem az alábbi mondatrész gyanús, szerintem nem ezt akarta írni.

"... oda-vissza mennek kb: 100 mm-t mindkét irányba mielőtt végrehajtják az utasítást."

Szabika78

Én vásároltam itt a szervókat, de nem saját részre. Segítettem a bekötésben és a próbák során, kifogástalanul működtek.
Mach3-al vannak vezérelve egy sima kínai BOB-on keresztül. Az X tengelyt hajtják és az egyik a master  a másik pedig a slave. Mindkettő egy-egy fogaslécet hajt. A fogasléceknek nem feszülnek neki a motorok, szépen lett összeillesztve mindkét hajtás.
Amikor a motorok le vannak véve, mindent szépen csinálnak. Ha G kódot kapnak egy file-ból, akkor szépen végrehajtják, ha az MPG-n keresztül kapnak utasítást, akkor azt teszik. Mindkét motor ugyanúgy működik a rendeltetésének megfelelően.
Viszont amikor felszerelésre kerülnek a fogaslécekre a tengelyen, akkor a következő történik:
Megnyomjuk pl az MPG-n az X+ gombot. Mindkét szervó egyszerre oda-vissza járkál megközelítőleg 100 mm-t mindkét irányba. Folyamatosan járkálna gyorsan és a Reset sem állítja le őket! Csak áramtalanítás után állnak le. Mindkettő ugyanúgy mozog folyamatosan amikor a "hibát" produkálják. Tehát legutóbb tényleg rosszul írtam le a hibát, ezért elnézést kérek. Sajnos én is csak elmondás alapján írtam és nem volt pontos az információ továbbítás.
Tehát ez lenne a probléma!

svejk

Valószínű beleng, az előzően írt okok miatt.

Tehát 400 W-os motorok hajtómű nélkül?
Mekkora modulú és hány fogú a fogaskerék  tengelyen?

Szabika78

Igen!
Hajtóművek nélkül vannak!
Rá kell kérdeznem a fogaskerekekre!

Szabika78

A fogaskerekek a motorokon 40 mm átmérőjű 38 fogas kerekek.

Szabika78

Viszont ebben az esetben miért nem jelentkezik  terhelés nélkül a zaj?

TBS-TEAM

Nem zaj okozza a jelenséget, hanem a hibás programozás (terhelés nélkül lett feprogramozva), meg a túl meredek felfutás.
József

svejk

Oké, tehát 1 modulos a kerék.

Én nem akarok neked tutit mondani csak próbállak gondolkodásra bírni.

Az 1 modul 40 fog estén a fogasléced 1 motorfordulatra ~120 mm-t mozdul el.
A motorod névleges fordulatszáma 3000 1/min tehát a maximális lineáris sebességed 360 m/perc azaz 6 méter/másodperc lenne.
Ezt kívánatosnak érzed?

Hasonlóan nyomatékoldalról is le lehetne vezetni hogy ez irreális kívánság ha van számottevő mozgatott tömeg.

Az igazi persze a tehetetlenségi nyomatékok oldaláról való megközelítés, ez már lehet nehezebben érthető de van szakirodalma és Robsy (alias Tibor45) is sokat papolt róla itt a fórumon.

Szóval a lényeg az, hogy mechanikusan nincs illesztve a motorod a mechanikához, ezért a servo beleng, begerjed, ahogy sejtettük is az elején.

svejk

Ja igen, a legegyszerűbb megoldás egy hajtómű közbeiktatása lenne.
A kívánt áttétel értéke sok mindentől függ, esetedben leginkább a mozgatandó tömegtől és ugye a gép iránti elvárásaidtól, melyek ha túlzóak akkor lehet akár motorcsere is szükséges lehet.

svejk

"40 fog estén"
természetesen 38 fogról van szó

Balli001

Sziasztok,
Szeretném a segítségeteket kérni Yaskawa SGDB 10ADG servo illetve egy Yaskawa 626VM3 főorsó hajtás bekötésében.
Konfiguráció amivel működésre szeretném bírni őket:
UC300ETH, UCBB brakout board, IDC16 terminals (for UC300ETH-5LPT analog port

SGDB servo:
Servo position control leírásában van PCO, ALM és CLR amiben nem vagyok biztos hova és hogyan kéne bekötnöm
PCO: home position pulse
ALM: Alarm
CLR: Clear the fault

626VM3:
Alkalmas lehet a feladatra? Esetleg sikerült valakinek akár az esernyőtárral valahogy összehoznia hasonlót?

Illetve szeretnék felhasználni egy pilz pnoz x3.10p safety relét amire szintén szeretnék tanácsot kérni: erről működtessem már a brakeout boardokat is vagy inkább csak utána kössem be és a többi egységet vágjam le vészstopra? (Több minden is lesz még a gépen amit vésztstopra le szeretnék állítani)

Servo manual:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwikjvHAhtb5AhWWOewKHUYXDqEQFnoECA4QAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.yaskawa.com%2Fdelegate%2FgetAttachment%3FdocumentId%3DTSE-S800-16%26cmd%3Ddocuments%26documentName%3DTSE-S800-16E.pdf&usg=AOvVaw03ORCZ2rrJyDLpgNbe9RLP

Főorsó hajtás manual:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjyzNDihtb5AhVVxQIHHa6_DkYQFnoECAgQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.yaskawa.com%2Fdelegate%2FgetAttachment%3FdocumentId%3DSIE-S626-6C%26cmd%3Ddocuments%26documentName%3DSIE-S626-6C.pdf&usg=AOvVaw3qpLa1WLF3VgZbzYgvo9wF


Köszönöm ha valaki tud egy-két tanáccsal szolgálni

      

Bencze András

Szegény HURCO....A főorsóhajtást hagyd meg úgy ahogy eredetileg van. Akkor megcsinálja a pozicionálást és a tartományváltást is.

Balli001

Minél jobban egyben akarom tartani. Azért lett ez a sorsa mert az eredeti vezérlésében olyan elektromos problémával küzdött amit nem tudtak megcsinálni