Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Hagyományos forgácsológépek

Indította D.Laci, 2024 október 25, 08:56

Előző téma - Következő téma

drehás

Szia!
Ha esetleg meg akarsz olcsón szabadulni tőle,jöhet javítatlanul,csak mond az árát?

J-Steel

60 ért vettem tavaly. De nem láttam bele, jónak tűnt. Csak sokára szedtem szét. Most javítom, hogy tudjak kör alakban marni. Van egy kisebbem, de az nem elég nagy bizonyos feladatokhoz.

jani300

Nekem van akkora amit ketten nem tudtunk felemelni .
Nem úgy néz ki hogy valaha használták volna .
Le volt zsírozva . Nem haszált neki hogy nálam van :(
Napokon belül odább kell raknom , majd zsiráffal .

Csuhás

Az enyém is rozsdás volt belül.. olaj helyett olajos víz volt benne. Szerencsére még menthető volt.

drehás

Nem gondoltam komolyan,hogy eladod.
Én is egy 250-est keresek,de vagy az ára,vagy a használtsági foka nem tetszik.[#vigyor4]

J-Steel

Nekem sem, ezért újítom fel.
 Sajnos nem találok semmilyen infót, táblázatot erről a modulmenetről. Vannak könyvek meg szabványok pénzért, de az előnézetet megtekintve nem vagyok biztos benne, hogy az nekem megfelel.
 Nagyesztergánál be lehet állítani az 5,5-ös menetemelkedést?

drehás

Nem tudom milyen nagy gépre gondolsz?
Az E400-nál van ilyen menetemelkedés.

J-Steel

Hát ez kemény dió!

 Egy mérnök egyik német fórumról beleszaladt a problémába, hogy egy Steinel SV4-nél (1940) a marófejnél a csúcstámasz finombeállító csigát cserélni kellett.
 Megmérte a fogaskereket, és az jött ki, hogy
a menetemelkedés 3,5mm, a rádiusz (ahogy a fogaskerék fog élei félkörösek) az árokban 8mm.
 Kérdése az volt, hogy van-e valamilyen képlet, mekkora tengelyre kell elkészíteni a menetet.

Aztán később tett egy próbát a fent mért emelkedéssel. Illett a csiga a fogaskerékre, de ahogy egyre beljebb tolta a menetárokba, már nem volt párhuzamos, hanem elfordult a tengely.

 Miért lehet ez?

Képek itt:
https://forum.zerspanungsbude.net/viewtopic.php?p=224240#p224240

drehás

Szerintem ez a hiba csak egy nem megfelelő beállításból eredhet.
Te ha megtudod mérni valahol a tengely átmérőjét,a menetemelkedést be tudod állitani,a kést pedig a csigakerék profiljához alakítod akkor nem lehet nagy probléma.
Feltételezve,hogy egybekezdésű,és hengeres csigáról van szó.Sajnos én még nem láttam belülről ilyen szerkezetet.
A bajok akkor jönnek be,ha oly mértékű a rozsda,hogy fogalmad sem lesz a menet átmérőjéről.
Akkor a csuhás ajánlatát,illetve segítségét kell igénybe venned.

jani300

Hirtelen ezt találtam . Az emelkedés a pi többszöröse .
Tanulmányozd és meglátod miért nem 3,5 az az emelkedés

  

PITU

a csiga-csigakerék gyártása egy kicsit bonyolultabb mint egy fogaskeréké.

1, a fogszám és a modul megadja a csigakerék méretét

2, a tengelytávból és a csigakerék méretéből adódik a csiga átmérője

3, a csiga átmérője a modul (és a bekezdések száma) megadja a csigamenet menetemelkedési szögét.

4, a csigakereket egy pont olyan méretű szerszámmal kell marni mint a csiga (lefejtő eljárás - sugár irányú megmunkálás)

más eljárással is lehet csinálni mint a lefejtés , de akkor a csigakeréknek fogprofil torzulása lesz

Miki2

Ezt nálunk Magyarországon egy gyakorlott esztergályos is ki tudja számolni.
A megoldás a menetemelkedési szögben rejlik.

Az a mérnök biztosan nem gépész. Talán kertész mérnök, vagy hasonló szép szakmában szerzett diplomát.

e4vvbfxw

Halkan jegyezném meg, hogy szerintem a 250.-es méretű körasztal a legritkább és legdrágább a méretéhez képeset.
Sokáig vadásztam én is rá.

jani300

1,75 ös modullal egészen jól kijön amit mértél  :)
Pi X 1,75 . Vagy nagyon tudsz és szivatsz bennünket , vagy csak szerencséd volt . Írjál már az adatlapodra vala,mi végzettséget .

6rk75uezn

5,5mm?persze hogy van,annó az Ean ra is fabrikáltam mert nem tudodtt 5,5 öt.