Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hagyományos forgácsológépek

Indította D.Laci, 2024 október 25, 08:56

Előző téma - Következő téma

6rk75uezn

Megtört a jég,vagy az olaj?
Életre kelt az olajszivattyú.
Érdekes mert több Me250 es tulajtól is azt halottam hogy felveszi a szivattyú az olajat akkor is ha sehol semmit nem töltesz fel.
Nekem nem vette fel üresen,viszont ha tisztességesen elkezdtem telepumpálni a nyomó ágat úgy hogy közben lassan forog a főmotor akkor minden oké.
Köszönöm mindenkinek aki hozzászólt és próbált segíteni!! [#eljen]

vadember

Ezt írtam le neked,hogy így csináld. A hitetlenek büntetése a fölösleges szívás. [#kacsint]

6rk75uezn

Állj!
Nem hitetlen voltam!
Próbáltam úgy is de elősször csak egy kis műanyag flakonból,majd egy kézi olajzóval amit csak tudott ;)

bundyland

Csak érdekesség képpen említeném meg hogy szétszedtem az
EU400 nak a szánszekrényét hogy megnézzem az olajozást és
az olajpumpát, na ott működik minden csak éppen a lyukak olyan gondosan vannak fúrva a rézcsőre hogy még véletlenűl se érjen fogaskereket hanem egyből visszacsöpög az aljába
anélkül hogy kenne bármit is. :-)

frob

sziasztok
csak hogy maradjunk még az ME 250 -nél
hogy kell leszedni az asztalt róla?
sajna rendesen szopóágon vagyok a géppel, nulla olajzás gányolt rosszok tömegével, de lassan életre kel...

de most ott tartok hogy le kellene szedni az asztalt hogy rendesen meg tudja tisztítani, az alatt a lévő dolgokat, majd az oldalsó váltó részt is kell szednem hogy a szivattyút is megnézzem miért nem olajoz...

de először is az asztal, hogy is kellene nekiállni?

előre is köszi
R.

frob

magad uram ha más nem ügye :D
na lejött
nem is annyira bonyi, csak az oldalsó tartókat kellett lekapni és utána a zsiráffal simán leemeltem

    

frob

Lesz egy marék képem a szétszedéséről szivesen felrakom a tárhelyre, már ha kapok hozzáférést, házigazdát kell keresnem vajon?

jani300

No nekiálltam , nem akart egy éve kijönni a forgócsap ,de most kierőszakoltam .
Egyben nem nagyon bírnék már vele .
Először az alaplemezt kezdtem el egyengetni , a lábrész nincsen is meg , azt majd csinálok .
A hajtőkerék , hajtőmű az hiányzik .

    

PSoft

Te magad is meg tudod oldani.
Itt az okosság hozzá:
[#t37p2580#]

Lacibácsi

Az oldalsó váltónál milyen olajzást akarsz megnézni?
Asztalnak a legfelső részt hivjuk, te a kereszt szánt vetted le asztallal együtt.

6rk75uezn

Gondolom az olajszivattyút ami a kenési pontokra és a hidraulika munkahengernek is nyom (gyorsjárat)

frob

hát kb mindegy milyen szivattyúról beszélek
mivel a gép egész belseje merő sár olaj nélkül, ránézésre évek óta nem lehetett benne olaj, szét kell húznom mindenképp az egészet
a kúpos stiftet kihúztam ( első kép) nagyon ügyes volt aki összerakta, abből is gondolom hogy volt már szétszedve, mert a marhája elverte az egyiknek a végét, gondolom másik oldalról akarták belenyomni..

na mindegy, most ott tartok hogy ki kellene szedni a váltóművet, ( második kép) látszik a moci, amit a váltóval együtt tudok mozgatni, mert hogy hozzá van csavarozva nem meglepő módon
viszont a leírás csak annyit mond, mozgasd az egész váltót arrébb 3cm -el a gépváz felé
ami nem annyira egyszerű mert a motor rendesen akadályoz

tippek, ötletek? hogyan tovább?
persze közben alánézve kiderült hogy van pár cső is az alján, olajzás, azt is ki kell majd kötni
és ha kijön, mert tuti kifog :D
akkor takarítás, csapágy cserék meg ilyenek lesznek, mert a kenés hiánya miatt elég rendesen lóg sok

R.

    

Lacibácsi

Igen, a 3 cm hátrafelé azert kell, mert akkor jön szét az a tengelykapcsoló ami átadja a forgást a nyomógomb sor alatti iránykiválasztó hajtóműnek.
Ha kijött és belenézel, fogsz látni ánnyi alkatrészt, hogy ha csak a fele lenne benne, akkor se mondhatnánk szellősnek[#csodalk] Ajánlott a fotós dokumentálás, de az akció kamera se túlzás[#nyes]
Van alul egy téglatest alakú fogaskerék szivattyú, annak a kopása miatt nem szokott jó lenni a függőleges gyorsjárat leginkább. Annyi a jó hír hogy javítható, mert új alkatrészként nem hiszem hogy fellelhető már.

frob

Köszönöm!
már csak ebéd után jutok odáig, de kell is a kaja, mert nem pehelysúlban játszik a váltó és a moci egyben :D

Csuhás

A marógépem 40-es kúpos orsójában a kúp mellett van két menesztő bütyök és négy M12 menet. Tudja valaki ezeknek a meneteknek az osztókörét? Mérve nem tűnik kerek értéknek ezért gyanús a dolog.