Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

LinuxCNC

Indította gaben, 2024 április 09, 16:55

Előző téma - Következő téma

Béni

Ott az ok az előző beírásomban. A gyorsítási szakasz hossza változott. (Természetesen az ideje is.)
A szinkronizálás nem akkor indul, amikor elérte a menetvágáshoz szükséges sebességet.

svejk

Lehet hogy nem is értem jól amit írtál. :(
Menetvágás közben akkor a főorsó fordulatszámát nem is szabad/lehet megváltoztatni?
(az más kérdés hogy normális esetben nem is kell)

w987wzmm

Oké... tényleg.

Béni

Ha a vezérlő lekezeli a nagyobb felbontású főorsó jeladó jeleit (általában 1024 a minimum), akkor amíg a szükséges gyorsítás a hajtás képességein belül van, lehet játszani a fordulattal.
Ezt szerintem az EMC is tudja.  

lari

És nincs valami trükk, amivel rá lehet állni egy javítandó menetre?

KoLa

Ezzel a gyorsulási problémával találkoztam már én is az EMC2 tesztek alatt! még Tibor45 hívta fel a figyelmemet erre a problémára, amit ki is próbáltam! és igaza volt! mert ugyan azt a kódot futtatva különböző fordulatokon, mindíg máshová karcolta a menetet!
Ez azt jelenti hogy EMC2 is csak egyszer használja az index jelet, de utána folymatosan olvassa az enkóder jeleit és így a gyorsítási szakasz után már nem téveszt a menet végéig!
Ha közben váltunk fordulatszámot előállhat ugyanez a probléma főleg lassuláskor nagyobb menetemelkedésnél, mert akkor a forgácsoló erő is fékezi a főorsót, hirtelen jobban lassul mint a beállított gyorsítás lassítás akkor téveszt megint!
De semmi gond ha számított paraméterekkel használjuk, mint ahogyan Te is írod! még a gyári gépeken is így van , nem hogy egy hobbin!

svejk

Aha, kezd világosodni! :)

w987wzmm

Érdekes!
Tehát, arra gondolsz, hogy: F0.1 S1200 és az S2000 esetében, máshol kezdi a menetet?        

Béni

Dehogy nincs. [#smile]
Ha nem túl nagy fordulaton vágod és jó a szemed, akkor az anyag fölött járatva, a kést nézve, el tudod találni a helyet. A Z kezdőpontot kell variálni és inkább plusz irányba!
Ha már úgy látod, hogy jó, ráengeded, de még nem a méreten, hanem feljebb. Ha mégsem találtad el tökéletesen az árkot, akkor valamelyik oldalból idő előtt vinni fog.
Korrigálod és újra próba.
Aztán egyszer csak elkészül. [#wink]

w987wzmm

Bebiggyesztenétek ide egy kódrészletet? Kíváncsi lennék rá.      

KoLa

De van! jelöld össze a tokmánnyal az anyagot és akkor tudod hogyan kell visszafogni ilyen esetekben!
Ha ez elmaradt, akkor ismételd a kódot , az első fogások még nem érnek hozzá talán az anyaghoz, viszont láthatod hogy milyen irányban mennyi az eltérés! és akkor a kezdő Z-t aszerint korrigáld, néhány próba után az első érintés eldönti hogy merre kell még egy tizedet!
Vagy szereljél fel kézi szánt és akkor könnyű!

KoLa

[#eljen][#eplus2]

KoLa

http://cnctar.hobbycnc.hu/KoLa/EMC2/Az%20els%f5%20m%fbk%f6d%f5/G%20K%f3dok/g76.ngc
 
Vagy:
 
G21 G18 G7 G40
 
t1 m6 ( szerszĂĄm kivĂĄlasztĂĄsa )
G43   ( szerszĂĄmhossz betĂśltĂŠse )
 
s800 m3
g4p1
g0x30 z4 ( itt állunk be abba pozícióba ami a vezetővonal átmérője és kezdő Z-pontja )
          ( innen szĂĄmoljuk vissza a G76 , i beĂĄllĂ­tĂĄst )
 
  ( G76 )
  (p = Menet emelkedĂŠs)
  (z = MenetmĂŠlysĂŠg)
  (i = A menetcsĂşcs tĂĄvolsĂĄga a vezetővonaltĂłl )
           (kĂźlső menet esetĂŠn negatĂ­v előjelĹą )
           ( Belső menet esetĂŠn pozitv előjelĹą )
  (j = Az első fogĂĄs mĂŠlysĂŠge,nagyban befolyĂĄsolja a fogĂĄsok szĂĄmĂĄt)
               ( attĂłl fĂźggően hogy milyen r szisztĂŠmĂĄt vĂĄlasztunk )
  (r = MĂŠlysĂŠg csĂśkkentĂŠs: r1 azonos mĂŠlysĂŠgĹą fogĂĄsok )
                         ( r2 ĂĄllandĂł terĂźletĹą fogĂĄsok )
                         ( az 1 ĂŠs 2 kĂśzĂśtti ĂŠrtĂŠkek csĂśkkenő mĂŠlysĂŠget ĂŠs nĂśvekvő terĂźlet eredmĂŠnyeznek )
                         ( a 2 fĂślĂśttiek csĂśkkenő terĂźletet eredmĂŠnyeznek )
  (k = a teljes menetmĂŠlysĂŠg pozitĂ­v szĂĄm)
  (q = FogĂĄsvĂŠteli szĂśg)
  (h = simĂ­tĂł fogĂĄsok szĂĄma)
  (e = A be ĂŠs kivezető kĂşpok hossza )
  (l = L0 : nincs kĂşp a menetvĂŠgeken)
     ( L1 : kezdő kĂşp )
     ( L2 : zĂĄrĂł kĂşp )
     ( L3 : kezdő ĂŠs zĂĄrĂł kĂşp )
 
g76 p1.5 z-20 i-10 j0.5 k1.5 h1 r2.3 q29.5 e1.5 l3
 
g0x30
g0z0
m5
m2


bvadkrcds

Szia!
Valami nem tetszik. Biztos működik így is, de mintha nem így kéne használni. Utánanézek, de most nincs sok időm. Bár én marót használok, de az eszterga is sorra kerül nemsokára... Még nem tudom biztosan, de J nincs a G18-as síkban.  
G17 I J
G18 K I
G19 J K
 
Valamint ki kéne kapcsolni a G76-ot, mert öröklődik és okozhat problémát, ha újraindítod a ciklust vagy megállítod stb.. G80...
 
Még utánanézek a dolgoknak, esztergában még nem vagyok jó ... De, az is lehet, hogy az EMC nem fogja tudni...