Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hagyományos forgácsológépek

Indította D.Laci, 2024 október 25, 08:56

Előző téma - Következő téma

ywathzay

Közben rájöttem. Nem szoktam a Drive-ot használni.

KoLa

Ráklikkelsz' kettőt-hármat a kiválasztott PDF-re és amikor már olvasod, közbe lemented, az a kis nyíl lefelé, jobbra fent[#hehe]

svejk

Frekiváltós a Tiéd is?
írhatokok magánban, hátha tudnál nekem segíteni.

KoLa

A tolómérős beállítást én úgy oldottam meg a hosszánon hogy,felfogattam a tolómérőt az ágyazatra, a csúszót meg a késtartóba, elővettem az olvasószemüvegemet és 0-ra álltam a tolómérőn,kimentem vele 350-ig mert, ott még van rajta osztás, a kijelzőn 349.2
A configban a szorzót 1.000 fölé kell vinni és újból kipróbálni.
Van ennek matematikai számítása is, de az most nem jut eszembe.
A keresztszánon viszont esztergálással lehet a legjobb megközelést elérni, elkezdjük mérőórával az alap ráállást.
Aztán befogunk egy legnagyobb tárcsát, amit be tudunk fogni a tokmányunk külső pofáiba, de előtte ráhegesztünk a közepére valami köracél darabot, ezt esztergálással fölszabályozzuk, mondjuk, lesz 10mm az átmérő, ide beírjuk hogy x 10, enter.
Aztán kimegyünk 250-re és ott is esztergálunk egy simítót,megmérjük a valós átmérőt, nézzük az útmérőt, mit mutat! és szorzunk a configban.
Addig kell szorozni' amíg a tolómérővel mért átmérő és a kijelző mérete meg nem egyezik.

ywathzay

Az enyém nem frekiváltós. Ez az 540L, ezen kétsebességes, gondolom dahlander motor van. Kérdezz nyugodtan, ha tudok segítek.

svejk

No, megint lenne egy kérésem/keresésem.

Keresem egy Heckert F 250/2 marógép villamos kapcsolását, vagy olyan emberkét aki ismeri ezen szerkezetet.
A villám működik rajta, de a főorsót és az előtolást nem sikerül elindítani.
Van benne egy számomra érdekes és ismeretlen funkciójú hidraulika szivattyú, sajnos ez a része totál sötét folt számomra.

A képeken látható a kapcsiszekrény és a kezelő, hátha így ismerős lesz valakinek.

    

jani300

"Van benne egy számomra érdekes és ismeretlen funkciójú hidraulika szivattyú"

Lehet köze sincsen hozzá , de léteik  az UF 222(223? ) gépnek is előválasztós váltóval készült változata , azt hidraulika működteti .
A gépet nem ismerem ,csak nem látok kart a fokozatváltó tekerőtárcsáján , itt sem .
Mondjuk nem találom egy szerencsés megoldásnak ezt a fajta váltóművet ...

svejk

A netet bogarászva az viszont már valószínű, hogy a gép típusa inkább FW 250-1000-2.
(sajnos adattábla nincs a gépen, pedig igen jó állapotú, '84-es gyártású)

svejk

Ez valami furmányos szerkezet, a szivattyú motorja két irányba tud forogni.
Néha önálló éltre is kel és jobbra-balra forog.
Ha tudnám minek, miért, mi után kell következnie akkor az elektronyos rész visszafejtése is könnyebb lenne.

A tulaj sem ismeri igazán a gép kezelését amikor megvette még működött, de nem használta aztán egyszer csak nem is indult el.

TROMF22

Ezen a fórumon éppen elektromos hibáról tárgyalnak:
https://forum.strojirenstvi.cz/viewtopic.php?t=22156

Hátha előfordul valami használható infó.

svejk

Igen ilyen gépről van szó.
Két elektromos kuplungot én is látok benne a variátortárcsák oldalán.

A Chipmaker-en találtam FU250 doksit de az sokkal régebbi, más a mechanika és ott sincs semmi elektromos rajz.

Ja és ezen van szerszámbehúzó  motor is, ott is van egy böszme elektromágnes, gondolom az kuplungolja a motort.

gaben

Sziasztok,

ismeri valaki ezt a síkköszörű gépet?

Neten találtam róla pár infót, elvileg egy Technica 1300/175-ös típus.

köszi, Gábor

    

rotaryfun

Csak 5let.
Hasonló probléma miatt kutakodtam a frissen vett Strigon ezres elektromos rendszerében. Egy szállítás alatt elromlott. "Kattogós" lett a mágneskapcsoló ki-be kapcsolgatta a főorsó  motort, illetve csak az egyik irányba volt gyorsjárat és előtolás.
1 napos méregetés keresgélés az "ismeretlenben" és 2 apró hiba :
zárlatos lett egy kontroll lámpa foglalat a főkapcsoló nyomógomban ami a bekapcsolást követően "elszívta" a mágneskapcsoló áramát de amint leoldott a kapcsoló visszajött az áram és ismét kezdődött a folyamat.
A másik baj az asztal végállás kapcsoló letapadt beszorult így tiltotta az egyik irányt.

svejk

Igen, ezek mind benne vannak a pakliban egy öreg gépen és természetesen az ilyen elsődleges dolgokat átnéztük.

De egy térkép megnyugtatóbb lenne a továbbiakra nézve is.

Akár fizetnének is érte.
Lengyeleknél láttam fizetőst de ott kimondottan írja is a koma hogy schematic-ot nem tartalmaz.

Már a gép kezelésének/működésének ismerete is előbbre vinne, célirányosabban lehetne keresgélni.

svejk

Végszükségben megvesszük itt a doksit.
Csak kérdés ebben mi található.

Ennek a gépnek az elődjéről sikerült pár dolgot szereznem, pl. az alábbi hidraulika vázlatot.

Jól látszik a kétirányú szivattyú és valami olyasmi mint amit Jani300 írt az előbbiekben.

De mi a sz@arért kellet ezt a gépet hidraulikával megbonyolítani ha úgy is van már benne két elektromos kuplung.
(a szánkenésnek külön fogaskerék szivattyú)

De mi lehet alul az a három elem?
A két egyforma talán valami hidroakkumulátor?

Látom van ott kapcsoló is.
lehet itt lesz a bibi mert néha oda vissza jár a szivattyú.