Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

ab

Idézetet írta: TBS-TEAM Dátum 2025 június 07, 13:33Üzemkész jelzés a BTB/RTO
A kontaktus zárva van , amikor a szervoerősítő üzemkész, a jelet nem befolyásolja az engedélyező jel,
az I²t-határérték vagy a regenerációs küszöbérték.
Az üzemkészséget (X3/2 és X3/3 sorkapcsok) egy potenciálmentes reléérintkező jelzi .

Minden hiba a BTB/RTO érintkező nyitását és a kimenő fokozat kikapcsolását okozza
(ha a BTB érintkező nyitva van, a kimenő fokozat letiltásra kerül -> nincs feszültség).
A hibaüzenetek listája a PDF 88. oldalon található.
Ezt használhatod fel a vezérlés felé, hogy a hajtás rendben (zárt kontakt/hiba esetén nyitott kontakt).

Értem.
Elvileg a szoftverben ezen a fülön vannak ezek a paraméterek. Nekem DBL3H00250-es típusú motor van. Ehhez a paramétereket beállította már valaki. A pirossal írt érékekről van szó. Mit kellene még állítani, hogy ne fussak áramkorlátozásba (ha jól értem, többet venne fel a motor, mint amire a vezérlő paraméterezve van)?


Tervezéstől a kivitelezésig. Alkatrész-, gépgyártás, automatizálás.

TBS-TEAM

Idézetet írta: ab Dátum 2025 június 07, 15:43Értem.
Elvileg a szoftverben ezen a fülön vannak ezek a paraméterek. Nekem DBL3H00250-es típusú motor van.


A következőt irja:
József

ab

Tervezéstől a kivitelezésig. Alkatrész-, gépgyártás, automatizálás.

ab

Idézetet írta: ab Dátum 2025 június 07, 19:50Kiprobalom, remelem jo lesz! Koszonom!


Ua. a hiba "n01". Motor kiválasztva az adatlap szerint, elmentve, vezérlő újra indítva.
Tervezéstől a kivitelezésig. Alkatrész-, gépgyártás, automatizálás.

TBS-TEAM

Idézetet írta: ab Dátum 2025 június 09, 11:11Ua. a hiba "n01". Motor kiválasztva az adatlap szerint, elmentve, vezérlő újra indítva.

Ellenőrizted el van mentve a EEPROM-ba a motor paraméter?
A motor rendelkezik beépített fékkel, vagy nem azt is be kell állítani.

József

sarktibsi

Idézetet írta: ab Dátum 2025 június 09, 11:11Ua. a hiba "n01". Motor kiválasztva az adatlap szerint, elmentve, vezérlő újra indítva.

Csak egy kérdés , biztos hogy jól működött ez a hajtás?

Nem lehet , hogy pont azért vették le a gépről mert elkezdett szórakozni. A hajtások szoktak furcsa dolgokat produkálni , hidegen hibára áll , vagy éppen akkor ha bemelegszik , de olyannal is találkoztam ami egy kisebb motorral jó volt egy nagyobbal már nem (pedig a listából választottam motort LENZE) De arra is volt példa a satupadon jó volt felraktam a gépre ott már nem működött tökéletesen.

Csináltál már gyári resetet?

A hajtás plusz motor beállításban az a szépsége ha szerencséd van egyből tökéletesen működik , ha nem akkor lehet vele napokig szórakozni de a siker nem garantált.

Nekem van olyan eszterga főhajtásom ami csak a harmadik motorral plusz második frekiváltóval lett csak elfogadható. (tapasztalatszerzésnek jó volt)

Kitartás.     

ab

Idézetet írta: TBS-TEAM Dátum 2025 június 09, 11:33Ellenőrizted el van mentve a EEPROM-ba a motor paraméter?
A motor rendelkezik beépített fékkel, vagy nem azt is be kell állítani.



Fek nelkuli. Ezeket a parametereket hozta gyarilag.


Tervezéstől a kivitelezésig. Alkatrész-, gépgyártás, automatizálás.

TBS-TEAM

#6097
Motor visszacsatolás helyesen van konfigurálva?
9.3.6
80 oldal PDF.

Kétféle szereléssel van Resolver vagy encoder ugyan az a sorozat.
József

ab

#6098
Idézetet írta: TBS-TEAM Dátum 2025 június 09, 12:48Motor visszacsatolás helyesen van konfigurálva?
9.3.6
80 oldal PDF.

Kétféle szereléssel van Resolver vagy encoder ugyan az a sorozat.

A csatlakozóból kiindulva "resolver". A pirossal jelölt szerint 12pin-es csatlakozóm van. Ez alapján kötöttem be.
A vezérlőt amúgy visszaállítottam gyári alapértelmezettre. Újra konfiguráltam a motort. Ismét "n01" hibaüzenettel megáll a próba forgatás.
Teszteléskor start után a motor "nyüszít" (csak nem forog), majd utána tilt a vezérlő "n01"-gyel.


 
Tervezéstől a kivitelezésig. Alkatrész-, gépgyártás, automatizálás.

TBS-TEAM

Idézetet írta: ab Dátum 2025 június 09, 15:19Teszteléskor start után a motor "nyüszít" (csak nem forog), majd utána tilt a vezérlő "n01"-gyel.

Ellenőrizd a motor bekötését U-V-W.
Mérj ellenállást a tekercsek között és a föld között is motor csatlakozónál.
Csatlakoztasd a kábelt a motorhoz.
A kábel végén is mérd meg ua. értékek vannak?
József

sarktibsi

Idézetet írta: TBS-TEAM Dátum 2025 június 09, 19:05Ellenőrizd a motor bekötését U-V-W.
Mérj ellenállást a tekercsek között és a föld között is motor csatlakozónál.
Csatlakoztasd a kábelt a motorhoz.
A kábel végén is mérd meg ua. értékek vannak?


Jó , hogy írod ezt a U-V-W bekötést , egyszer engem is megszívattak rosszul volt feliratozva , na de végül csak kiderült aztán jó is lett. :BOW

ab

Idézetet írta: TBS-TEAM Dátum 2025 június 09, 19:05Ellenőrizd a motor bekötését U-V-W.
Mérj ellenállást a tekercsek között és a föld között is motor csatlakozónál.
Csatlakoztasd a kábelt a motorhoz.
A kábel végén is mérd meg ua. értékek vannak?


X9-es csatlakozo a vezerlon. Sajnos ez nem jart hozza. Egy 4-es csatlakozot tudtam ide hasznalni.

A PE a harmadik. Ezt meressel egy masik PE ponthoz kimertem. Ebbol adodik U2, V2, W2. A motor csatlakozon kimertem a tekercs ellenallasokat. Ezek az X9 csatlakozon is annak megfeleloen vannak.
X8-nal 1-2 kozott rovidzar.
Kezzel probaltam csak, de a motortengely "all" alap esetben, nem tudom forgatni. Ebbol kiindulva a resolver es a motor bekotes is jo. Ellenkezo esetben forgathato lenne. (?)




Tervezéstől a kivitelezésig. Alkatrész-, gépgyártás, automatizálás.

ab

X7 "DC" kabelek csak csonkok. Levegoben lognak.




Tervezéstől a kivitelezésig. Alkatrész-, gépgyártás, automatizálás.

TBS-TEAM

Idézetet írta: ab Dátum 2025 június 11, 06:54X9-es csatlakozo a vezerlon. Sajnos ez nem jart hozza. Egy 4-es csatlakozot tudtam ide hasznalni.

A PE a harmadik. Ezt meressel egy masik PE ponthoz kimertem. Ebbol adodik U2, V2, W2. A motor csatlakozon kimertem a tekercs ellenallasokat. Ezek az X9 csatlakozon is annak megfeleloen vannak.
X8-nal 1-2 kozott rovidzar.
Kezzel probaltam csak, de a motortengely "all" alap esetben, nem tudom forgatni. Ebbol kiindulva a resolver es a motor bekotes is jo. Ellenkezo esetben forgathato lenne. (?)


1-3-4 helyesen van kötve.
József

ab

Idézetet írta: TBS-TEAM Dátum 2025 június 11, 07:091-3-4 helyesen van kötve.

A masik csatlakozot lefenykepezzem feliratozva?
Tervezéstől a kivitelezésig. Alkatrész-, gépgyártás, automatizálás.