Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hagyományos forgácsológépek

Indította D.Laci, 2024 október 25, 08:56

Előző téma - Következő téma

frob

nos
eljutottam odáig, le kellett szedni a váltó alján lévő csőcsatlakozásokat és csonkokat, ezután könnyedén kijött a váltó a helyéről a szükséges 3cm oldalsó mozgatással

ami fogadott a váltó belsejében ... na attól kb égnek állt a hajam, az a kevés is...
ha jól gondolom akkor az előlapi lemezhez fogatott szögletes valami lehet a váltó alján szemből bal oldalt a szivattyú.
A sanda gyanúm az hogy az csak a váltó teljes szétborításával lehet kivenni... ügye?

kapott egy kis brigéciolt, meg nagynyomású mosót... és most úgy ahogy tiszta, de sajna még elég rozsdás a belseje...

KoLa


frob

Köszönöm szépen, már mennek is fel a képek FRobi mappába!

frob

javítom frob lesz az, csak egyenlőre menjenek fel :D

frob

Na fent is vannak, akkor frob könyvtárban, és ha valakinek még kel kép dolgokról még most szóljon, így szétkapva azért könnyebb

és még a kezelő szerv felőli részt is szét kell kapnom.. sajna

és kérdeznék is, a csövek amelyek az olajzásért felelősek össze vannak nyomkorászva, az normális vagy az előző gazdi gondolta úgy hogy ne jöjjön má olaj belőle...?
a melléklet kép jobb oldalán látható csőre gondolok
és ott középen hova menne, már mint ami a géptestbe megy...

köszi!
R.

  

Csuhás

Köszi! Készítettem egy kiegészítő karimát egy leesztergált peremű ISO40 -> MK4 átalakítóra. A peremet 5 fokos kúpra esztergáltam arra ment egy kis ragasztóval a kúpos furatú gyűrű. Az egésznek ott az értelme hogy egy csomó MK4 szerszámom van amit szeretnék használni, és könnyen cserélni. Most beillesztem a szűkítőt a két kis csavarral rögzítem, majd úgy használom a gépet mint a régi morse kúpos gépemet. A behúzószár a morse kúphoz csatlakozik, és behúzza mindkét kúpot, lazításkor viszont a két imbusz csavar bent tartja a ISO kúpot de kitolja a szűkítőből a morse kúpos szerszámot. Nem is értem hagyományos gépekhez miért nem gyártanak ilyen rendszerű szűkítőt.

        

7cim5mm0

Azért nem gyártanak ilyet, mert nincs rá szükség.
Ha morse szárú szerszám van, akkor arra létezik szabvány átalakító,(úgy látom ez is az volt valaha) csak ékes, de abban is gyorsan lehet szerszámot cserélni.

Csuhás

Morse kúpos marót csak behúzómenettel lehet használni. Így vagy belső csavaros iso morse átalakítót használ az ember és szerelget minden cserénél, vagy tucatnyi átalakítót vesz. Az első lassú, a második drága. Szóval szerintem van értelme a megoldásomnak, hagyományos gépen, különösen a sok szerszámot igénylő egyedi munkáknál.

7cim5mm0

"Morse kúpos marót csak behúzómenettel lehet használni."

Valóban így van.

Egyebekben meg mindössze a kérdésedre válaszoltam, hogy miért nincs ilyen gyáriban.

Rendes ipari méretekben ahány szerszám, annyi megfogó, az átalakítók ára nem tétel.

Kisiparban megy a kínlódás, mert a sok átalakító ebben a léptékben valóban drága. De nem ez a drága, hanem a morse kúpos szerszámok cserélgetésével töltött idő, illetve az ISO rendszer így kihasználatlan előnye.

Hobbyban meg az idő nem szempont. Nagyjából ezért nem létezik szerintem ilyen.

Más kérdés, hogy áthidaló megoldásnak persze jó, de visszalépés, a morse orsóvég felé.

Csuhás

Alapvetően igazad van jobb az iso mint a morse. Sajnos iso szerszám befogóm van vagy hat, morse kúpos pedig közel száz. Egyébként találtam ilyen eszközt. A TOS gépekhez adtak gyárilag, sőt talán utángyártottban ma is kapható.Tos befogó

7cim5mm0

Ezzel ma ma is láttam valami újat.
Ez az átalakító valahonnan a váltás időszakából származhat, amikor másoknak is ugyanaz volt a problémája, mint neked.

(TOS-éknál mondjuk nem csodálkozok rajta, mindig is nagyon sokféle tartozékkal kínálták a gépeiket.)

6rk75uezn

Szép napot mindenkinek.
Hátha tud valaki tanácsot adni.
Strigon Me250-es gépemnek van még 2 hibája de most elősször csak az egyiket irnám le,hiába hogy a gép tényleg nagyon jó állapotban van de miután összeraktam pár nap alatt elkezdett visitani az olajszivattyúja ami az előtolóműben van.
Ki volt szedve a gépből,kapot egy kis törődést,magasnyomásúval meleg vizzel ki lett mosva,új olajjal feltöltve és vissza téve,tökéletesen működött pár napig,ezután elkezdett visitani az olajpumpa.
Gépkönyv szerint ez 30-40bárt produkál és gyorsjáratkor egy munkahengert működtet ami egy tengelykapcsolón keresztül kapcsolja a gyorsjáratot.
A szivattyú nyomóágát leköttem és szabad kifolyással is megnéztem hogy mit produkál.
Mikor a szivattyú csak kenési pontokra szálit,az az nincs igazán megterhelve akkor van csúnya hangja,mikor a munkahengert működteti akkor szép csendes.
Szétszedtem és hát a fogaskerekek palástja hizony beleér a házba pedig nem érzek kottyot a bronzcsapágyazásánál.
A véleményem az hogy talán úgy lehetne javitani hogy új szinterbronz perselyeket tenni bele és szerintem a középső részt ujra legyártatni vagy talán maradhatna is.
Az az érdekes hogy több ismerősömnek is az ilyen gépe ami sokkal de sokkal legatyásodott állapotban volt azok szivattyúi nem produkáltak ilyet.

      

2si5rj3b

Üdv Mindenkinek!
A regisztrációm friss, forgácsolással valamivel régebben foglakozom már.
Nagy szerencsével pár éve hozzájutottam egy E2N-R jelölésű, fő részeiben soha meg nem bontott esztergához, melyen egyszer volt egy kersztszán orcsó cserélve. (Tr14x2) Egy bácsitól vettem, aki még a gyártásukban is részt vett Kőbányán. Ennek megfelelő állapotú a gép is, gyakorlatilag pont olyan mint az új, csak a festésen látni, hogy mégsem az. (Minden fordulaton csak surrog, nagyon csendes, és 5 mm fogás nem kihívás neki egy 50-es C45-ös anyagon rapiddal, de ezt csak egyszer próbáltam ki, hogy mi a "vége" azt nem tudom. A napokban porszórt tengelyeket köszörültem vele, és hihetelenül pontos gép.)
Régen foglakoztat, hogy mit jelent a -R megjelölés az egyébként 1969-es gép adattábláján? Nagyon kevés információt találok róluk, jószerével csak gépkönyveket, de ott se szerepel a listában az R jelölés. A másik ami érdekelne, hogy vajon gyári tartozék volt-e hozzájuk a 160-as tokmányhoz készült felfogólap? Én már készítettem hozzá, de csak ritkán használom, precíz dolgokhoz, tekintve, hogy nagyon pontos a tokmány visszafutása, és szeretném, ha így is maradna.
Ha valaki tud ezekről érdemeben nyiltkozni, az kérem ossza meg velem az információt!
Köszönöm szépen!

mdani2

Szia!

 Itt volt róla szó:
[#t269p240#]

Olvasd vissza a hozzászólásokat.

svejk

"A napokban porszórt tengelyeket köszörültem vele, és hihetelenül pontos gép."

Ugye tudod hogy ilyen műveleteket csak nagyon elővigyázatosan szabad végrehajtani?
Mert különben gyorsan oda lesz a pontosság. :(