Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hagyományos forgácsológépek

Indította D.Laci, 2024 október 25, 08:56

Előző téma - Következő téma

zozo

Nem néztem bele még. A géplámpának van, meg talán az útmérő tápjának. Van rajta még ki-be kapcs nyomógomb.

zozo

Köszi.   A fiam cégénél lesz beüzemelve, már nézegették a srácok, mit hova kéne tenni, milyen vezérlést csinálni, vész-stoppot hova rakni...[#smile]

Lesz előtte alapos takarítás, olajozás, az egyik srác már festeni is akarja [#nyes]... szóval majd kezelésbe veszik. Én meg majd tekergetem, ha olyan dolgom akad.

Nyugdíjas éveit élvezi a gépecske majd, mert csak tűzoltó munkára lesz elővéve, mittomén kell egy reteszhorony, egy felfogató lap, egy előlapra ablak, stb. Saját fejlesztésű nyomtatókat gyártunk, az alkatrészek zöme cnc megmunkált, de mindig kell valami kis bizbasz, amire nem lehet napokat várni külső cégnél.

ywathzay

Ismeri-e valaki a MAHO MH600 tip marógépet? Milyen (műszaki) színvonalat képviselnek? Köszönöm.

ab

Véletlenül nem Márkóról került hozzátok a gép?
Tervezéstől a kivitelezésig. Alkatrész-, gépgyártás, automatizálás.

Kelemen Tibor

Üdvözletem, nekem is van egy hasonló gépem, de marógép a felső része. Pár éve vettem, sajnos a maró orsó teljesen elkopott, javítani tul drága lett volna így kapott egy marómotort kompletten, illetve elkezdtem átalakítani cnc gépecskévé.

    

szucsattila

Üdvözletem!
Nem biztos hogy jó helyre írok úgyhogy ha nem akkor lehet törölni.
Lenne egy Tos Galanta marógépem. Felmerült bennem az ötlet hogy meg cnc-sítem. Viszont az elején a kérdés hogy mekkora servo motorok kellenének rá?
Van e valami méretezési irányelv?
A mechanikai részét megoldom,de a villany részével lesznek nehézségeim. Bármi hasznos tipp jó lehet.

6rk75uezn

Valaki használ Strigon Me250 es hez kinai patronkészletet?
A gondom az hogy a verti fejbe a tehermentesitő marás szinte olyan széles mint a morse3,az az 24mm,a patronbefogón a lapolás meg ugye ellenfogásra készült rá mikor meghúzom a patront,de lemarni sem lehet hogy a befogó belemenjen a verti fej tehermentesítő részbe mert a befogóba akkora furat van.
Igy a befogó nyaka felütközik a veri fej aljába mielőtt beérne a kúpba.
Talán úgy lehet használni ha a befogó nyakából le esztergálok 1-2mm-t de akkor csak a kúp adja át a forgató nyomatékot.
Valakinek ötlete?

KoLa

Érdemes lenne képekkel is illusztrálni a problémádat!
A kúp is átadja a megfelelő forgatónyomatékot, de ahhoz meg kell húzni rendesen! a reteszelés biztonságot ad, de ott is meg kell húzni,ha felütközik a nem belevaló patron, akkor mit is kérdezel? Megadtad a választ is.
Csak beszélgetni akartál?

3ebj3bk8b

Sziasztok!

Van egy Tos SV 18- as esztergám most üzemelem be. Nem teljesen értem, hogy a tokmány menesztő tárcsát hogyan kell felfogatni, mert nincsenek meg a csavarok. Valaki tudna képet küldeni a felgogó csavarról? A főorsón van egy gyűrű ami elforgatható ezzel a csavart nem endedi kiesni, de nem értem, hogyan szorítja fel a menesztőtárcsát

Vetesi75

Vállas csavarok, mindkét végén külső menetes, a vállon lapolással. A bajonett tárcsán az anyák vannak átfűzve.
Itt van a kép is.

Csuhás

Marógépen dolgoztam 4 lapkás síkmaróval keskeny anyagon viszonylag nagyobb fogással. Ahogy az lapkák sorra forgácsolni kezdtek a változó terhelés miatt az egész gép zörögni kezdett. Nyilván más maróval aminek egyszerre több éle is dolgozik nem volna ilyen fogaskerék zörgés. Sajna az ember nem azzal a maróval dolgozik ami optimális hanem ami van. Mivel nem szeretem gyötörni a gépet ezét a vertikál fej felül kilógó tengelyére készítettem egy vas tárcsából lendkereket, ami eleve lecsendesítette a gépet, de forgás közben akár kézzel is megfogható pl az anyagba éppen belekezdő vagy kifutó maró esetén. Viszont nem értem miért nem használnak ilyen lendkereket gyárilag a gépeken? Eddig csak fogaskerék marógépen láttam ilyen kialakítású tengelyt. Hogyan kerülik el más gépeken az ilyen zörgést, illetve van e valami hátránya a lendkeréknek?

6rk75uezn

Több emberkétől hallottam már hogy lendkereket tett marógépre.
Szerintem semmi hátránya nincs csak előnye.
Olyat is hallottam hogy jó lenne csak páratlan fogszámú marószerszámot használni.
Az Me250 es em is hiába van jó állapotban,nagyonjó fogaskerekek,kitünő kúpkerekek,akkor is elég zajos,ezért gondoltam én is a lendkerékre.
Mivel felrakom a verti fejet a gerendára és szijjal hajtok igy kiesik a sok sok fogaskerék a hajtásláncból.

Vetesi75

Szerintem általánosságban elmondható, hogy a régebbi, kisebb, hobby célra jellemzően tartott marógépek egyike sem nagy teljesitményű váltólapkás szerszámokhoz lett konstruálva. Pláne nem a vertikál fej és a szögfej.
Kellően merevtelen gépen egyszerre több vágóél fogásban tartása csörömpölés szempontjából lehet hogy jobb, de a forgácsolóerő miatt megnövekedett rugalmas torzulások és rezgéshajlamosság miatt nem biztos, hogy szerencsés kimenetelű (szerszám élettartam). A jelenség fokozottan mutatkozik a kis szög alatti fővágóél tájolású, széles, vékony forgácsot leválasztó lapkaalakoknál, 5-6-8-élű és körlapka, továbbá negatív élgeometriájú vágóélnél -pl: SNKN lapka.
Lendkerék az régi találmány - nagyobb gépeken elég a főorsó  saját tömege. Kisebb masinákon is ezért részesítjük előnyben durvább megmunkáláshoz a nagyobb tömegű vízszintes orsót, ha van. Hátránya? Talán bekapcsoláskor, meg karambol esetén elgurul + munkavédelmis ne lássa...

ii5d35wcx

Sziasztok! Csak érdekességképpen , hogy milyen megoldások vannak a váltómű " csörömpölésének " megakadályozására. Neked is valami ilyen NDK marógéped van.



Csuhás

Tetszik, magam ugyan tárcsafékben gondolkodtam, de ez is nagyon jó, sőt talán még egyszerűbben is megépíthető mint amire eddig gondoltam. Most ilyen a lendkerék, erre is ráépíthető a szalagfék. Köszi az ötletet!