Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hagyományos forgácsológépek

Indította D.Laci, 2024 október 25, 08:56

Előző téma - Következő téma

000000000

Keresek RASKIN RT63 gépkönyvet és elektromos kapcsolási rajzot.

d6i9g5pbs

Üdv kollégák keresek E2N hez menet téblázatot ha van valakinek elfekvöbe  vagy tud gravirozni azt kérem jelezze..köszönöm  elöre is ....

000000000

Még senki nem látott ilyen kézi vezérlésű koordináta lukasztót ? (stanc gép)

Csuhás

Kedvenc gépeim egyike egy gyalu. Ezért ajánlom szvsz tűrhető áron ezt a szép masinát amihez semmi közöm, csak megláttam a hirdetést.

jani300

750 es strigont tudtam ,talán még olcsóbban  ...
Csakhogy Debrecenben :( A fuvaron bukott a dolog már eleve .

designr

Eejj ez a fuvar..ha közelebb lenne Pécs..

jani300

Szerettem volna azt a gyalut ,eléggé !
Van picit nagyobb ,de hidraulikus , és irányváltáskor nagyon hiányzik a lengőhimbás hajtómű azon tulajdonsága , hogy lökésmentesen vált irányt .

000000000

[#help]




Keresek RASKIN RT63 vagy RT63-2 gépkönyvet és elektromos kapcsolási rajzot.





[#help]

e4vvbfxw

Tisztelt kollégák!

Segítséget kérnék a patronbefogóknál alkalmazott ER kód feloldásához.

Nem találok róla semmit, pedig érdekelne a jelentése.

Elnézést ha a kérdésemet rossz topikban tettem fel.

Üdv.J.

Csuhás

Az ERxx patronoknál nagyjából a patron legnagyobb átmérőjét jelenti a szám, persze nem egzakt kb +- 1mm belefér.

Csuhás

Időnként előhozom a légcsapágyazásos maró befogómat. Ha nem unjátok még akkor íme a mai tapasztalat. Régebben vettem a fórumon 30-as lin. tengelyt. Gondoltam teszek vele egy próbát, ugyanis volt egy arasznyi 30-as furatú hónolt csövem, szebb belső felülettel, mint amit én tudnék készíteni. Ezt a hónolt csövet beillesztettem egy alu tömbbe. A hüvely negyedénél és háromnegyedénél beszúrtam kívülről két hornyot ami az alu tömb segéd furatával együtt légcsatornát alkotott. A beszúrásokból fúrtam 90 fokonként egy egy 1mm furatot a tengely felé. Összeraktam még tömítések nélkül ( egy kis légvesztesség nem számít ) de a szerkezet semmi működési jelet sem mutatott, sőt a levegőt ráadva nehezebben mozog a tengely. Sajna a hüvely és tengely átmérője között öt század hézag van, illetve a fúvókáknak is nagy az 1mm szóval nem számítottam jó működésre de azért azt gondoltam csökken a súrlódás a levegő ráadásakor. Mit lehetne kipróbálni még? Elvileg tehetek a furatokba műanyag fúvókákat azzal le tudok remélhetőleg 0.3mm-re menni. Esetleg a hüvelyt az alut felhasítva csavarokkal egy picit, pár századot össze lehetne nyomni. Vagy a hüvelybe lehetne zsebeket marni vagy esztergálni a fúvókáknál hogy légpárna tudjon kialakulni. Egyelőre még gondolkodom a következő lépésen. Szerintetek merre indulja el?

KoLa

Nem tudom,lehet hogy nem derékszögben kell a levegőt beléptetni?mennyi a nyomás?

Csuhás

Láttam neten 90 és 120 fokos levegő betáplálást is. Most alapvetően 8 barral próbáltam, mer nem volt kéznél közdarab a nyomásszabályzóhoz. Egy szorítóval fokozatosan összenyomtam a gumicsövet próbaképp de nem volt sehol olyan állapot ahol kisebb lett volna a súrlódás mint a levegő nélkül. Kipróbáltam levegő nélkül kenőanyagot cseppentve a tengelyre ( csak próba, mert köszörűn a por miatt így nem lehet használni. ) Szóval a gépolaj lefogta, úgy mozgott mint egy optika, wd40 egész jól csúszott, pár csepp alkohollal volt hogy kialakult a kenőfilm és kézzel megperdítve a tengelyt az forgott még 3..4 fordulatot.

KoLa

Arra gondoltam hogy a forgásirányt kellene támogatni a belépés irányával, és a  túlnyomással ami a levegő sűrűségét növeli, érdekes lehet még a teljes felület és a forgó tömeg aránya is.
A légpárnás járművek egész jól működnek!

Motoros

"sőt a levegőt ráadva nehezebben mozog a tengely"
Lehet, hogy a levegő valamilyen irányban elnyomta.
A teljes felületen kellene a légpárnát kialakítani.
Több összekötött beszúrással a tengelyen...talán.
Vagy tengelyvonallal párhuzamosan és lepárhuzamosítva középső betáplálással.
Tapasztalat: Jól méretezett tengely már 4 bárral elmegy és keveset fogyaszt, viszont a kompresszor vizleválasztója tökéletesen tegye a dolgát mert különben.....