Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

UCCNC vezérlő program

Indította gaben, 2024 április 09, 16:54

Előző téma - Következő téma

Gyati

Hiába na, akinek jó a memóriája!  [#vigyor2]

svejk

No meg ugye láttam élőben is. :)
 

Gyati

A vizuális típus.Azért írhatnál valamit az UCCNC vezérlőről is...

fektiforg

Megvan a hiba ! 1-es port 12 vagy 11-es pin-jénél van valami gond, oda kötöttem a kézi kereket, vagyis az UC 300 -ban van a hiba. Egyszerűen átdugtam a csatlakozót 4 -es portra, és átkonfiguráltam, és minden működik.  

fektiforg

Lenne egy javaslatom a programfejlesztőhöz:
MPG üzemmódban tiltásra kerüljön a JRO poti, zavaró ha alacsony % -on van nem tudja követni a kiadott jeleket, puffereli, és amikor már nem tekerem mozog a tengely, behozza a lemaradást.

robroy007

a pontos történet ismerete hiányában is az a véleményem, h MPG kerék mozgatására az előtolás szabályzók nem hathatnak csak a tengelyre érvényes maximális előtolás stb értékek
 
ha valaki DJ akar lenni és megpörgeti a kereket akkor annak megfelelően kell "ugrani" ha pedig lassan mocorog akkor meg úgy  
 
elfogadhatatlan gyakorlatban az, hogy utólagosan csúszva mozogjon a gép az MPG-hez képest

kr97pwss2

Erről a hibáról tudnál pontosabban írni, mármint a nálad lévő beállításokról, mert nem tudom előidézni. Nem lehetséges, hogy az MPG pinjeire van beállítva a végállás? Vagy az Input trigger ablakon az 1-es port 11 vagy 12-es pinhez hozzá van rendelve egy funkció, ami bekavar?

kr97pwss2

Valamit félreértesz, a JRO-nak pont az a funkciója, hogy beállítható a jogolás sebessége. Az MPG-t tekered egy bizonyos állandó sebességgel, és közben állítod a JRO értékét, akkor az elmozdulás sebessége állítódik. Azaz a JRO a max. megengedett jogolási sebességet állítja, mely MPG cont. üzemmódban azonnal megáll, ha nem tekered. Ha viszont az MPG-t átállítod Multi step üzemmódra, akkor az MPG-től kapott utasításokat a JRO-val beállított sebességgel hajtja végre, hiszen meg van adva a jogolási sebesség, mi mást kellene csinálnia? Ez amúgy a Mach3-ban is így van.

fektiforg

Megnéztem, többször,  nincs két funkció a pineken. Én hardveres problémára gondolok, de nem foglalkozok vele, van még elég pin :). Már működik, amit eddig megcsináltam.
   

000000000

Igen, az OK, hogy müködik neked más pineken, ennek örülünk is, de légyszi írd le, hogy pontosan melyik pin-ekre állítottad amikor a hiba jelentkezett, mert szeretnénk előidézni és kijavítani, mert egyelőre nem tudtuk előidézni. Ezért kellene a segítséged, hogy ha tényleg van ilyen hiba, akkor azt javítani tudjuk, hogy más ne fusson bele.

fektiforg

Kérdezted: "mi mást kellene csinálnia?"
Nem ismerem a Mach3 programot, de volt dolgom
pár régebbi tipusú ipari CNC vezérlővel, ezeknél
a kézikerék hasonlóan működött mint UCCNC Multi step 100 % -on, és másként nem !
A többi szerintem felesleges, és néha veszélyes csicsa.
Pl.
1. MPG cont. JRO állásától függően 1 mm-nél
többet is lép 1 MPG kattanásra, pedig lépés
állító 0.01 lépésre van állítva.  
 
2. MPG Single. mindig egyet lép, akkor is
ha tovább tekerem, én értem, de minek ?
 
3. MPG Multi. mint már írtam,ha alacsony % -on van az JRO nem tudja követni a kiadott jeleket, puffereli, és amikor már nem tekerem másodpercekig mozog a tengely, behozza a  
lemaradást, veszélyes !
Egy kézikeréknek, szerintem úgy kell működni, mintha mechanikus kapcsolat lenne a tengely orsójával, az már csak hab a tortán, ha e kapcsolat áttételét tudom állítani.

Gyati

Sziasztok. Ez valóban úgy lenne jó ahogy fektiforg leírta, a Mach3-ban sem úgy működik ahogy kellene,  
jó volna ha ezt ti megoldanátok.

svejk

Az 1. pont gondolom a mach3-nál a veleocity módnak felel meg.
Ez azért fél nap alatt megszokható és igen kellemes amikor vagy 500 mm-t kell az MPG-vel mozogni.:(
Hagyományos CNC gépnél ilyenkor vagy átkapcsolod nagyobb felbontásba, de az egy tizedes MPG osztás is lassú, vagy használod a JOG gombokat.
 
A 2. pontnak én sem látom értelmét, sosem használtam.
Talán atombiztos akar lenni arra az esetre ha gagyi az MPG kerék arretálása. (sajnos a mai gyári CNC-ken is egyre silányabbak az MPG kerekek, hol vannak már a marokra fogható lendkerékhatású fém kerekek. :( )
 
 
A 3.-as pont szintén jó, feltéve ahogy írod, ha nincs letekerve a JRO.
 
De ha az 1.és és 2. funkció közt váltogatsz, akkor nem is kell levenni a JRO-t.
 
Én is kötözködtem itt a nyáron ezen funkciók miatt a balázzssal, de gyorsan ráéreztem az ízére.
 
Az 1. pont ráadásul gépbarát is nem akarja szétrázni a gépet, főleg ha az szervos.

pisti73

Sziasztok!
 
Holnap letesztelem ismét az MPG-et. Az én vezérlőm bekapcsoláskor automatikusan beáll MPG multi-ra - mivel a Mach3-ban nem tudtam konfigurálni a MPG cont-ot és a többi fokozatban veszélyes dolgokat művelt - és ott jól működik. Igaz ha tekerem mint a hülye 1 mm-es lépésnél nálam is lemarad a gép, de nem olyan vészes. Ha viszont a lépésen állítok 0,1-re ott nem tudom olyan gyorsan tekerni, hogy lemaradjon.
Kíváncsi vagyok mit művel MPG cont. beállításnál (ha úgy mint a LinuxCnC-nél akkor nem lehet gond..)

svejk