Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hagyományos forgácsológépek

Indította D.Laci, 2024 október 25, 08:56

Előző téma - Következő téma

jani300

Gyári az a hernyócsavar is , az csak elfordulás ellen van .
Peremes menetes dugó úgy kellett volna írnom .
Hiányos , motor , ékszíjtárcsák nélküli gépeim vannak .
Meg egy oszlopos aminek letört a házzal együtt a felső oszlopa tőben .
Arról régóta akartam is kérdezni ki hogy javítaná .
Plusz alkarész nemigen van , össze kellene már nekem is raknom gépeket .
Csináltam régebben az orsóra nagyobb átmérőjű szíjtárcsákat , még asztali gépet is ,az elején .
Pár évemet megevett mostanában egy nagyobb műhely , az legalább már úgy ahogy megvan ,majdnem .

jani300

Egy lemezt is leszorít az a dugó úgy emlékszem , azon a lemezen ül fel a burkolat .
A felső burkolatot a házból középtájon kiálló 10-12 es menetes szár tartja ,ahhoz lehet leszorítani ,a lemez burkolatot .
De tényleg rá kell nézzek mert ezeket emlékezetből írom .
Kellene fényképeznem , talán majd este .

ab

Ha minden igaz, ez elvileg az.

        
Tervezéstől a kivitelezésig. Alkatrész-, gépgyártás, automatizálás.

paradipiro

Pontosan!

A dugó felső pereme leszorítja az öntvény ház tetején a zárólemezt, és egy M12-es ászok csavar van benne, amivel a szíj burkolatát lehet lehuzatni.

jani300

Na , hát alig találtam meg :)
A tiéd már az újabb szögletes lehet . A gömbölyűbb kicsit más .
Amire emlékeztem az is a szögletesebb , az van a most feltett képeken ,megúsztam a fényképezést is :)

svejk

Aha, köszi mindegyikőtöknek!

Akkor azért nem látszik a záródugó nyoma az öntvényen mert ott a lemez, ami persze szintén hiányzik nekem.
No meg a szíjfeszítő állító karja sincs meg.

No mindegy ezek könnyen pótolhatóak...
Mondom azok után hogy második napja csinálom, holott 2-3 órát szántam az összerakására itt a karácsonyi szünetben.

Hozzám mindig ilyen szerkezetek kerülnek.
A motor tengelye görbe volt.
Ahova a szíjtárcsa van csavarozva ott a a menesztőhüvely pereme szintén elgörbülve.
Az orsó B16-os kúpja gyalázat, szerencsére tovább esztergálva még elfér a tokmány.

De a csodával határos módon az öntvény furatai tuti állapotban vannak.
Az állító/összehúzó csavarok nélkül sincs semmi lógása az orsóhüvelynek.
Érdekes előélete lehetett ennek a masinának...

svejk

Használatban nekem is eddig még csak a gömbölyítettel volt dolgom de ugye az FPa néven futott.

svejk

Talán elfér ide is.

Pár hete volt szó a csillagban való 1 fázisról való járatásról.[#t200p45528#]

No most itt volt a remek alkalom, hogy kipróbáljam.

A fúrógép motorja 370 W-os, 25 uF-os üzemi kondival próbáltam.

A leírt csillag bekötésben valóban könnyebben pörög fel, sőt mi több deltában a gyors fokozatra rakva a szíjat csak kézi rásegítéssel éri el az üzemi fordulatot a motor.

No de hát kérem a nyomaték csillagban csapnivaló, talán egy 4-es fúróra lenne elegendő acélban, míg deltába kötve szerintem akár használható is lenne üzemszerűen, de persze kap majd egy frekiváltót ha nálam marad.

Nagy böszme több kW-os motoroknál talán a megfelelő terhelés híján  nem lehet észrevenni a különbséget és így a könnyebb indulás miatt közkedveltebb a szóban forgó csillag-kondis kapcsolás.

Rabb Ferenc

Ezek szerint akkor egy fázisú alkalmazásnál is célszerű a csillag-delta indítás? Ki hitte volna... [#vigyor2]

svejk

Most mijé' engem? :(

Anno amikor szó volt róla nem is értettem hogy működhet rendesen de kibírtam, hogy nem szólok hozzá.

Ott ugye nem volt szó átkapcsolásról.

jani300

:)   [#integet2]

Nagyobb motor kell nem gond :)
Rosszul indul a delta .
Emlegettem egy kompresszort az úgyis csillagban megy egy fázisról üzemi kondival "berúgósan ". (elindul plusz 32 mikró üzemivel ,de mivel nagyon ritkán kell , nem erőltettem ,jó az úgy )
Na de persze hogy még nem kötöttem át , pedig tetszett az ötlet .

Rabb Ferenc

Pont téged? Ugyan má'! Csak megvilágosodtam.

De ha zavar akkor töröljük ezt is és az előzőt is. Jó sokan!!!

Bocsánat...

jani300

+32 mikró indítóval , fenébe már :)
1,5 ös négypólusú motor nagy áttétellel egyhengeres teherautó kompresszorral .
Deltában egy tekercs kap közvetlen áramot , sántán jár az , akkor is .
Tibor bekötése egyfázisú motornak tekinthető szerintem .

PSoft

Gyorsan össze kell dobni -Robsy ajánlása/kötése szerint- egy speciális csillag-delta kapcsolót...egy fázisra. :)

svejk

Dehogy zavar... csak akkor nem értettem az egészet és nem láttam oknyomozó hozzászólást, csak hogy tényleg könnyebben indul.

Szokás szerint az eredeti kérdező pedig szintén nem varrta el a megkezdett szálat.