Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Fusion 360

Indította gaben, 2024 április 09, 16:50

Előző téma - Következő téma

zozo

Most linuxos laptopon dolgozom épp, de emlékeim szerint egér jobbklikk után volt lehetőség dxf-et exportálni.
Most nem tom, hogy body-ról is, vagy csak sketch-ről lehet exportálni...

vjanos

Csak sketchről.

gaben

Köszi. [#wave]

gaben

Érdekes ez a sketch-ből .dxf konvertálás.
A sketc-ben minden frankónak tűnik, de ha átviszem a .dxf-et az Autocad-re, ott teljesen szét vannak csúszva az illesztések.
Átküldtem az új lézeresemnek és ő is így látja.
Szóval valamit ki kellene találnom, mert annak semmi értelme, hogy amit már egyszer a Fusion-ban megrajzoltam, azt újra meg kelljen csinálnom Acad-ban is.

Lézeresnek sajnos vagy .dwg vagy .dxf a megfelelő formátum.
És persze 2D-s rajz kell neki, a 3D nem jó. :(

gaben

Érdemes volt rászánnom erre a délutánt.
Valamiért a sketch-ből nem tud olyan .dxf-et varázsolni, amit ne kapna szét két vonal találkozásánál.

Ezért aztán elvetettem ezt a sketc-es verziót és a következőt találtam ki.

A kiválasztott komponenst lementettem STEP, IGES, SAT, és SMT fájlokká.
Ezekből a SAT kivételével mindegyiket be tudtam tölteni az AutoCad-be.
Mivel ezek 3D-s objektumok, ezért egyből nincs értelme őket .dxf-be menteni.
Először is fel kell őket robbantani a szétvetés funkciógombbal, majd kitörölni a 3D-s térben lévő rajzelemeket, utána elmenteni .dxf-be.
Megnyitás után kapunk egy 2D-s rajzot, aminek viszont még "lemez" funkciója van, tehát még egyszer szét kell vetni a rajzot és ismét .dxf-be mentés.
Ja és ezek után "vonalláncegyesítéssel" vonallánccá alakítjuk a különálló vonalakat.
Most már rendelkezésre áll a 2D-s, .dxf fájl.

ennyi :)

ui: ez így marha bonyolultnak hangzik, pedig csak pár perc az egész.

vjanos

Sajnos ez a DXF kezelés gyenge pontja a programnak :(

Beolvasni sem mindegyik verziós DXF-et szereti.
SVG-vel talán jobban boldogul egy fokkal, volt hogy már abba konvertáltam előzőleg...

zozo

Érdekes ez a dxf dolog, mert régebben az autocad-ból is vagy 6 félét kellett exportálni, mire jól megjelent qcad-ben, librecad-be, vagy freecad-ben. Persze mindegyiknek másik verzió kellett :)

s7manbs8

Pedig a matematika eléggé egzakt tudomány, hogy nem tudnak ezek közös nevezőre jutni, hihetetlen. :)

smalla

Érdekes, nekem ilyen gondom még nem volt.
Olyan volt, hogy benne maradtak a szerkesztő szaggatott vonalak amivel a lézervágó programja nem tudott mit kezdeni.

Ennek a megoldása az lett, hogy miután a sketchből 3d modell lett, utána kellett csinálni egy vetületet a 3d modellről egy másik sketchbe, és ezt dxf-be exportálva már nem volt gond vele. Hátha itt is segít, mert elég bonyolultnak hat, amit leírtál :)

gaben

Szia,

na ez jól hangzik, de miként is kell ilyen vetületet képezni?

köszi, Gábor

zozo

Ha még nem találtad meg:

Emeld el a testet, aztán vetítsd le a megfelelő síkra.
Sketch -> Project/Include -> Project

skcrtjgxn

Paraméterezhető pozíció?!

Táblázatban hozom létre a paraméterezésem. Az 'import/export parameteres' pluginnal. beolvastatom.
Sketchben létrehozom az alakzatom és a paraméter táblám szerint méretezem. Bizonyos méretek megváltoztatása után a "keret" méretből kilóg egy egy rajzrész, mert a pozícióját az eredeti rajzom szerint tartja meg. Szeretnék egy paraméterezhető pozíció beállítást létrehozni. Ekkor az anyagom vastagságának a növelésekor nem lóg túl a 'keret' rajzon, hanem kiszámolja a a helyét.
Rajz:
A 722 méretig kellene legyen rajz, mivel megnöveltem 26-ra az (vízszintes) anyag vastagságot, kilóg a megengedett magassági méretből.

  

gaben

Szia Zozo és Jani,

köszi a segítséget, ha nem is ezzel a módszerrel, de most már frankón sikerül az összes sketch-et .dxf-ben elmentenem.
És megragadom az alkalmat, hogy újabb kérdéssel zaklassalak benneteket. :D
Hogyan és miképpen kell renderelni egy modellt?

Kezdd összeállni a csiszagép 3.0-ám és szeretnék róla egy klassz fotót vagy videót csinálni.

köszi, Gábor

  

vjanos

Ez a video egész jól bemutatja pár percben.

Beállítod a nézetet, az anyagokat és színeket.
Ezután indítás előtt beállítod a kép minőségét, és hogy az ő szerverfarmjuk számolja-e pénzért (Cloud renderer) vagy a te saját géped ingyen, de lassabban (Local rederer)

vjanos

Bocs, de ez kissé kusza lett... mi a kérdés? :)
Ha a méretezéssel elmászik a helyéről valami, akkor vagy hiányzik, vagy fölösleges kényszered van (Constraint) szerintem.

Pl ha egy négyzetet az origóból kezdesz rajzolni, a sarkát odarögzíti, és az átméretezéskor is ottmarad.