Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mach3 CNC

Indította gaben, 2024 április 09, 16:55

Előző téma - Következő téma

000000000

Akkor vitassátok meg mik legyenek rajta, hány lapból (felületből) álljon és mekkora legyen az alapfelbontása!
 
Amit tudnotok kell:
A Mach3 felülete 0 - x lapbol áll,
A 0. a permanens (állandó) felület. Ezen vannak a minden lapon megjelenő dolgok (pl. RESET gomb, a felületeket váltó gombok, és a hibaüzenet ablaka),
1-x a váltogatható felületek (pl. az enyémnél az 1. a végrehalytási felület és 6. a diagnózis).
Fix képernyőfelbontásban kell terveznem! Csak ezt tudja felnyagítani a Mach3. Csúnyán nagyít, így lehetőleg a natív felbontás környékén érdemes maradni használat közben.
Minden grafikai elem bmp!

000000000

Kétféle gomb létezik: natúr (3D hatású) ás grafikai (bmp). A gomb ha ráklikkelsz kissé "bemengy", melyet a gom leméretezésével szimulál a Mach. Nem mindig néz ki jól, ki kell próbálni mindig az adott tervnél!

000000000

Én semmit nem kérek érte, viszont "garanciát" sem tudok adni semmire! Lehet, hogy lesz időm vele foglalkozni, de lehet, hogy félúton át kell adnom másnak (bárki, bármikor tudja fojtatni)!

43pbwjg8s

Egyetértek Istvánnal!
Essetek neki és valmi skiccet, vázlatot (kézi is elég) készítsetek, vitassátok meg, gondolkodjatok....
Ha kialakul a dolog a vázlat, szívesen csinálom a magam kis részét a munkának!
 
A grafikai elemek méretét formáját mind olyanra készítem amilyet ésszerűnek tartotok. Ez már csak részletkérdés.
 
Megbeszéljünk majd mindent ami kell a dologhoz.

43pbwjg8s

Ezt majd kipróbálom.
Megpróbálok olyan megoldást keresni ami tetszetős. látnom kell, hogy hogyan megy ez a "skálázás". A szélek levágásával, vagy esetleg a gomb grafika méretének tényleges, arányos leméretezésével.
De ez mind mind részletkérdés.
Persze kell hogy tisztázásra kerüljön még a kezdetekkor.
 
A nem statikus gombok esetében (pl a RESET ami, vagy ami körül villogó jelzés van esetenként több grafika váltogatásával képezik ugye?
 
Azon gondolkodok, hogy ez a téma a topicba vág ugye? Mert ha nem szóljatok és átmegyünk valahova.

43pbwjg8s

Szerintem ez ugyis akkor fog menni, amikor van egy kis szabad ideje az embernek, mert nem életbevágó dolog.
Csupán hasznos lesz ha lesz.

besirkyjh

Egy apro észrevétel .
 
Minél szinesebb és minél több domboritás és egyébb nyalánkságok vannak benne annál jobban zabálja a memoriát .
A leg kevesebb memoria a fehér alapon fehér betükkel van , de azt nehéz kezelni [#nevetes1]

besirkyjh

Probáltad már a Mach képszerkesztöjét ?
Csak ovatosan elöször mert könnyü beleronditani az eredeti képbe .
Mentsd el az eredetit és mehet a proba.

43pbwjg8s

Az természetes, hogy mindent meg kell nézni, hogy milyen hatással van a működtetésre.
Szerencsére a laptopom elég alsó határon van így ki tudok próbálni ilyen és olyan lehetőséget is.
Csak tipp, de mivel nem kezel alfa csatornát a szoftver grafikai része, igy minden pontot ugyanugy ki kell számolnia. Igy a fehér felület minden pontja akár fehér, akár színes, ugyanugy ki lesz számolva mindig. Ha nem használ semmiféle tömörítést a grafikai formátum (nem emléxem a BMP specifikációjára ilyen oldalról) akkor nem számít sokat hogy egy egy pont milyen színű.
Persze lehet tévedek.
 
Abban mindenképpen igazad van, hogy nem a csicsa a lényeg.
Max az, hogy tetszetős legyen, de ne feleslegesen túl-designolt.

43pbwjg8s

Hogy mennyire jól emléxem: :)
4 különböző tartalmú BMP kép, azonos mérettel, azonos beállításokkal lementve:
A méret minden esetben azonos!!!
Tehát ez nem korlát!
http://kepfeltoltes.hu/100226/dir_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>

43pbwjg8s

Nem még nem, de alapvetően én PS-t hazsnálok a grafikai elemek készítéséhez.
Mndenesetre meg fogom nézni.
Ez külön program ha jól emléxem.
 
A mentés az alapvető.
Soha nem dolgozok eredetin.

000000000

A legfontosabb dolog, hogy azt döntsétek el, hogy a natív felbontás mekkora legyen?
Az én képernyőim (H1, H2, P2, stb.) 1024×7xx (gondoljatok a windows tálcájára is).
Töltsétek be a szerkesztőbe az enyémet és az mutatja! Ha nem jó a kitalált képernyő méretaránya, akkor a Mach3 oválissá torzítja (ronda lesz). Nem egyenlő a Mach3 képernyője a klasszikus PC felbontásokkal (pl. 1024×768)!!!
A Win tálcájának is helyet kell adni!

000000000

Ha jól gondolom, hasonló téma.
Szeretném kérdezni, hogy mivel lehet exéből vagy dll-ből erőforrás fájlt kivenni .rc formátumban?
Köszi!

ORCA17

Az 1024x768 felbontás általánosnak mondható, statisztikából tudom, kb. 80%-a a felhasználóknak.
Ha ezt elfogadjuk, akkor ehhez igazítva én úgy csinálnám, hogy egy Print Screent nyomva lefényképezném a képernyőt és ahogy István is mondja, alul a tálcát elhagyva kivágnám a képet. Ez nálam 1024x730-ra jött ki.
Amúgy a Bitmaps\MillBitmaps\ mappában van .bmp, .jpg és .png fájl is.  
A grafikai részbe szívesen segítek, ha elfogadjátok.
... egy olyan világban, ahol bármi lehetsz, légy kedves!

000000000

Javaslataim (István mostani felületét figyelembe véve):
- képernyőre szerintem valamelyik uralkodó méretet pl. 16:10 (1280x800)  
- minimum 4 tengely megjelenítés
- a futás Home-ra lehetőség
- futás 0-ra esetén lehessen a Z-t ebből kivenni (esetleg tengelyenként futtatni)
- kell a többmenetes megmunkálás
- szerszám korrekció lehetősége
- szerszám Null pont felvétele
- 3-4 relé működtetése
Valahol lehessen látni és véleményezni a változtatásokat.
Na hirtelen ennyi.