Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Vectric

Indította gaben, 2024 április 09, 16:51

Előző téma - Következő téma

dtb

Sziasztok,
Segítséget, tanácsot kérnék. Gyakran használom az Aspire 8-at, és a generált g-codban észrevettem, hogy az Aspire az egy tengelyen levő mozgásokat nem vonja össze, hanem meghagyja külön külön. Erre gondolok:
G1 X12.45
G1 X12.60
G1 X12.90...stb
Tehát itt rögtön az is lehetett volna a kód első sora, hogy "G1 X12.90.
Nem igazán értem, hogy miért így csinálja, esetleg ez lehet valami beállítás? A postprocess-nél akár mach3, akár uccnc van beállítva, akkor is ilyen darabosan léptető kódot generál.
Ez egyrészt jóval nagyobb, átláthatatlanabb kódot jelent, másrészről meg ha nem a folytonos mozgás van beállítva, hanem a pontos méret, akkor szinte szét szaggatja a gépet a rángatózással.(na jó, kicsit túloztam :-))

000000000

3 fő eset lehetséges a megoldásra:

1. Találsz mégis olyan beállítást arra, hogy ne így generálja a G kódokat az Aspire.

2. Írsz egy posztprocesszor programot, ami egybefűzi az ilyen sorokat.

3. Olyan mozgás vezérlőt használsz, ahol ez ilyen G kód nem gond, mert nem csak a primitív lineáris rámpás gyorsítást használja. Persze ehhez tudni kell még az előtolás maximumális értékét, és hogy mi a konkrét technológia (CNC marás, stb.)

dtb

Köszönöm a választ, bár előrébb nem vagyok vele. Az első kettő kilőve, a harmadik verziónál nem értem, mire gondolsz? A MAch3 és az UCCNC primitiv módon mozgat? [#conf]

000000000

Annak idején pár évvel ezelőtt itt többször próbáltam megértetni, hogy vannak sokkal előnyösebb gyorsítási rámpák, mint amiket te kénytelen vagy használni az említett mozgásvezérlőid kapcsán. A Robsy CNC vezérlőkben pl. speciális, egységugrásokra is épülő rámparendszer van. Erről sokat meséltem annak idején, de tudod ez a fórum ok nélkül "egységugrás allergiás", így még az a topik is áldozata lett a szakmaiságot nélkülöző vitának, ahol ennek ez elméleti dolgait, előnyeit, összefüggéseit próbáltam magyarázni.
Ha egyszer itt jársz Pesten, szívesen tartok egy élő bemutatót, mennyire gördülékenyen oldja meg ez az fajta rámpa az ilyen G kódokat, azzal szemben hogy "szinte szét szaggatja a gépet a rángatózással".

A G kód összefűző posztprocesszor megírásában is segíhetek, bár azt nem értem, egy informatikusnak ez miért akkora gond.

dtb

Az, hogy bármilyen script-tel (php, vb, blabla) kiszedjem a felesleges sorokat, nem okoz gondot, csináltam is már ilyet nem egyszer, de erre nem mindig van idő, nekem az lenne a logikus, hogy már eleve így jön ki az output.
Az hogy postprocess scriptet írjak, hát... ez eddig nem szerepelt a vágyaim között, de úgy látszik, akkor ezt is meg kell ismerni közelebbről.

2am4nwzib

,,Optimization NC file ,, progik erre valók ,,NCspeed,,
Formtec

  

ksjus5vax

Sziasztok
Van egy olyan problémám hogy zseb marást szeretnék de körkörös megmunkálással a rasteresen felejtős nem szép a megmunkálása lehetséges e az útvonalat beállítani úgy hogy egy irányba menjen ne forduljon meg az irány? 15mm széles a nut mit gravíroznák 0.8mm mélyen.
Próbáltam már ArtCam ban is ugyan ez a probléma. Vagy van valami spéci progi mi kényszeríti a pályát hogy ne hagya el a maró az irányt se meg a spirált is ?

  

gorbi

Ha több darabból csinálnád a marást?

bznc93pf5

hú, ezt aztán jól megmagyaráztad!
"zseb marást szeretnék de körkörös megmunkálással"
"úgy hogy egy irányba menjen ne forduljon meg az irány"
"Vagy van valami spéci progi mi kényszeríti a pályát hogy ne hagya el a maró az irányt se meg a spirált is"

amennyiben körkörös a megmunkálás egyértelmű hogy visszafordul, különben hogy menne körbe?[#nemtudom][#nemtudom][#nemtudom]

valahogy másképp kellene a kérdést feltenni mert így számomra nem derül ki hogy mi a probléma
de lehet csak én nem értem

svager

Gondolom a zsebmarást körkörösen szeretné nem raszteresen..[#nemtudom]

Devecz Miklós

A Vectric a zseb marást úgy készíti el, hogy a beállított forgásiránynak megfelelően először megcsinálja a külső (belső) szélt a jó él kiképzés miatt, majd elkészíti a belső (külső) élt. Ahhoz, hogy mindkét él jó minőségű legyen, irányt vált. Ezt szeretné csak egy irányúvá tenni.
Azt hiszem erre a Vectric nem alkalmas.

2am4nwzib

Létezik ilyen funkció , de nem a Vectric/Artcam-ban

  

Devecz Miklós

Ha nincs "sziget", akkor a Vectric is tudja.

2am4nwzib

Ilyesmit ? ,,Trochoidal milling,,

    

Földi Péter

Sziasztok,

Segítséget kérnék. Halftone-t ismerő (nem Demo) progit keresek, ami "könnyen letölthető". Egy pár képet szeretnék készíteni a gépemmel, de csak DEMO-kat találtam, A PS Plugin pedig állandóan kifagy (Halftone 2.2).

A GIMP-en gondolkodtam, de nem tudom még, keresgélek.

Bármilyen ajánlás jól jöhet, amit előre is köszönök.

Üdv,Péter