Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Aknai Gábor gépe

Indította gaben, 2025 január 13, 13:14

Előző téma - Következő téma

gaben

Igen, az a Metrol szerszám magasság bemérőm gégecsöve.
Muszáj voltam behúzni a csatornába, mert rövid volt a végén lévő kábel.
Persze le lehetett volna vágni belőle, de nem tudtam leszedni a végéről azt a fém perselyt, amit gondolom beragasztottak, hogy ne essen szét a gégecső.
Ezek a japók piszkosul precízek.

  

gaben

Üdv minden lelkes hobbyCNC gépépítőnek,

egy újabb mérföldkőhöz érkeztem a gépemet illetően.
Megjöttek az X ill. X' tengelyek mechanikai alkatrészei, amit remélhetőleg minél előbb be tudok építeni az alaplemezre.
Első körben a profilsíneket szeretném lecsavarozni, valamint beállítani mind a párhuzamosságot, mind az egyenességet.
A kocsik fölszerelésének feltétele, hogy rendelkezésemre álljon a megfelelő zsír, mert ugye szárazon nem illik beszerelni őket.
Emiatt vettem egy új zsírzóprést, a jófogáson pedig kaptam Loctite LB 8102 kenőzsírt.
Szóval a  feladat adott, ismét vár a munka. :)

Üdv, Gábor

    

svejk

Ez a zsír EP adalékolt, biztos ilyet akartál?

gaben

Nem, de ezt sikerült szereznem jó áron.
A leírásban említi a csapágyakat, csúszó szánokat, szerintem a célnak megfelel majd.
Aztán persze később majd meglátom, max cserélem, de most nincs más.

svejk

Várd meg Szalai Györgyöt, Ő ezt a témát már elég jól körbejárta.

Ha egyszer beleteszel egy nem odavalót nehéz lesz átállni másmilyenre.

Az  1-2 ezer forintos zsírok is tökéletesek lehetnek a célnak.

Én pl. a múlt hétvégén szinte véletlen találtam rá álmaim egyik zsírjára, az AUTOL TOP 2000 zsírjára.
Olyan szinten nem oldja a víz, hogy a kezemről nitroval mostam le és mindemellett megfelelően lágy.

gaben

Nem gondolnám, hogy rossz választás, mivel rá van írva, hogy csapágyak, nyitott hajtások és csúszkák kenésére alkalmas, vízálló, stb....

Egyébként ez is 1200Ft volt. ;)

svejk

Úgy kb. mindegyikre ez van írva, de nem győzködlek tovább.
Nyomjad, kenjed, hajrá! :)

remrendes

Lehet, hogy oda van irva, de ahogy a kepen is latod, kb targonca emelolancra valo. E inkabb 1-2 csepp motorolajat tennek ra, ha nagyon rosszaz.

PSoft

Csak idő kérdése a gépépítő életében, hogy mikor jön elő ez a "milyen zsírt?" téma.:)

Aztán, ha harmincan írnak, akkor...harmincféle az ajánlat is.[#nyes]

svejk

A jó tanácsért meg kell dolgozni. :)
(kiválasztani a legjobbat)

PSoft

Te, melyik sörre esküszöl?
(kb. mindegyikre, ugyanaz van írva):)
Amelyik "nem jó", az...miért nem jó?

svejk

Pl. nagyon nem ugyanaz egy szűretlen búzasör mint egy világos lager.

Értsd EP adalék és itt most ezen a hangsúly.

gaben

Nem arról van szó, hogy nem fogadom meg a tanácsokat.
Most a legnagyobb problémám a profilsínek beállítása lesz.
Ehhez képest eltörpül a milyen zsírt tegyek a kocsikba.
Időm is kevés. :(

svejk

Cseppents olajat az összerakáskor, -de van is azon annyi ami az összeszereléshez kell-  ahogy ajánlottak, majd a végén megzsírozod, hiszen van fasza zsírzód.

Órázgatáskor a tologatás is könnyebb, egyszerűbb lesz olajos kocsival mint zsírral megtömöttel.

Én csak annyit kértem várd meg Szalait...

PSoft

Ha esetleg valami ilyesmire is lenne szükséged....
...és nincs az arzenálodban...
Ülj be a kocsidba,és...látogass meg!:)