Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hagyományos forgácsológépek

Indította D.Laci, 2024 október 25, 08:56

Előző téma - Következő téma

DonElvis

T. Motoros,

Nyilván nem két perc keresgélés után fogok elkölteni 200K-t. Amúgy is itt a karácsony, tapasztalatom szerint ilyenkor megugrik a kínálat, valószínűleg több gépet is meg tudok majd nézni. Köszönöm a tippet a számokkal kapcsolatban!

ypcjgjbma

Szia. Lenne még egy kérdés. Sikerült a művelet.Kicseréltem a kuplungos tengelyt, és egy másik sérült fogaskereket. Az működteti az olajszivatyút. Beszerelés után minden rendben. Csak később vettem észre, hogy a 650-900 előtolasi fokozat nem kapcsolható. Mit csesztem el.
Oldaldekniben kicseréltem a csavarokat, lehetséges, hogy valamelyik kitámasztja a villát?

J-Steel

Van a kezemben egy 78mm átmérőjű é 12,7mm széles 230-as finomságú CBN tárcsa. Nem üreges, tehát nem fazék.
 A szöge 30 fokos.
 Mire lehet ezt használni? Mire jó a 30 fokos kiképzés?

    

Csuhás

Szerintem ezek alapvetően célgépekhez készültek, közös tengelyen elhelyezett korongcsoporttal munkálnak meg sok ezres darabszámban autós cuccokat, hidraulika alkatrészeket, stb. Persze ettől még használni lehet élezésre is.

remrendes

Ugy nez ki nemsokara lesz lehetosegem beszerezni egy esztergat (kerettol fuggoen talan egy marogepet is). Sajnos eddig csak 3 felevel volt dolgom, E2N, E400 es egy kecskelabas.
Elobbi egy muszer volt, nem igazan arra valo, amire nekem kellene, utobbit pedig nem erzem tul utokepesnek. Az E400 eleg lerugott allapotban volt, meg az a gombolyu verzio, allitolag ennel a tipusnal a szanok nem edzettek. De mi a helyzet a tobbi verziojaval? EU400, EE400? Gondolom ezek egy csaladbol rosszmaznak.
Jo ideje nezegetem a hirdeteseket. Van tobb tipus ami ranezesre meg jonak latszik, pl SV-18, EAN340, 16K20. A kerdesem, hogy van e valakinek ezekkel tapasztalata? Esetleg mas, ajanlottabb tipus?

uhnypkj7n

Hasonló van a Güde fúró élezőben is.

Vetesi75

EE400-at a DC-motoros főhajtás miatt nem venném meg.
SV-18, EAN340, 16k20 ? Az EAN szerintem nem illik a sorba...
Nagyobb kategóriában a ZMM CU500, TOS SN500 és társai felé is nézelődnék.

Motoros

Így igaz, a Darexben is hasonló van, kettős funkcióval, ráteszi szemből 2 fogással a kb 120 fokot, és másik pozicióból kiszedi a keresztélt felülről, szintén két fogásból. A méretéből itélve talán 10-es  HSS fúrókig jó.

uhnypkj7n


remrendes

Akkor ez lenne a kulonbseg. Koszonom. Nem sok minden latszik ranezesre az EU400 es az kozott.
Igen, az EAN egy merettel kisebb, mint a tobbi. MVE 280-at is lattam nehany eladot, de az is kicsit tulzas.
Akkor egyelore nezelodok az EU400/SV18/16K20 harmasbol.

Motoros

Még jobb!! Egyébként egy ilyen kis tárcsa aranyat ér, akár úgy is hogy nincs meg a méregdrága gép hozzá.
Csak rá kell tenni egy pár száz Wattos  (100-200) ac 3 fázisú motor tengelyére + hozzá kis frekiváltó + negyító és mehetnek a fúrók kézből, meg a kis gyorsacél kések, persze nem nagyolásra hanem utólagos simításra spécizésre.

mma6fim4

Az EU400asok sem mind edzett ágyasok, és a klasszik E400-ban is van olyan ami edzett. És vörös proletárt vagy az utódját a 6P-s strojexport-ot fogok venni. Az orosz esztergák prizmaprofilja, és távolsága nagyobb, ennek köszönhetően nagyobb fogást tudsz velük venni, és stabilabbak, rezgésmentesebbek. Ezeknek az orosz csodáknak mindene túl van méretezve. Volt EU400asom is. Ennek a teljes átalakítását, és felújítását én csináltam magamnak. Ezeknél inkább az a probléma, hogy a lakatszekrényben sok fogaskerék nincs edzve, és a lakatanyát sem mindegyikben nemesítették. Ez a gépem puhaágyas volt, de utólag lehőkezeltettem, és megköszörültettem. Tették mindez olyan profin, hogy 10éve használja most már más, és még most sem kúpol.

remrendes

Ez annyira nem jo hir. Akkor ezek szerint az E400/EU400-at erdemes rendesen megnezni megvetel elott.

jani300

Tos SN 63 at néha használok .
Nagyon kopott , de jó vele dolgozni .
Nem pontos már régóta ,de edzett ágyas merev gép .
Nagy darabok nagyolására való már inkább , de nem remeg ott semmi . A keresztszánt érdemes lenne átgyalulni ,3 tized kopása lehet kb .
Jobb állapotban nagyon jó gép lehet .
Azt tényleg a kohó elől mentettem .

remrendes

Ez mar nem a jatek kategoria.
A mi E400-unk is kupolt vagy 3 tizedet 100mm-en, de ugyesen kocogtatva a kereket meg igy is lehetett vele viszonylag pontosan goldozni. De azert ezt szeretnem elkerulni, ha lehet.