Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

svejk

No ez a másik baj... :(
 Én még nem találkoztam ABB-vel és az adok-veszekben sem láttam még egyet sem hobby áron.

svejk

Kísérletezd ki V1000-re annak nagy sikere lenne itt.

Bencze András

Tudom a végeredményt, ezért nem is fogok bele. Egyébként rendes áron sem olyan vészes, összehasonlítva igazi szervóval. Jó ha a kamionról esik le akkor a szervó az olcsóbb. Ha azt nézed mennyi szinkronmotor van hobbistáknál...

Szalai György

,,Főorsónak szerintem így is megfelelne"
Most még a semmit hajtja. Ebből szerintem nem következik, hogy dinamikusan változó terheléssel és tehetetlen tömeggel megpakolva is elfogadhatóan fog viselkedni.
De úgy legyen.

Bencze András

Jogos a felvetés. Most hirtelenjében főorsót nem tudok csinálni belőle, de berakom satuba, vagy lespaniferezem és ráfogok kesztyűben. 10% fordulat felett nem hiszem, hogy gond lesz. Van ötlet a forgó tengely nyomatékának mérésére? Egyáltalán a biztonságos terhelésre?

svejk

A legparasztosabb két félméteres cserépléccel ollószerűen rászorítani a tengelyre, az terhelés %-át vagy a motoráramot meg leolvasni a frekiváltóról.

Aztán következtetni, de nem tévesen, illetve kiszellőztetni :)

Szalai György

Vigyázza satuba rakással. Ezeknek a motoroknak nagyon kicsi a légrése, a forgó és állórész között. Ha megnyomod az állórészt, vagy a csapágyházat, megszorulhat.
(A magas fordulatszámból gondolom, hogy hosszúkás, alacsony nyomatékú motor. Nem tömzsi.)
Inkább a homlokfelülethez csavarozott lemezzel fognám satuba.

Bencze András

No akkor ez lesz. A fiam meg felveszi, mert úgy érzem nagyon szkeptikusok vagytok.

svejk

Nem vagyunk szkeptikusak csak nekem még nem sikerült.
Igaz Siemens motorral még nem is próbáltam, pedig van itt pár darab a lábamnál.

svejk

Keresek olyan emberkét aki közelebbi kapcsolatba került már egy ilyen Stöber MDS 5000-es sorozatú frekiváltó/szervoval.

Konkrétan egy 7,5 kW-os Posirdive-ról és egy 4 kW-os motorról lenne szó.

svejk

Kérdés a [#t19p120437#] hozzászóláshoz.

Kíváncsi vagyok ugyan mi késztet ennek a használatára a sokkal kényelmesebb PC-n futó szoftver helyett?

istvan3

Közben rájöttem, hogy ez egy az egyben a Yaskawa SGDA.

Ha jól sejtem a Sigmawin se volt panaszkodni rá.

istvan3


Edi200804

Sziasztok!

Egy kis segítség kellene van egy Yaskawa SGDH 04AE szervó vezérlőm egy abszolút encóderes Yaskawa SGMAH motorral. Kérdésem a következő lenne A81 hibakódot ír ki és nem is lehet kiütni belőle.Nem volt még ilyen vezérlőm amik voltak azok vagy leadshine vagy mitsubishi szervó. A81 alarmjelzésre írja hogy lehet tönkre ment az 5v-os akku. Igazából semilyen képet nem találtam a neten de a mellékelt képen látható helyre kell az aksi ha jól gondolom? Amikkel dolgom volt eddig abba nem kellett egyikbe sem akku. Illetve ha valaki tudja milyen akku kell bele. Sajna igy vettem meg hogy nem volt benne már ha oda kell egyáltalán az akku. Válaszotokat előre is köszönöm.

Üdv Roland

  

xgm0s5ywd

Szia, elvileg JZSP-BAT01 elem kell bele, de ha nem akarod abszolút enkóderként használni, akkor át lehet írni valamelyik paraméterét, hogy inkrementálisként kezelje, akkor nem kell az elem.