Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hagyományos forgácsológépek

Indította D.Laci, 2024 október 25, 08:56

Előző téma - Következő téma

svejk

"Hát akkor csalni kell!"

Ha nem is kell, de ugye hobbyban mindent lehet, hiszen valószínűleg nem 7/24-ben fognak menni.

svejk

A képen láthatónak pl. 54 ezer Ft az ára.

svejk

Ehh, nem olvastam vissza eléggé...

Ez a 234413-as azért nem gyerekjáték csapágy.

No az ilyeneket szokták mindenféle vacakkal kiváltani aztán megy a gép a Jófogásra. :(

svejk

No de akkor nem is kell cserélni ugye?
(nagy vonalakban ez beállítás szempontjából úgy működik mint az autók osztott belső gyűrűjű kerékcsapágya, azaz nem kell állítani csak beszerelni)

bundyland

Nem szerencsére!
Azért szedtem szét mert nagy eszemmel túl sok zsírt nyomtam a főorsóba és felforrósodott. Aztán szétszedéskor vettem észre hogy ez a kétirányú ferde hatásvonalú csapágy lelazult és tekintettel a "filléres" árára mielőtt hozzányúlnék és visszafeszíteném gondoltam rákérdezek itt a fórumon hogyan is kell szépen. Aztán hosszas böngészés után találtam meg hogy ez összeszereléskor beállítódik egy gyári értékre és pont.Azóta összehúztam és próbából elkezdtem kicsit jobban feszíteni, de nem volt hatással a csapágyra
nem kezdett el kicsit sem jobban szorulni, a belső gyűrű már nem engedi tovább így nem kell/lehet állítani semmit.

7cim5mm0

Ejj de szépek!
Saját gépek?
Esetleg FIAT rendszerű géphez hozzáférsz?
Volna egy ívelt fogazású kúpkerékpár amit újra kellene gyártani, de nem nagyon van ilyen rendszerben dolgozó gép a látókörömben.

Csuhás

Ha a futófelületek és a golyók épek akkor lehet leköszörülni a gyűrűből vagy a hézagolóból. Gazdag helyen cserélik, de beállítva szerintem még évekig hibátlan lehet.

TBS-TEAM

Gyári hézagoló gyűrűt nem bántjuk ETALON.
Új gyűrűt gyártunk különböző méretben.
József

Vetesi75

Egy már jól bejáródott csapágynál (csapágy készletnél) az ilyen barkácsolás általában nem jár sikerrel - szinte garantált a futófelületek sérülése - az utána állítás szükségessége is rendszerint ebből fakad. Ideig-óráig kisegíthet a bajból, amíg megérkezik a cseredarab, de tartós megoldásként nem szabad számítani rá. Ráadásul a szerelés időbe kerül és nem mindenki nyugdíjas...

Vetesi75

Példaként háromféle variáció azonos gyártótól különböző típusokra. A közös bennük, hogy a ferde hatásvonalú csapágyak nincsenek hézagolva.

      

Istvan0728

Gördülőcsapágyak szerelése :  www.schaeffler.com › downloads_7 › wl_80100_3_de_hu
PDF


Istvan0728

Nekem nem jött össze a link beillesztése.[#csodalk][#nemtudom][#taps]

bundyland

Köszi, ez elég jó anyag!
Ráadásul benne van amit kerestem
"A kétfelé ható axiális ferdehatásvonalú csapágyak gyári elôfeszítéssel rendelkeznek"

Csuhás

Van aki termel a gépeivel, és van a hobbista aki gyakran csak a gépeit buherálja. Ez utóbbi kategóriába tartozik hogy a vertikál fejemre építettem egy órát. Az előző gépemen egy me250 fej volt aminek gyárilag volt mérőóra felfogása. Nagyon kényelmesen lehetett asztal mozgatással érintőfogást majd a vertikál fejjel az órán ellenőrizve fogást venni. Ez hiányzott a mostani gépemről, és részben már elkészítettem. Ami még hiányzik, az egy alu bilincstől a vertikál tetejéig egy húzórugó, mert érthetetlen módon gyárilag nincs visszahúzó rugó a fejben. Majd az előtoláshoz vagy egy könnyű csavarral rögzíthető előtoló kar, vagy helyette egy csigakerék hajtás elől egy kis tekerővel, hogy melyik azt még nem döntöttem el.