Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hagyományos forgácsológépek

Indította D.Laci, 2024 október 25, 08:56

Előző téma - Következő téma

onagy

16:04-nél jobb oldalon fent a zászlók között ott a magyar zászló a falon.
O.

afjybsise

Inkább holland lesz az.:)
Legalábbis az én szememnek kék az alsó sáv.

onagy

És tényleg. De ha elég ferdén nézem a monitort, akkor zöld.
Ezt (is) félrenéztem, ilyen ez az év...
O.

afjybsise

Február elején/közepén ezt kijelenteni elég vészjóslónak hangzik.[#wilting]
Bár, ismerős...

ywathzay

Nekem 320-van, szerintem csak a villanyos doboza nem egyezik. Mert a 400-nak tudomásom szerint már lényegesen korszerűbb.

heq5


Kicsa

Sziasztok! Egy óriási segítséget szeretnék kérni Tőletek!

Szeretnék venni egy kis marógépet,látómezőmbe került egy gépváz,amit talán meg is vásárolok.
A gond az,hogy a gép szét van szedve atomjaira,ennél jobban nem is lehetne darabokban. Egyelőre azt sem tudom megállapítani teljesen,hogy minden fő darab megtalálható-e a géphez,de hogy hogyan kellene összerakni,az pedig végképp rejtély.
Annyit tudunk róla,hogy TOS gyártmányú,a talp alapján én a TOS FN 20-re gyanakszom,de mégsem olyan.
Valaki esetleg felismeri a gépet a látottak (főleg a géptalp) alapján? Kb 1,5 tonna,sajnos nincs hozzá elektronika sem és főorsó sem.Ezt leszámítva elvileg hiánytalan,de szükség lenne legalább egy-két fotóra a kész gépről,vagy esetleg gépkönyvre.
Az eladó többet sajnos nem tud segíteni,kb 10 éve áll így a masina. Nagy fantáziát látok benne,de minden nélkül nem biztos,hogy neki mernék állni.

Köszönöm szépen előre is!

      

kisssandor

Jó kis puzzle lesz. Több fotó az öntvényekről segíthetne az azonosításban, pláne ha azok a részek vannak a képeken amik az összeszerelt gépen látszanak.

Csuhás

Azt írod hogy hiányzik a főorsó. Nos ha ezt a problémát le tudod küzdeni, csodával határos módon tudsz venni, vagy legyártod magadnak, vagy gyártatod alighanem a gép áránál többért akkor vedd meg mert elboldogulsz vele. Arra számíts hogy a sok év alatt pár alkatrész azért elkallódik, bármit is mondanak. ( Mert mindig kell egy nehezebb vas ajtó kitámasztónak stb )

Kicsa

Sajnos több /jobb képem nincsen és nem is szeretném feleslegesen zaklatni az eladót.
Ahogy nézegettem a képeket,a talp rész elég hangsúlyos,azért bizakodom benne,hogy valaki felismeri.

A főorsó és elektronika hiányt valahogy le tudom küzdeni,bat nem szeretném a gép árát megsokszorozni ezzel.

Amitől igazán tartok:ha megvenném és valami pótolhatatlan alkatrész hiányzik. Pl a szánok fel vannak hántolva de ékléceket hirtelen nem is láttam. Azért azokat is legyártatni géppark nélkül,nem egyszerű.

Azért is lenne fontos egy típus vagy gépkönyv,hogy egyáltalán milyen munkatartománnyal rendelkezik? Nyilván a főorsó nem az eredeti felállásban működne,nincsenek fogaskerekek-előtéttengelyek,semmi sem. Puszta váz,amolyan jó alap.
Ha a 3 tengely összerakható így,akkor nem annyira aggódnék. Lineáris síneket nem szeretnék rakni rá,jó lenne gyárias felépítésnél maradni.

szucst

Szervusz,

Ezt a kupac vasat az elmúlt években már nézegettem a képeken én is.
Az asztal nútjai nem futnak ki a széléig (kép alapján, de elég rosszul látható) ez meghagyná az Avia és WMW gépeket.
A kos hátulja alapján felső motoros.
A talp/a függőleges vezetékek / a nyereg +a látszó kenőnútok alapján én inkább egy Maho 500 ra tippelnék.
A raklap méreteiből el lehet indulni
X 500..600
Y 300..450
Z 400..500 környékére saccolom, de ezt egy centivel a helyszínen le tudod ellenőrizni.

Ékléc: ha meg is van, talpalni kell a hántolás után és újra illeszteni, vagy csinálsz újakat.

Egy alap géppark/bejárás gépmúhelybe kell egy ilyen munkához, és még úgy sem lesz meg hamar, de bátrak előre!

Jó munkát hozzá!
Üdv.:Tamás

Kicsa

Üdv!

El vagyok veszve,elvileg TOS a masina. A Maho 500 és a WMW Heckert lába viszont valóban,még jobban hasonlít rá,mint a TOS FN 20.
Körbenézek gépkönyveket illetően,egyáltalán hogyan épül fel egy ilyen gép csapágyazása,szánszerkezete. Megnézem az itt fellelhető gyűjteményben ezeket a gépeket,de félek,hogy elég sok dolog (újra)gyártós lenne.
Lehetne futni egy kört a megvétel után,hogy a látszó öntvényeket tényleg több szögből jó képekkel felölteni,hátha könnyebb az azonosítás. De ez csak vásárlás után,jelenlegi helyén nehezen mozgatható,nehezen körbejárható.
Ezek a becsült méretek nekem meg is felelnének.
Sajnos - ahogy írod is- ez most egy kupac vas,egy jó alap lenne sok-sok munkával és pénzzel.
Nagyon dilemmázok ezen most,megnézek pár gépkönyvet és meglátom. Azon is múlik azért,hogy milyen végső árban tudnék megegyezni az eladóval.

szucst

Ha a másik oldalról közelíted: mi kell még hozzá:
- központi olajzás, szennyfogók etc
- asztal
- szervók meg a villamos rész(orsókat láttam alatta)
- valamilyen mechanikus váltó a marófej hajtásba
- motor frekiváltóval, vagy valami borzasztó szervó
(a mahón van pl variátor és utánna mech váltó)
- vertikálfej
ez így alsó hangon egy milla anyagköltség.
plusz ezt mind össze kell még rakni, egy gépműhely komoly támogatásával.

ez még mindig megérheti ha van egy éved erre, utánna tényleg lesz rá munka, és (a leges-legfontosabb), hogy tényleg rendesen áll-e a geometria.
kopott Mahót már 3..4 ezer eurótól lehet venni itthon is, és az legalább egyben van.

a vásárlás előtt azért csak meg lehet rendesen nézni, összepróbálni... két ember már össze tudja állítani.
a beazonosítás amúgy  majdnem felesleges, a szánrendszer magától értetődő minden mást meg úgyis te csinálsz!

jani300

Többször nekikészültem már hogy hozzászólok ....
De eddig letettem róla .
Az első és legfontosabb kérdés az lenne mit kérnek érte , csak úgy nagyjából ,tájokozódás képen .
Én nagyon hiányosnak látom .
Most nálam van van két szerszámmaró , egy egyetemes maró ,és egy termelő hosszmaró . és négy eszterga . Meg még 3 harántgyalu .
Ebből egy esztarga az üzemel . És egy hiányos pici harántgyalu tudna még úgy ahogy mozogni .
Azért nagyjából egyben lévő gépeket vettem , de egy ndk szerszámmaró pl egyenáramú hajtású volt ott a villamos rész a motorokkal komplett hiányzik . Az orosz szerszámmarónak pedig kosárban volt a váltója .
Én nem nyúlnék , (már)  bele a képen látható gépbe .
Gondold át alaposan a dolgot , halott projektnek látom én ezt már , így közelebb a hetvenhez .
(Hűű ,még leírni is elég  nem ám elfogadni :(  )

fy9k4amuy

Szerintem ez egy MAHO, legalábbis az alsó része. Biztos, hogy egy gépből valók az alkatrészek?
Legalábbis nekem az van, és az alapja egy az egyben ugyanilyen.

Szerintem maximum a vasárát éri, ha és amennyiben minden csúszó darab megvan hozzá.
Egyébként alkatrészt nemigen fogsz tudni venni hozzá, szóval csak akkor állj neki, ha nem másik maró és esztergagéped(kompletten felszerszámozva), amin legyártod ehhez az alkatrészeket.