Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hagyományos forgácsológépek

Indította D.Laci, 2024 október 25, 08:56

Előző téma - Következő téma

mex

Nem voltam drámatagozatos, de mivel a hidraulika olaj:"a hidraulikánál ken meg minden", akkor ugyanezt műveli a szerszámgép orsóházban is a fogaskerekekkel,lamellás tengelykapcsolóval,stb...
Hogy az alacsonyabb követelményű szűrés miatt nemkívánatos adalékot is tartalmazhat ,ugyanúgy elmondhatjuk az eredeti gyári ajánlású olaj alkalmazása esetén is, ha a szűrőrendszer az adott gép gyári kialakítása.

dezso74

Köszönöm Mindenkinek a hozzászólását az olajtémához.
Alapszakmám mezőgazdasági gépszerelő. Pl: John Deere mezőgépeknél a hajtóművet töltöttük fel olajjal ez volt egyben a hidraulika olaj is.
Sok autót is javítottam már, de ott egyszerű dolgom volt, mert adott az olaj minden szükséges tulajdonsága motoronként.

Viszont a szerszámgép olajokban nem vagyok járatos.
A gépjavító műhelyben a szánkenésére javasoltak autó váltó olajat abból is kisebb viszkozitású szükséges.

ysc3kmx9v

Valóban a sértődöttség jön ki szavaidból, pedig szándékomba nem állt a sértegetés, szerintem írásom nem volt bántó, csak a több mint fél évszázados szakmai tapasztalatom alapján nyilatkoztam. A szánkenésről a véleményem fenntartom, van olyan esztergám aminek a szánrendszerét 1976-ban újítottam fel, különleges szánkenő olajat nem látott, napi használatban van,és a pontossága még most is elfogadható, igaz védtem ahogy tudtam,és napjában a munka jellegétől függően olajozom,takarítom.

sanyi84

Csináld. Én meg máshogy :) . Szerintem csak úgy hülyeségből nem csinálnak 100 félét. Még nevük is más:orsóolaj, szánkenő olaj, hidraulika olaj, hajtómű olaj. Még azonos tulajdonságú és célúak közt is ég és föld a különbség. Szánkenő vs. emulziónál is kövezelmények vannak hogy a szánkenőt ne szeresse "bevonni" az emulzióba az emulzió és ne képezzen hártyát se elzárva az oxigén útját. Rádásul a szánkenő adaléka tapadjon meg a fémen hosszabb ideig mint a hasonló sima hidraulika olaj, ugyanakkor ne tapassza össze a szánokat hanem siklast segítse elő.

Orsóolajnál is vannak szempontok, tulajdonságok közt meg a hőstabilitás egy fontos dolog.

Jd hidraulika olajat kaptam, fél litert hidraulikába. Na most az egy frankó olaj, szánkenésre vicckategória.

fisrcxuk3

A Farm Jd nem csak hidraulika olaj ,váltóolaj is egyben .És ha JD trakikhoz jó,aminek a váltója sokszorta bonyolultabb, akkor szerintem  akár egy hajtómübe is. A nehéz letörölhetetlenségén kivül miért is vicc kategoria?

hostya


sanyi84

Akkor használjátok, jó érv, just do it. Én inkább maradok a direkt célra tervezettnél. Nincs okom meggyőzni senkit semmiről. Az hogy mennyire nehéz a marketingduma mellett normális olajat találni, aeról ne beszéljünk...  Hajrá!

svejk


remrendes

Nagy fordulaton szerintem kevesbbe veheto eszre. Ott mar a tokmany inerciaja is jatszhat. A tevedes jogat fenntartom :)

Virbo

Tapasztaltabbaktól kérdezném, hogy egy fűtetlen garázsban tartott gépet hogy illene "levédeni" tavaszig?

Az ajtón sok szellőző lyuk van, gyakorlatilag a kinti levegő simán bejut. Kicsit tartok a páralecsapódástól.

Mi a jobb, ha letakarom valamivel , vagy ha nem. Ha igen mivel érdemes? Ponyva, lepedő, fólia, akármi?

dezso74

Kicsit olvasgattam más helyeken is és megosztom Veletek.
Még mindig nincs eldöntve milyen olajat töltsek a gépbe, de megpróbálok utána olvasni.

Egy pár hozzászólást bemásolok ide:

Ne már!! :))

A szerszámgépbe szerszámgépbe való olaj való. Orsóolaj.

Nézz körül itt, s találsz:

 

Agrár-Coop Kft.
Kenőanyag Üzletág   OEST kenőanyagok
MOBIL kenőanyagok
MONBAT akkumulátorok   8991 Teskánd, Petőfi S. u. 60.
Tel.: 92/370-006/117, Fax: 92/370-043
Mobil: 30/310-1767, Web: www.agrar-coop.hu

 
Visszahívtak a MOLtól.

Az orsóolaj helyettesítőnek MOL SPINOL15-t javasoltak

a másik két olaj helyett pedig a TCL68 tipust.




Én a MOL-t hívtam fel, és készségesen adták meg a gépkönyvi régi olajadatok alapján, hogy mi a mai megfelője.

 

Szia!

Drosera MS 10 szerszágépolaj, Totál forgalmazza, 20 literes kiszerelésben.

Én ezt használom.

Más javaslatát is hallgasd meg, hátha az kisebb kiszerelésben kapható.

Belsőégésű motorolaj nem megfelelő e célra.

Üdv!

 

Ha rákeresel a ma is ismert gyártók itt felsorolt olajaira, kiderül, hogy a Shell Tellus, és a Mobil DTE hydraulikaolaj.

A Shell Vitrea gépolaj, a Shell Cornea pedig kompresszorolaj.

Nagyon fontos a viszkozitás!! (Holnap fölteszek egy viszkozitás táblázatot, mert a mai olajok viszkozitást nem E°-ban adják meg.)

 

Ezt a címet valamelyik fórumtárs adta meg:

http://www.agrar-coop.hu/index.php?modul=termeklista&me=002002004&nyelv=hun

    

Csuhás

Nem tudom mennyire optimális de a saját gépemet munka után letakarítom a csúszó felületeket megolajozom, majd lepedővel letakarom. Ha tudom hogy tartósabb leállás várható akkor a fényes fém elemeket olajos ronggyal áttörlöm és a lepedős letakarás előtt pl a szánt és az ágyazatot vagy épp a mágnesasztal felületét külön is letakarom ronggyal. Ilyenkor télen nekem is fűtetlen a műhely ezért legalább hétvégente ellenőrzöm hogy keletkezett e valami vakrozsda valahol.

Csuhás

Szerintem kenés szempontjából két csoportra kell osztani a gépeket. A siklócsapágyas, és/vagy olajos kuplungokat tartalmazó gép esetén ragaszkodni kell legalább az előírt viszkozitás értékekhez. A tisztán fogaskerekeket és gördülőcsapágyakat tartalmazó gép esetén szerintem nagyjából mindegy milyen olaj kerül a gépbe, ezekbe szoktam én a tesco motor olajakt javasolni.

7cim5mm0

"A tisztán fogaskerekeket és gördülőcsapágyakat tartalmazó gép esetén szerintem nagyjából mindegy milyen olaj kerül a gépbe, ezekbe szoktam én a tesco motor olajakt javasolni."

Azért itt is lehet bőven olyan hely, ahova a nagyobb viszkozitás miatt az olaj nem jut el, úgyhoy én a helyedben nem javasolnám.
Más kérdés, hogy a saját épébe mit önt az ember, az a saját dolga.

Virbo

Emlékeim szerint a hideg utáni hirtelen esős idő nálad is probléma. Mennyire vált be a párátlanító?