Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hagyományos forgácsológépek

Indította D.Laci, 2024 október 25, 08:56

Előző téma - Következő téma

Motoros

Talán a lényeg: a levegő által kialakuló nyomóerő teljesen körszimmetrikusan nyomja a tengelyt a középpont felé, a teljes hosszon, különben megbillenhet.
Azonos szélességű, és hosszúságú köszörült vájatok legyenek. De csak találgatok, lehet máshol van az eb elhantolva.

Csuhás

Forgásirányról itt nem nagyon van szó, hiszen itt kézzel követem le egy tüskére támaszkodó maró spirálját.
Szerintem is a felület nagyon fontos tényező. A számomra leginkább érthető kivitelnél egyenletes nyomással vannak megtáplálva kis fúvókák amik a csapágyhüvely felületében kialakított sekély zsebekhez csatlakoznak. Ideális esetben a fúvókán és a zseb szélen hasonló nyomásesés van. Így ha a tengely közelít a csapágyhoz akkor a zsebben feltorlódik a levegő, megnő a nyomás, és visszatolja a tengelyt a közép állás felé. Errefelé szeretnék tartani, de mind a zsebet mind a fúvókát nehéz házilag kialakítani. A problémát ott érzem hogy a fúvóka légellenállásának hasonlónak kell lenni mint a csapágyhézag fúvókára eső részének, azaz nagyon kis furat kell. ( Valószínűleg műanyagba fogok fúrni és azt ragasztom be ) Illetve a zsebnek kis térfogatúnak kell lenni hiszen a fúvókával egy RC tagot alkot, és ha nagy a zseb akkor lassan reagál a tengely elmozdulására. A zseb felületének viszont nagynak kell lenni hiszen itt hat az a nyomás ami egyensúlyt tart a tengely terhelésével. A netes képek videók alapján viszont működik a dolog ilyen kialakítás nélkül is. Valószínűleg a csapágyhézagban valamilyen függvény miatt esik a nyomás a betáplálás és a külvilág között. Ennek a működését nem értem, mert két ellentétes magyarázatom is van. Az egyik szerint ha nő a hézag akkor nő az áramlási sebesség akkor lecsökken a nyomás ezért a túloldali betáplálás fordított nyomásváltozása visszatolja a tengelyt. Az ellentétes magyarázat szerint viszont ha növekszik a hézag akkor lecsökken az áramlási ellenállás így kisebb a nyomásesés az adott szakaszon, így a nagyobb nyomás áttolja a tengelyt a túloldalra ott elzárva a fúvókát. Szerintem ez a helyzet alakult ki nálam, hiszen a fúvóka szája 1mm azaz ha elzáródik akkor nagyon kis felület marad ahol a nyomás hatna, így nincs erő ami megfordítaná a tengely elmozdulását. Szóval zsebet kell egy ferde ujjmaróval benyúlva kialakítani hogy ne tudjon a fúvóka lezárni. Reggel van de remélem érthető volt mire gondolok.

KoLa

Lehet hogy egy finom laposmenet megoldaná a központozást?

Csuhás

Ezen ötleted nem értem. Hova gondolod a menetet?
Hogy egyről beszéljünk, egy ilyen csapágyazott tengely a cél: video

mex

Bár nem tőlem kérdezted, de szerintem a hónolt csőbe javasolja a "laposmenetet" célszerűen a bemeneti furatokra csatlakozva.
A menetárokban szabad mozgása lenne a levegőnek...

KoLa

A ház belső falába kellene  0.xx mm mélyen lapos menetet vágni, a táskák helyett!
Gondolnék egy 3mm széles késsel 5mm menetemelkedéssel.
Ezek a folytonosságukkal talán egyensúlyt hoznának létre.

KoLa


Csuhás

Hmm talán ezt is megpróbálom, bár nehezen kivitelezhető, és a működését sem tudom elképzelni. A dologban ennek ellenére van valami hiszen van olyan légcsapágy is ahol egy hullámos fólia van a csapágyhézagban és az segít a hiro- ( jelen esetben inkább aero ) -dinamikus kenőanyag réteg kialakulásában. Ez utóbbi inkább a nagy fordulatú orsók megoldása lehet. Sajna csak a hétvégén jutok le újra a műhelybe, ahol 0.5-ös műanyag fúvókákkal és íves zsebekkel fogok kezdeni. Szvsz nem a levegő elosztása a cél hanem olyan térfogatok kialakítása amik egymással szemben olyan nagy felületűek hogy a nyomás erre a felületre hatva többszörösen meghaladja a tengelyre ható terhelést. Becslésem szerint 2..3 cm2 kell minimális térfogattal, a gyors reagálás miatt.

KoLa

Akkor már csak a külön tűszelepes szabályzású táska feltöltés jöhet szóba, csak a megfelelő nyomást kell megtalálni! egyszer belövöd egyensúlyba és kész.
A táskákat hogyan készíted el?

Csuhás

Két lehetőségen van majd munka előtt döntök. Lehet négypofás tokmányba excentrikusan befogni és furatkéssel kialakítani egy zsebet majd ezt ismételni 90 fokonként újra befogva. De lehetne körasztalra felfogni és kiesztergáló fejjel elvégezni a furatban a marást. Ez volna a kényelmesebb, de nekem horizontálból átalakított marógépem van, így alig fog aláférni a körasztal, tokmány, mkdb, kiesztergáló. Persze lehetne osztófejben az asztallal párhuzamba fordított vertikál fejjel is dolgozni. Az osztófej piszok nehéz, szóval azt hiszem az esztergával fogom kezdeni.

Motoros

Célszerű lenne valami hasonló megoldással egy belső perselyben kialakítani a szétosztást, a megmunkálhatóság miatt.

Csuhás

Igen, így készült. Acél persely veszi körül a tengelyt, azon vannak kialakítva a fúvókák és a levegő hozzávezető hornyok, az egész egy alu tömbbe van beépítve amiben a furatok viszik a levegőt az említett hornyokhoz. Az alu tömbön egy levegő betáplálási pont van. A hétvégén teszek majd fel fotót, bár még nagyon kísérleti állapotban van a szerkezet.

Motoros

Kösz, most már dereng hogy hogyan fog kinézni.

e4vvbfxw

Köszönöm a választ!

Megmértem a patronokat. 36mm a legnagyobb átmérő.
Akkor kijelenthető, hogy ER36?


Van egy hiányos Danuvia készletem. MK3.-as kúppal.

Meg tudnád esetleg mondani, hogy a patron befogóátmérők hogyan voltak sorban? Pótolni szeretném a készletemet.

Üdv.:J.

  

KoLa

Kezdem már én is kapisgálni!:)