Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Bipoláris motor vezérlés

Indította rty42, 2024 május 27, 11:05

Előző téma - Következő téma

9npx2xk89

Hát nekem az a pc-ből jön. A mach3-ban be lehet állítani melyik az enable láb.

svejk

Sok értelme nincs a machból közvetlen venni az enable-t.
- Ha megállítod akkor úgy is megszűnik a step jel.
- Ha elszáll a mach és nem szűnik a step akkor az enable sem biztos hogy működik.
 
Általában  léptetőnél nem is sok értelme van az enable-nek.
Servonál  talán lényegesebb.  
Charge-pump minden esetben a hardveres vész-álj-ra dolgozzon, innen aztán levehető a motorvezérlők enable jele is.  
Persze ha én nyomom meg a vész-stoppot , akkor is megszűnik az enable jel, majd tudatjuk a mach3-mal hogy én állítottam meg.
 
Nem pedig úgy, ahogy ajnos sokan csinálják, hogy a mach3-on nyomják a vészstoppot, aztán az majd jobb esetben beavatkozik a hardverbe. :(

9npx2xk89

Nekem meg a mach3 könyv azt mondta, hogy van mondjuk 4 bemenet, 3 a végállás kapcsoló egy a vészstopp, ezeket kell a mach3 felé bevinni, és ezek hatására veszi le az enabledet, és áll le a vezérlés azonnal.

s7manbs8

Az is rendben van csak amellett kell egy igazi primitív hardveres vészleállító gomb, a gépmeghülyülés esetére, de ezt nyilván mindenki tudja, hogy a szgépek nem a legmegbízhatóbb stabilabb valamik, és annak tetején még trónolva a Mach-hal.

svejk

Elég baj, hogy ilyeneket írnak... de hát azt csak nem írhatják, hogy ne bízz meg a szoftverükben :))

istvan58

Hali,
 
Ti hová kötnétek az "emergency" stoppot?
Vezérlő táp, vezérlő enable?  
Csak kérdem mert még nincs tapasztalatom benne.

svejk

Legszívesebben olyan öntartó áramköri ágba ahol az egész gépet áramtalanítja.
De ez általában nem megoldható, engedményeket kell tenni.
Minden gépen más és más lehet az elrendezés, Általában a meghajtóáramkörök táplálását kell meg szüntetni, illetve az engedélyező jeleket tiltani.
Különleges esetekben akár shöntölés is elképzelhető.
 

istvan58


exvm7f6a

A nagyon-vészleállítót nem a táp ág leg elejébe teszik a 220-as oldalra?
Ugye az áramtalanítás a lényeg.
Csak azért gondoltam, mert ugye munkavédelmileg áramtalanítani kell tudni nagyon gyorsan a gépet, az hogy eltöri a szerszámot már privát szoc.probléma.

2vkx6unz

Azért ez filozófikus kérdés. Lehet, hogy egy nagy főorsó hajtástól nem az a legcélszerűbb, hogy elveszed a villanyt és pörög még szabadon, hanem a lehető leghamarabb lefékezed. Persze gépenként változhat, hogy mi a célszerű, nyilván a gépet lehetőleg úgy kell kialakítnai, hogy a vészstop olyan esetre kelljen amikor az egyéb biztonsági elemek már nem jöhetnek szóba.

000000000

 
Vészleállítót mindig stopkörbe illene kötni és a visszaállítást követően sem szabad elindulni a gépnek hanem azt nyugtázással és újbóli indítással indulhat el.
Attól hogy a 230 voltos hálózatot lebontod a gép még akár több 100mm is megtehet mire megáll és a visszaállítással akár tovább is mehet a masina.
A legjobb ha a Mach3 és az engedélyező jel is a vészgombon keresztül megy. (dupla védelem)
Ilyenkor a programot is leállítja és ha esetleg a program nem venné el az engedélyező jelet akkor ezt is megteszi a bontó kör.
A Mach leírásban is benne van hogy nem lehet megbízni a számítógépben.    
   

000000000

 
Nagy hajtásoknál, vagy forgó tömegeknél csinálják azt hogy DC feszültséget kötnek a mozgás megállásáig a motorra és így pillanatok alatt leállítja a forgást.
Hajtásvezérlőknél ( frekvenciaváltó ) ezt már alapból tudja és ezért is úgy szoktam beállítani hogy minél gyorsabban megálljon a főorsó.
Tehát ha az engedélyező jel megszűnik minden a lehető legminimálisabb idő alatt megáll.

svejk

Az bizony! Írtam is hogy engedményeket kell tenni.
Nekem még két egyforma LPT kártyám sem volt, nemhogy az univerzálisokat használni tudnám.

a86ifm7g5

Azt meg tudnátok nekem mondani, hogy a TB6560AHQ IC-ben van-e beépített hővédelem? (Ha túlmelegszik, lekapcsol) Az adatlap szerint 85 fokig mehet a hőmérséklet. De szerintem ha már valami 85 fok, az már régen rossz. Jelenleg a hűtőborda 30 perc elteltével (zárt dobozban) 39-41 fok. Az IC szerintem ennél hidegebb, mert a hőátadás kiváló. Hőpasztázott felület.  
 
Köszi!

jani300

Már ne haragudj de ha nem a hűtőbordával melegíted az IC-t akkor itt valami tévedés lehet :)