Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hagyományos forgácsológépek

Indította D.Laci, 2024 október 25, 08:56

Előző téma - Következő téma

4ep4jzk7b

Sziasztok !

Megint béna vagyok ! Ki tudna segíteni a következő kérdés ügyében ?

-- EAN 170 /1000 eszterga lakatszekrényében felül vízszintesen  van egy négyszögacél Kb 12x12 mm .

jelenleg ez a jobb oldali irányba áll ki kb 80 100 mm-t .

Amikor összeraktam /előtte is így volt / láttam hogy ennek van egy másik állása is ... balra csúsztatható , és kettő db

függőleges rúdacélt /ami felül 45 fokban le van marva / nyom fel ,vagy le .

Azt szeretném tudni : MI A SZEREPE ennek a négyzetacélnak , a jobbra , vagy balra való elcsúsztatásának ?
 
Válaszotokat előre is nagyon köszönöm . Üdv : Öreg


Ui. Menet vágáskor , ha a vezérorsót megállítom (csillagkerék ) nem fogom tudni újra ugyan abba a pozícióba állítani ? Csak a vezérorsóval "mehetek " vissza ? új fogásra stb ....?

You Tube -on láttam (Igaz az amerikai gép ) : Menet végén  

Kivette fogásból , és előtolásból ... Kézzel gyorsan vissza és kitt-katt új fogás , és pontosan a korábbi pozícíóba (menetárok ) állt be ....vagy az egy modern  több funkciójú gép ?  :) :)

Köszönöm bárki is felvilágosít .

Üdv : Öreg (balek )

e4vvbfxw

Off!

Érdeklődni szeretnék a régebb óta fórumozó tagtársaktól.

Gépalkatrészek, segédberendezések azonosításáról van e topik? Én nem találtam.

Gondolok itt-ott felbukkanó, ( hagyaték, lomi, bolha ) valaminek a valamilye meghatározásához.

Nincs rá szükségem, elcserélném, megválnék tőle, de nem tudom mi ez.

Bocsánatt az Off-ért.

On!

          

e4vvbfxw

Az okés, hogy szánszerkezet határoló, de melyik típusé?[#fejvakaras]

3f8eaf95h

Annak a kb. 12x 21 mm es négyzetacélnak az a szerepe, hogy  az eőtolást  kikapcsolja, ha a szán ütköző rögzitve van. nekimegy előtolással és  azt a pis csapot függőlegesen lenyomva  oldja kia az előtolást. Utána   vissza kel mennie balra, vagy  jobb végéről visszatolni.

3f8eaf95h

E egy  hossz szán ütköző.  Vannak gépek amik  az ütközőnek  előtolással nekimennek és  automatikusan mindig ugyanott kikapcsolnak. Pl. a TOS. szériánál  nagyon előnyös,- de pl az is megakadályozza, hogy a tokmányt lesztergáld, ha beállitod, és kikapccsol előtte. Mi kérsz érte cserébe?

000000000

Nekem a vágás minősége a lényeg.
Nem mindegy mennyit kell lemunkálni utána, hogy az sík legyen.
Például hűtőbordáknál, alu profiloknál a vágott felület szinte kész felület, már nem kell hozzányúlni.
Azért dobtam össze most egy ilyen párizsi szeletelőkét. [#nevetes1]  
Az előtolást most egy parabolamozgató tolómotorja végzi. (ebből volt néhány kéznél)
Mondjuk ha nem a második képen látható márkájú tárcsa lenne rajta nem is hozna ilyen eredményt 185 RPM mellet.
A videón szereplő gépet biztos nem fogja megközelíteni se, de homemade tökéletes.




    

4ep4jzk7b

[#taps]Bertalan Farkas !

Nagyon köszönöm az információt ! :) [#taps]

 Üdv : Öreg

nonopapa

Szia.
A lakatszekrényből kiálló hasáb a hossz szán előtolását
állítja meg mindkét irányban,kell hozzá egy a szánra szerelhető ütköző.
Mivel az EAN-nak colos emelkedésű a vezérorsója,csak colos menet vágásánál van esély,hogy a lakatanya oldása után,kézzel visszatekerve a lakatszekrényt,lakatanyát újra kapcsolva visszatalálj a menetárokba.
Egyébként a csillagkereket ilyenkor nem kell 'megállítani',elég a lakatanyát oldani.
Metrikus menetnél marad a kés kiemelés,motor állj,majd  visszafelé irányba forgatva vezérorsóval visszajárás a menet elejéig.
Hosszabb menetnél azt szoktam csinálni,hogy a kés kiemelése után,mikor megállítom a motrot,előbb nagyobb fordulatszámra állítom,és így járok vissza a menet elejéig.
 
Norbi

hostya

Látom kezdő vagy itt...

Ha kitöltöd az adatlapodat szívesen válaszolok a kérdéseidre.

4ep4jzk7b

Szia Hostya !

Nem vagyok kezdő /veterán / , már segítettél te is többször , ( eszterga , és villany ügyben :) ) de a legutóbbi belépésemkor az elfelejtett jelszó és nick -re kértem e mail segítséget ,, viszont az oldal nem "válaszolt " .

Így a fiam email-jéről "új" account-ot készítettünk .

szerintem emlékszel rám .. frekiváltó .. elektomos kérdések .. eszterga ,,, béna vagyok  stb .


Üdv régi -- új  : öreg :) :)

Az adataimat pótolom

4ep4jzk7b

Szia Nonopapa !

Köszönöm a válaszodat :)  világos minden , jó , és érthető kimerítő választ adtál .


Köszönöm :)  


Üdv : öreg [#taps]

d6i9g5pbs

Uraim nincs valakinek rajza vagy fényképe eszterga gép ágy köszörüről?, nagy segítség lenne a számomra ..

38tnwsv8g

Hello istvan64!

Én csináltam korábban egy ágyköszörűt, a saját EAN 340/1000-es gépemet meg is csináltam vele. Küldök róla neked néhány infót a privát címedre! Remélem segítségedre lesz!
Üdv.: Józsi

Gamos

Helló!
Engem is érdekelne, hogyan oldottad meg? Én is ilyenen gondolkozom.
Előre is kösz.

38tnwsv8g

Hello Gamos!

Írj a privát címemre, küldök vissza infokat!