Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hagyományos forgácsológépek

Indította D.Laci, 2024 október 25, 08:56

Előző téma - Következő téma

2si5rj3b

Nagyon köszönöm, tanulmányozom!

2si5rj3b

Nagyon jó törlők vannak a szánokon, de egyébként se juthat köszörűpor az ágyra azona szakaszon ahol mozog. Másfél napig dolgoztam a "kabáton", mert már negyedik éve én köszörülöm egy mg. vállakozó csemegekombájnjainak az alkatrészeit.

ce9xjprha

Hagyományos esztergával, maróval rendelkező kollégákat keresek.
ferenc.muranyi@t-online.hu

jani300

[#t193p8971#]

Már tegnap óta kíváncsi vagyok mennyi lehet az ára egy ilyen csigakerék pótalkatrésznek ?
De nem szeretem ha törlődik a hozzászólásom ,de itt jó helyen kell legyen .

AlbertR

Szia!
Nekem is van egy me250gépem a tiéd valamikor
Kint volt az udvaron, hogy az a rozsdás vizes
lé van a váltóban? Vagy mindegyik ilyen belülről
egy idő után? Én még nem szedtem szét az enyémet.
Nem láttam a belsejét.
Üdv:Albert

6rk75uezn

Szia.
Nem tudom honnan jött hogy nekem rozsdás lé van a váltóban.[#conf]

frob

nekem van rozsdás lé a váltóban
megnézheted a képeket a http://cnctar.hobbycnc.hu  frob mappában :)

6rk75uezn

Sziasztok.
Még mindig nincs meg a visitós olajszivattyú hibája.
Láttátok szétszedve,halottátok a hangját,és én még most is azt mondom hogy a fogaskerekek ahogy beleérnek a házba az adja ezt a hangot,bár ez is ellentmondásos mert egyik napról a másikra kezdte ezt el csinálni [#schmoll2]
Kezd nagyon elegem lenni belőle [#sir]
Itt egy újabb videó de hát ez ûjat nem igen mond senkinek.
https://youtu.be/A_qegERYxX8

ywathzay

Egy fogaskerék olajszivattyú akkor sivít ha nem tud eleget szívni, a kilépő furat jó ha minimum fele a belépőnek.

ywathzay

Megnéztem a videót. Nekem úgy tűnik  mivel a nyomott olaj szabadon távozik a videón, egyértelmű hogy visítani fog (így nem győzi pótolni az olajat). Adj neki fojtást, terheld le a szivattyút.

ANTAL GÁBOR

A fogaskerék szivattyú a térfogat kiszorításos szivattyúk kategóriájába tartozik ( természetesen nem egy kopott szivattyút vizsgálva . A H(Q) síkon a karakterisztika majdnem függőleges , Vagyis fojtásos szabályzással a munkapont nem változik . A szállított mennyiség a fordulatszám és a geometria szoros függvénye . ( Q = n*q)
A szivattyúkat el szokták látni egy nyomáshatároló szeleppel
.
 Ezzel már szabályozható a térfogatáram de üzemszerűen nem szoktak egy kenőszivattyút a nyomáshatároló vizszintes szakaszán járatni mert a fel nem használt olaj a nyomáshatárolón távozik és hővé alakul .

A szivattyú szívócsonkja általában nagyobb kerestzmetszetű mert ott a belépési sebességet ajánlott alacsony értéken tartani  ( ha ott nagy lenne az ellenállás akkor kavitációs üzem alakulhat ki ami hangot is ad )

Csuhás javaslatát életszerűnek ítélem , egy fojtással megnövelhető a szivattyú nyomása  ( a térfogatáram  NEM fog megváltozni !)  ilyenkor a tengelyekre hathat olyan erő jótékonyan csökkenti a zajt .

 A leírásban azt feltételeztem hogy a fogaskerékszivattyú térbeli helyzete nem változott meg ,a fordulatszáma a gyárilag előírt , a szívóvezeték keresztmetszete  az előírt érték , és a hossza nem növekedett meg ,az olajtartályban a szint korrekt és nem növelték  meg az olaj viszkozitását a gyári érték fölé  ( ezek mind a kavitáció mentes szívás alapfeltételei )

ywathzay

Köszönöm a tudományos kiegészítést! Én a gyakorlati ismereteimre hagyatkozom, csak akkor mászok bele egy téma tudományos hátterébe ha szükséges, de ez neked ott lapul a fejedben. Valóban, egy nyomáshatároló/szabályozó szelep fontos része egy  hidraulika rendszernek.[#eljen]

6rk75uezn

"A leírásban azt feltételeztem hogy a fogaskerékszivattyú térbeli helyzete nem változott meg ,a fordulatszáma a gyárilag előírt , a szívóvezeték keresztmetszete  az előírt érték , és a hossza nem növekedett meg ,az olajtartályban a szint korrekt és nem növelték  meg az olaj viszkozitását a gyári érték fölé  ( ezek mind a kavitáció mentes szívás alapfeltételei"


Gábor,a szivattyú térbeli helyzete ugyan az,fordulatszáma:35Hz en ment de minden egyes prôbánál a névleges 50Hz en üzemelt,csak is azért ment alacsonyabb fordulaton hogy ne szórja annyira szét az olajat.
A szivórész maga a szivattyútestbe van,ide be van téve gyárilag egy szűrő,ami tiszta,itt nem lehet semmit változtatni.
Az olajszint megvan.
Híg motorolaj van benne a gépkönyv szerinti 30 as olaj helyett,de esküszöm hogy a régi olaj ami benne volt az se volt vékonyabb ha igen akkor egy hangya f@sznyival.

6rk75uezn

Igazatok volt,megfojtva a szivattyút abba hadja de szerintem ez a szintű megfojtás nem egészséges.
Lehet hogy még is csak a golyós szelepek adják ezt a hangot?
De hát na,minden egészséges és minden gyári.
Még a gépkönyvben irt olajjal illetve annak a megfelelőjével teszek egy próbát.
Itt van még egy kis videó:
https://youtu.be/ND_Sr6wRmHU

  

Csuhás

Nekem a kis gyalum olajozása megy fogaskerék szivattyúval. Ott a szivattyú tömbje egyben az olajelosztó is. Az egyik cső az olajfigyelő üveg után szabadon végződött. Úgy gondoltam, hogy ez miatt kicsi a nyomás, és kevés olaj jut fel a koshoz. Ezért fabrikáltam a cső végére huzalból forrasztva egy kis "ketrecet" amiben egy golyóstoll rugó nyom a cső végéhez egy hatos csapágygolyót. Így az egész olajozás jobban kezelhetővé vált, és a kos hamarabb és egyenletesebben kap kenést.