Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

designr

Ebben az esetben a 4,2kw motor leadott teljesitménye attól is függ hogy mekkora fordulaton hajtom..Jól gondolom?
Tehát 4200w a max folyamatos..de ha nincs leáttételezve akkor akár lassú fordulaton ennek tizede is lehet?
Erre gondolsz a 420w-al?
Jó lenne tudni a motor és hajtómű..stb adatokat is..

svejk


GPeti1977

Mit kell még leírnom? A lényeg hogy egy nagyon régi motor resolveres enkóderrel, elromlott a motor driver, annak csak -+10V bemenete van, a későbbiekben a számítógépet is korszerűsíteni kellene, így jó lenne szerintem egy step dir bemenetű dc szervó motor 400W - os, az áttétel akkora hogy kézzel lehet a tengelyt forgatni mint amekkora sebességgel megmunkál. A levegőszántás ha nem gyor az sem baj.

000000000

Mivel szokászerint itt a Fórumon alig van kellő adatot is tartalmazó kérdés feltevés, kénytelen voltam egy átlagos, de azon belül a legkedvezőtlenebb adatsort felvenni a megválaszoláshoz.
Így egy 3000 1/min névleges fordulatszámú, direkt hajtású motort tételeztem fel, így jöttek ki a Watt-ok.

Majd jön GPeti, és pontosítja a hiányzó gép/hajtás adatokat, ha valamit nagyon rosszul feltételeztem volna.

Földi Péter

Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni YASKAWA SGDM 08ADA servo ügyben. Egy ideje ugyanis A72 kóddal marás kellős közepén leáll a vezérlő az említett hibával. A kábel elvileg rendben van, "overload"-ra gondoltam, de egész finom hajtásnál is egy fél óra múlva  dobja a hibát. Olvastam persze olyan ukázt is, hogy "cseréld ki a driver-t". Hát ha egy mód van rá, szeretném megmenteni. Egy SIGMA II 750 driver-em van. Esetleg, ha valakinek volt hasonló problémája és megosztaná a tapasztalatait, megköszönném.

2-3 évig ment a gépem gond nélkül, ezt a hibát egy 2-3 hónapja kezdte el "szervírozni".



Üdv,Peti

Földi Péter

Esetleg egy closed loop -os nema42-re cserélni?

Bencze András

Sigmawinen keresztül monitorozd a nyomatékot. Nem gyors megálláskor reklamál?

ANTAL GÁBOR

Keresek olyan kollégát aki használt már" Motionlink"softwert Kollmorgen  szervo driver felprogramozásához  ( kaptam két 1200W os motort és a hozzá való drivereket )

ANTAL GÁBOR

Perspektivikus fejlemény Kollmorgen ügyben :

 Karácsony tájékán írtam Amerikába . 24 órán belül kaptam választ egyrészt a Bibus Kft ügyvezetőjétől másrészt egy németországi dealertől  ( nem semmi!!)
 A Kollmorgen cég átküldte a levelemet az Európai illetékeseknek
A biztatás és az elküldött support eredményeképpen
 (Svejket is kerestem aki szintén ellátott jó tanáccsal) sikerült létre hoznom a kapcsolódást a  driver és a Pc között
 Ma felhívtak a Bibustól és egy későbbi egyeztetett időpontban felkereshetem őket a további instrukciókért

( nekem ez a karácsonyi ajándék [#kacsint])

GPeti1977

AC szervó motort le lehet tesztelni sima frekvenciaváltóval hogy jó-e? Meg tudja forgatni? Pl nem e zárlatos, leégett stb

Szalai György

,,Pl nem e zárlatos, leégett stb"
Magát a motort nagyjából egy kapukulccsal is le tudod tesztelni. Svájci bicska sem kell hozzá.
Kézzel megforgatod a tengelyét, simán kell fordulnia, nem akadozva. Ha nehezen fordul, akkor zárlatos, ha akadozva, akkor csapágyas, vagy még rosszabb.
A motoron lévő apa csatlakozóban az egyik fázistekercshez tartozó két szegmensét rövidre zárod, (ehhez kell pl. a kapukulcs) ha nehezen fordul a tengely, akkor az a tekercs jó.
Azután a másik két tekercset ugyan így.

(A motoron lévő encoder vizsgálata bonyolult, vagy lehetetlen.)

svejk

Némely frekiváltónál - általában a vektorosoknál- engedélyezett a PM motor használata, de a beállítások relatíve bonyolult.
Egy rossz beállítás és tényleg kijön pár másodperc alatt belőlük a füst.

GPeti1977

6SE7016-1EA51-Z AC motor meghajtó, F002 hibát ír, ki nem bekapcsoláskor hanem mikor a motort el kellene indítani:
Pre-charging
When pre-charging, the minimum DC link
voltage (P071 Line Volts × 1.34) of 80 % has
not been reached.
The maximum pre-charging time of 3
seconds has been exceeded.

Check the supply voltage,
Compare with P071 Line Volts (compare
P071 with the DC link voltage on DC units).
Check the rectifier/regenerative unit on DC
units. The rectifier/regenerative unit must be
switched on before the inverter is switched
on.

Szétszedtem, leellenőriztem a bemeneti egyenirányítót, a pufferkondenzátorokat, a precharge ellenállásokat és reléket, persze minden jó. Ilyen hibajelzésre van még amit meg kell nézni?
A bemeneti feszültség is rendben 3x230V van terheléskor is.

TBS-TEAM

Ez a hiba pedig a szűrőkondik kapacitáshiánya.
József

TBS-TEAM

Még lehet a belső segéd táp kondijainak a kiszáradása ami a vezérlést táplálja 3.3-5V és 24V-tal.
József