Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Ezt készítettem a CNC gépemmel...

Indította gaben, 2025 január 13, 12:05

Előző téma - Következő téma

izbeki

Ide írj: tibor.izbeki kukac gmail.com

Dezső

Sziasztok!
Mindenkinek nagyon szépen köszönöm az észrevételeket, jó tanácsokat! Annak ellenére, hogy egy üveg, szénszál, stb erősítésű termékek gyártó cégnél rontom a levegőt nem értek hozzá:) de merem állitan, hogy a gyanta  bubimentesitésen kívül minden rendbe volt, epoxi gyanta, lasúkötésű edzővel. Ami nagyon érdekelne a fa előkészítésé! Por és zsírtalanításon kívül célszerű megcsiszolni, felület kezelni a tökéletes tapadás eléréséhez.

Dezső


ORCA17

A fa sűrűsége befolyásolhatja a buborék képződést.
Próbáld ki egyszer a frissen lakkozott fát megvákumozni... úgy pezseg mint a traubiszóda, ahogy a lakk és a fában lévő levegő "helyet cserél"[#kacsint]
... egy olyan világban, ahol bármi lehetsz, légy kedves!

ebalint


Vetesi75

A tegnap és ma délelőtti itthoni: Tömítés foglalat nyomáspróbázó szerelvényhez. Egy külső menetes csőtoldatra lesz ráhegesztve.
Anyaga D40x6 S355 vastagfalú csőhulladék. Darabolást (szalagfűrész) követően két oldalról, kétszeri megfogással esztergálva.

  

ORCA17

Meguntam keresgélni megfelelő bordáskerekeket, TAKIDEKOR barétommal közösen megoldottuk[#kacsint]

      
... egy olyan világban, ahol bármi lehetsz, légy kedves!

000000000

Itt a folytatásom. Tegnap lettem eddig kész vele, és gondoltam ma megmutatom, lehet hogy valakit érdekel.


sufnituning

Nagyon szép, szinte vizsgamunka.[#eljen]

Ami nem tetszik, az a két műanyag kézikerék, melyek inogva tekeredtek. Nem értem miért nem tettél fel olyan kerekeket, mint ami a szegnyergen van??

A kérdés, hogy a szegnyereg előtt az az alátétes imbusz miért van ott??Mi a szerepe?

Grat.[#eljen]

000000000

IdézNagyon szép, szinte vizsgamunka.
Köszönöm, de vannak hibák, meg szebben is lehetett volna csinálni néhány dolgot! Viszont ez csak első próba. Soha nem csináltam esztergát de gondoltam kipróbálom. Tudom csak kicsi, puhább dolgokat lesz jó, de legalább játszani jó lesz.

Az a kerék ami a szegnyergen van az azzal jött amikor vettem. Csak a fehér fogót nyomtattam 3D printeren. A fehér kerekeket én nyomtattam, mert azok ideiglenesek. Bár kicsit lötyög, de az nem zavarja a hajtást. Ha működik nekem próbára akkor jó, utána átépítem akkor léptető motorokkal és majd meglátom hogy lesz e szükségem kézi kerekekre vagy nem. Ha igen, akkor vagy csinálok alumíniumból, vagy veszek igaziakat. Előre nem akartam venni mert nem tudom hogy lesz a vége.

Idéza szegnyereg előtt az az alátétes imbusz miért van ott??Mi a szerepe?

Gondolom a T-anyás csavarra gondolsz... az jelenleg fogja zárva a szegnyerget a helyén hogy ne mozogjon. Arra is vannak más tervek, de jelenleg így oldottam meg.

Folytatása lesz. [#kacsint]

Szalai György

Szerintem, kézi vezérléssel a golyós mellékhajtások nem tarthatók fix pozícióban. Csak majd a motorok segítségével.

VighLajos


sufnituning

De úgy tud dolgozni vele kézi üzemmódban, ha azt a tengelyt lefékezi mindig, amelyik csak pozícciót tart.

ebalint


000000000

A cél nem kézi vezérlés, csak próbálni akarom kézzel. Ha működik és meg vagyok vele elégedve akkor rakok rá két léptetőmotort. Ha teljesen kézi esztergának terveztem volna akkor máshogyan oldottam volna meg. A golyós orsóknak más problémájuk is van, mert ha kézzel tekerem akkor rossz irányba megy, mert fordított a csavar. Ezt megoldhatnám tengelyenként két fogaskerékkel, de nincs tervbe mert léptető motorokkal úgysem számít.