Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hagyományos forgácsológépek

Indította D.Laci, 2024 október 25, 08:56

Előző téma - Következő téma

dezso74


000000000

Köszi!
Arra biztosan sokan kíváncsiak lesznek.
Én biztosan.

000000000

Hol találtál akkora síkköszörűt, amire felfért az ágy?

Úgy negyven évvel ezelőtt mint látogató megfordultam egy szerszángép felújítóban. Ott láttam egy gépet, amire a szerintem kétezres MVE felfért.
Kétezer, plusz főorsóház helye, szóval nem egy kis gép volt.
Gyalulni, marni és köszörülni tudott.
Ott csak a lakatszekrény felső részét hántolgatták.
No meg gondolom a kézi szánt.
A nagy szánnal érintkező felületre textilbakelitet ragasztottak. Ezt hántolták.
Ott láttam, hogy egy nagyjából háromszáz hosszú tüskét esztergálgattak a főorsóház beállításához.
Természetesen, megtámasztás nélkül. A tüske a főorsó kúpjában volt.

No majd hátha teszel fel részleteket a felújításról.

pistikeid

Szia
 http://www.nemtech.hu/
4000mm-t köszörülnek és igényesen dolgoznak,viszont nem olcsón.
Üdv

000000000

Köszi az infót.

4000mm az már nem semmi!

ysc3kmx9v

Esztergálni kell egy 200mm hosszú legalább 40mm átmérőjű anyagra,egy felfogásban, kitámasztás nélkül, két 10-20 mm széles nagyon pontosan egyforma átmérőjű mérősávot,egyet a tokmány közelébe, a másikat az anyag végére. A szánra mérőóra szerelve, és az óra tapintóját egyik, majd a másik mérőpontra visszük a szán arrébb vitelével, az eltérés függvényében állítjuk az orsóházat, nincs szükség próba esztergálásokra.

jani300

GH 550 -03   harántgyalunak tudja esetleg valaki fejből a súlyát ?
Kilóra adnák ,drágán ,de közel van .

7cim5mm0

ha teszel fel 1-2 képet róla, akkor megmondom, hogy ~1600 kg. :)

jani300

Szerintem 2 tonna ,de nem vagyok biztos benne .
A PV 550 az biztosan  1600 kg , de köszi !

PSoft

Látom...nem nyugszol![#nyes]

jani300

Ez a hobbim , meg hát akkor miért robotolok és elvileg üzemképes -

Virbo

A Rákosi M1 marógép ismerőitől kérdezném, mennyire lehet szívás ha nincs meg az összes főorsó fokozat (karok érzésre beugranak, de hajtás nincs), illetve az előtolásnál csak az egyik irány megy egy fokozatban, a többiben kerregés, vagy szaggató kardánforgás van.

Ma megnéztem egy ilyen gépet, de szétszedni ugyebár nem lehetett...

laca

Hááát, az gáz....A főhajtóműben valószínű foghiány van, és a segédhajtómű egyik irányánál is....így elmondás alapján, hangra.....Van gépkönyvem PDF-ben.

nvnshmpmn

Szerencsés esetben a tengelyek tengelyirányú eltolásával, vagy az előtolás hajtóműnél hézagolással be lehet állítani, hogy mindenhol teljesen egymásba kapcsolódjanak a kapcsolókörmök. Elég sokat lehet vele bíbelődni. Viszont, ha már ledarálta a kapcsolókörmöket valahol, akkor lehet, hogy amiatt dobja ki a fokozatból. Az már szívás. Az enyém teljesen jó lett, megy minden fokozat rajta. Nekem még a karoknál is kellett variálni, ahova bereteszel a golyó amikor betesszük egy fokozatba.

Virbo

Köszönöm, gépkönyvem van Csuhás gyűjteményéből, bár számomra nehezen értelmezhető a metszeti rajza a hajtásnak.
Esetleg ha akadna pár fotó...

Nem tudom mi legyen, nyilván szétszedni nem tudom helyszínen, de ez így valóban nagy szívás lehet. Gondolom fogasokat esélytelen szerezni...