Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Fusion 360

Indította gaben, 2024 április 09, 16:50

Előző téma - Következő téma

vjanos

Ment levél, a te modelleddel nálam is azt csinálja, de megrajzoltam újra, ott működik.

remrendes

Szedd darabokra a modellt es fuzd ossze a G-kodot.

gaben

Szia Jani,

mi lehet a különbség, megosztod?

kösz, Gábor [#wave]

zozo

Jani kinagyította a kijelölt testet, így jól látszik, hogy függőleges csatornák vannak benne. Ezt nagyítás nélkül nem venni észre, a CAM-et viszont megzavarja.

Létrejöttük oka pedig, hogy azt a sketch-et, amiből kihúztam térbe a testet, egy másik rajzból mozgattam ám copy-val.

Abban a rajzban már volt többféle (át)szerkesztés, szerkesztési pontok megadása, vonalak törlése, áthelyezése stb. Nagy valószínűséggel maradtak benne tized mm-nyi zárt elemek, így azok belekerültek a testbe, mint függőleges csatornák.

Jani kivetítette a testet és létrehozta újra.
Így már 1,99 mm átmérőjű maróval végigmegy az útvonalon.

  

svejk

Fusionban nem véletlen Ő a Jani. :)

zozo


zozo

Azért megint ért meglepetés. 14 db furat készítés drilling, gyors visszahúzással. Szimuláció OK, a gkódban meg lemegy az első mélységig és azon tartva a fúrót szépen bejárja az utat :)
Na majd ebéd után után, tele hassal talán rájövök :)

gaben

Köszi az infót.
Nekem is segített Jani a múltkori rajzomnál.

Üdv, Gábor

gaben

Üdv a guruknak,

hogy a bánatba lehet szalagot csinálni?
Az új tervezésű csiszagépemet már Fusion-ben rajzolom és a szalagfutást is szeretném modellezni, hogy ne érjen meglepetés.
A mérete 1mmx50mmx2000mm és Spline-el rajzolnám, egy a képen látható alakúra.

köszi a segítséget [#wave]

  

vjanos

Lehet nem jól értem, de ha csak a vonalból akarsz testet, akkor a sketch menüben van Offset parancs, azzal offszeteld el 1mm-t, hogy legyen felülete, aztán extrudáld ki térben a kivánt szélességre.

Én megrajzolnám a görgőket, aztán egy másik sketchre érintőkkel a szalagot, úgy kényszerezve, hogy ha a görgőket mozgatom akkor a szalag is idomuljon hozzá.
De lehet nem is erre gondoltál :)

gaben

Köszi Jani

Ez így marha egyszerűnek hangzik. [#vigyor]
Próbálkozom...

gaben

Sikerült megcsinálni, de az íves vonalakat össze kellene fűznöm valahogy.
Mert ha így húzom ki a térbe, akkor a görgőkkel együtt Body-vá alakítja és nem tudok neki külön színeket és fizikai paramétereket adni.
Autocad-ben tudom, hogyan kell összefűzni vonallánccá a különálló vonalakat, de a Fusion-ban ezt, hogy kell?

  

vjanos

Akkor van két vonal összefűzve, ha egy pontban találkoznak.
Ha a két egyenest és a rajon kéken kijelölt ív találkozik, akkor duplaklikkel elvileg egyben kijelölhetők.

Vagy a szalag és a görgő két külön sketch? Akkor lehet hogy a görgőről a szalaggal találkozó ívszeletet át kell vetítened az aktuális sketchre, vagy meg kell rajzolni a megfelelő kényszerekkel itt.

Ha már egyben ki tudod jelölni a szalagot, akkor kéne offsetelni, mert így még csak egy vastagság nélküli volnal.

gaben

Sikerült ezt is megoldani.
Egyszerűen az offsetelést meg tudom csinálni egyesével, minden vonalszakaszra rákattintva.
Most már csak az összes görgőre vonatkozó revolute kényszert kellene rátennem, de csak az egyikre tudom. [#fejvakaras]

  

vjanos

Mi a cél?
A szalag futását szerintem nem tudod animálni.

A jointtal két komponens közti elmozdulást adsz meg. Csináld meg a görgők tengelyeit is külön komponensként, a tengely-görgő közé menjen a rotate joint, majd a görgők forgását összekötöd  a motion-linkkel