Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hagyományos forgácsológépek

Indította D.Laci, 2024 október 25, 08:56

Előző téma - Következő téma

Vetesi75

Érdekes. A #5565 és #5571 képein látszik a főorsóról osztótárcsára való visszahajtás lehetősége (differenciál osztáshoz) - a szem meg van munkálva, látszik a tengely csonkja (gondolom belül kúpfogaskerék pár rejtőzik)- ,míg a #5569-en meg az enyémen hiányzik - a szem ott van csak megmunkálatlan.
Itt a főorsó végződés, benne ISO30/27mm-es tüskével:

  

Gyula65

Egy csőtengely, rajta a kitámasztó csúccsal!
Üdv!

  

Istvan0728

Köszönöm mindenkinek! Okosodtam.[#worship]

ysc3kmx9v

Ezek az osztófejek különböző irányba elforgathatóak,hogy lehessen használni a kitámasztócsúcsot, valamilyen módon egy egységbe kellett hozni az osztófejjel szerelhető,állítható módon.Az én kis szerszám marógépemen öntöttvas prizmás gerenda csatlakozik az osztófejhez, amire a támasztócsúcsot lehet szerelni.

Teaway

A fordulatszám beállító szerkezet a rugós reteszelésű működtető karból, a tengelyből, magából a villából és 2 db bronz csúszótömbből áll. Ez mind kell, vagy ténylegesen csak a villa és a tömbök?
Mielőtt megkérdezed, nekem sajnos egyik sincs.
Rajz (nem méretezett) van róluk a gépkönyvben.

3ebj3bk8b

Sziasztok!

Ha valakinek van TOS SV18-as eszterga gépe. Le tudná e nekem fényképezni a keresztszán nóniuszát?  Az enyém gyanús, hogy nem gyári, csak meg akarok bizonyosodni.

ANTAL GÁBOR

Ha eljutok a műhelyembe akkor lefényképezem . Egy körülfordulás = 6mm

ywathzay

Egy fordulat 6mm, 0.05 osztásokkal.

Tari Gábor

Sziasztok,

Strigon ME1000 gépen nem megy az olajzás, egyáltalán nem nyom a belső szivattyú semmit. A szivó csőben dugulás nincs, szerintem máshol se, mert elég tiszta. Hol érdemes hibát keresni?

Köszi

Gábor

Tari Gábor

Kép a váltóról. A kép közepén lévő hengeres alkatrész funkciójara nem jöttem ra. Lehet a gond, hogy legteleniteni kell a szivattyú szivó ágát?

  

6rk75uezn

Kösd le a nyomó oldalon a csatlakozást és nyomj bele olajat,utánna forgasd meg és nyomni fog.

drehás

A képen látható hengeres alkatrész egy mágneses szűrő.
Az olajszivattyúja eléggé speciális nehezen javítható.Ha gyakran lelevegősödik,akkor érdemesebb más megoldáson gondolkodni.Fogaskerék szivattyúval közvetlenül nem  helyettesíthető .Különböző megoldások léteznek.Én a sajátomat perisztaltikus szivattyúval oldottam meg.A lényeg,hogy külön motorral kell ,mert a gépben lévő szivattyú sajátossága pld,hogy a forgásirány változó.E helyett esetleg ha van kedved egy pumpás,mint az előtolás szekrényben lévő felelne meg.Szép feladat ezt profin beépíteni.

drehás

Még annyit,hogy az eredeti excenter,röpsúlyos szivattyúja feljavításába csak úgy fogjál bele ,ha van síkköszörűs ismerősöd,továbbá alkatrész hőkezelésre is fel kell készülni.Én belefutottam ebbe ,és saját magam szerettem volna megoldani,de az új szivattyú sem lett jobb a réginél.

Tari Gábor

Köszönöm mindenkinek. Erős a gyanúm, hogy sosem ment a szivattyú, mert a mágnesszűrőben semmi kosz nem volt... Gondolom a szivattyunak sem tett jót a szárazon futás. Ma megnézem, de ha nem megy, valamilyen elektromos szivattyút fogok keresni

Tari Gábor

Sajnos nem tudtam szóra bírni a szivattyút, ezért valami más megoldás kell. AC pumpára gondoltam először, az elég nagy nyomást tud és egész sokat szállít, kérdés, hogy megbírkózik-e az olajjal. Valakinek más ötlet, hogy mivel váltotta ki?
Hajtásláncba beéptteni bármit, nagyobb szívásnak tűnik, mint külön motoról ajtani, ezért gondoltam az elektronos AC-re