Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Fusion 360

Indította gaben, 2024 április 09, 16:50

Előző téma - Következő téma

remrendes

Miert akarod osszevonni a kulonbozo alkatreszekhez tartozo vazlatokat? Az kaoszhoz vezet.
Szamomra ugy logikus, hogy a vazlat(ok)bol lesznek a testek, azokbol az alkatresz es alkatreszekbol all az osszeallitas.
Ha egy adott sketchet szerkesztek, en pl nem is szeretnem latni a masik testhez tartozo vazlatot, csak a testet.

kgl

Mint írtam már, autocadben nagyon sokat rajzoltam. Ott vannak layer-ek ami itt a Sketch-nek felel meg. Ott nem kell nyitni zárni semmit. Amikor rákattintok egy másik layerben lévő elemre akkor azt tudom szerkeszteni. Kész, nem kell nyitni zárni. Itt a fusionban ez túl van bonyolítva rettenetesen. A komoljabb fénykép szerkesztőben is vannak layer-ek, azokon is tudok egykattintásos módszerrel váltani közöttük, például egyik layeren egy fej látszik, és még van másik 10 layer amin meg különböző színű formájú paróka. Próbálgatom melyik tetszik jobban, elrejtem vagy csak egyszerűen válltok a parókák között, majd amikor megvan az igazi akkor a kiválasztott parókát copy paste paranccsal át tudom rakni a fej layer-re. Sok más program is hasonló működéssel dolgozik. Ergo egy szabvánnyá vált a rajzoló, szerkesztő programokban. Ebbe a rendszerbe nem illik bele a Sketch kezelése szerintem.
Ha egy layerről át akarok vinni másik layerre elemet, akkor kijelölöm, nyomok egy copy-t majd átváltok a cél layerre és a paste paranccsal beillesztem. A fusionban ez nem így működik. Túl van bonyolítva.
Az mondjuk jó, hogy láthatóvá lehet tenni vagy el lehet rejteni a Sketch-eket, a layereknél is megvan ez.
Csúnya programozói hiba az is, hogy a jobb felső sarokban ott világít a Sketch finish Scetch gomb, de amikor rákattintok akkor nem zárja le, hanem megnyit alatta egy menüt ahol csak egy elem van, még egyszer ugyanaz a felirattal. A menu minek nyílik meg? Teljesen értelmetlen, hiszen csak egy eleme van. Ez programozó hiba! A Configure menüponttal ugyan ez a helyzet majdnem. Két ikon van fent a menüben egymás mellett, erre lenyitja a menüt amiben ugyanaz van. Ilyet csak nagyon kezdő vagy hozzá nem értő programozó csinál aki például képtelen átlátni a másik programozó által  megalkotott részeket. Például nagy team-ban írják a programot, de nincs rendszerszervező felettük aki irányítja, hogy hogyan kellene működni. Vagy kirúgtak az egyik fontos programozót, az új programozó meg nem érti az elődje koncepcióját, de gyorsan bizonyítani akar ezért duplikál dolgokat ahelyett hogy megérteni mit csinált az elődje és belefűzné az ő munkáját. Rengeteg ilyen esettel találkoztam már.

Rettentő idegesítő, hogy kikapcsolja egyes sketch-el láthatóságát magától. Egyszerűen nincs komoly indok erre, ráadásul akadályozza a munkát. Az állandóan és feleslegesen megváltozó menüpontok, és a jobb oldalon kinyíló select menük csak elvonják a figyelmet a rajzról. Sokkal nehezebb így és hosszabb időbe is telik így valami elvégzése mintha nem ezek a változó menük lennének hanem sokkal kisebb ikonok amik fixen egy helyen vannak. Néha 2-3 alkalommal rá kell kattintanom valamire hogy kijelölje, egyszerűen eltéved a program, vagy a kijelölést végző műveleti átmeneti tárolója rosszul működne ahova az előző parancsokat elmentette a visszalépési lehetőség miatt.
Feleslegesen túl sok választási lehetőséget dob fel mert erőlteti a változó menüszerkezetet.
A fusion egy nagyon átgondolatlan és túlbonyolított rendszer lett, hiányzik a program működésének a megszervezése, ez nagyon látszik. Persze hozzá lehet ehhez is szokni, de aki több rajzoló rendszer működését ismeri az itt teljesen kiakad a működéstől. Teljesen eltér a megszokott működési szabványoktól a fusion, valami újat akartak létrehozni de nem gondolták át ennek következményeit.
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

remrendes

Ne probalj parhuzamot keresni a sketch es a layer kozott, mert nincs. Meg nem latod at, hogyan epul fel egy modell. Nem kell atvinni semmit egyik sketchbol a masikba, vagy legalabbis nagyon ritkan, de az is csak 1-2 kattintas.
Az F360 sosem lesz tokeletes, de nem csinalhatnak egy Inverntor konkurenciat.

2vkx6unz

Szerintem a sketch nem ugyanaz a mint a layer egy 2D-s tervező rendszerben vagy egy rajzoló programban. Annyiban hasonlítanak, hogy egy síkban történő rajzolásra vannak kitalálva, de csak ennyi.
Amúgy én úgy emlékszem, hogy autocadben és hasonlókban a rétegeknél ki kellett választani melyik legyen aktív pont azért, hogy egy meglevő rajzot véletlenül ne lehessen módosítani, vagyis nem lehetett csak úgy egy másik réteg elemeit tetszőlegesen szerkeszteni, de lehet azóta ez változott.

A sketch-ben lényegi különbség, hogy egy testen vagy a térben tetszőleges síkban létre lehet hozni egy sketchet. Ezért meglehetősen értelmetlen lenne rétegeket képezni mert akkor bizonyos sketcheknek a vetületeit kellene kezelni...

Szóval a Fusion alapvetően 3D-s rendszer egy rajzoló program meg 2D-s. Ott van értelme a rétegeknek, de itt nincs.

Ha 2D-ben akarsz rajzolni akkor nem a Fusion 360 ami neked kell.

Nem tudom milyen Fusion 360-at használsz, nekem simán bezárja a megnyitott sketchet ha rákattintok a finish sketch gombra. Van alatta egy lenyíló menü, de minek kellene arra kattintani? Tarthatod ezt programozói hibának, de lehet, oda még terveztek valamit és azért olyan vagy csak így volt egyszerűbb. Amúgy meg nem kell feltétlenül bezárni mert "E" mint extrude parancs kiadásakor bezárja mert tudja, hogy innentől kezdve 3D-s műveletekre vált a felhasználó és az éppen szerkesztett sketch-ből 3D-s testet kell kihúzni.

Amint kihúztál egy sketchet a térbe akkor az eltűnik. Mi értelme lennei meghagyni alapból? Elkészült az első test a második lépésben ennek egy felületére szokott a tervezni a tervező és nem a 2D-s nézetére. Arról nem is beszélve, hogy lehet, teljesen más síkban fog dolgozni mint előtte tette.

Megengedett amúgy, hogy egynél több sketchet hozz létre egy síkon, egy komponensen belül és utána azok eredőjéből készíts egy testet, de csak feleslegesen komplikált lenne.
Néha elkövetek egyszerűbb alkatrészek esetében ilyet, de nem ez az általános.
A kijelölési problémát sem igazán értem...

Azt nem tudom mennyire elbonyolított, de 3D-s rendszerek eleve bonyolultabbak mint egy 2D-s ahol 2-3 sorban sorakoznak a rajzoló műveletek akár.

kgl

Köszönöm a hozzászólásod, nagyrészt ezt a működési koncepciót, elvet nem magyarázzák el sehol.
Az autocad hasonlatra visszatérve, az is 2d és 3d alakzatokkal dolgozik, mégis sokkal egyszerűbben oldja meg a használatot. Ott nem kapsz semmilyen hibaüzenetet, ha rosszul módoítottál valamit akkor egyszerűen a visszavonás gombbal annyit lépsz vissza amennyit akarsz. Itt a bal alsó sarokban lévő csúszkával lehet egyenértékűnek venni. A layer és a Sketch nagyon hasonló ahogy te is írtad, azzal a különbséggel, hogy a Sketch itt csak 2 D elemek rajzolására szolgál. Autocadben ha egy 2d elemre kattintasz az kijelöli, majd rákattintasz a kihúzásra máris érti, hogy 3d alakzatot akarsz csinálni. A fusion nem érti. Neki le kell zárni a sketch-et, majd kijelölöm az elemet, és utána rákattintok a kihúzásra, akkor erre kikapcsolja a kijelölést, megjelenik jobb oldalt egy select menü, ami gyakorlatilag semmit sem csinál, hiába kattintok a selectre, nem tudom kijelölni így az elemet A jobb oldalon megjelenő press pull kijelölés semmit sem csinál. Teljes káosz.

Lehetséges, hogy az a verzió jól csinálja a dolgokat amit ti használtok, de amit én kaptam letölthető 30 napos verzió le van sokmindenben korlátozva. Például csak a felhőbe tudok menteni, exportálni semmit nem enged, a helyi SSD-re sem enged menteni.
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

frob

Kicsit hasonlóan eltolt ( hogy finoman fogalmazzak) mint az altium desingner egyermekei, ott is nem hogy funciókat vettek volna ki és már is lehet olcsóbbér mérni, csomó fejlesztést megspórólva újat alkottak, mondjuk ott nem jártak ilyen jól minta fusion esetében, ezt megszokta a nép, azt nem...

Sajna fusion sok mindenben nyakatekert, de megszokod onnantól jól használható, árához képest messzemenőleg sokat biztosít a társaihoz képest, pláne hogy ingyenesen is elérhető korlátlan ideig....
szóval vagy elfogadja az ember, vagy bevállalja, hogy egy autocad 2020 utáni sw-t futtat és esetleg bekopogtatnak hozzá egy nagyobb számlával ha véletlen kikerül a netre a gép...

én már inkább választom a nyugit :)

2vkx6unz

a Fusion 360 eleve felhő alapú. Egy modellt a saját formátumában le tudsz menteni a saját gépre, export képességek korlátozottak. Sketch, és sheet metal egyesével exportálható DXF-be.
3D-s modellek STL-be, STEP-be ha jól emlékszem.

Ha a sketch-ben kijelölsz egy zárt objektumot pl, téglalap vagy kör csak a szemléltetés kedvéért akkor az sötétebb kékre vált. Innen már csak "E" mint extrude és megadod a méretet és irányt és már kész is a test. Nem kell bonyoltani.
Persze lehet, szimmetrikus, offset síktól indítani, offsetet adni stb. de ezek már az extrák, az alap működés nagyon egyszerű.

Vilmos János fórumtárs csinált több jó, magyar nyelvű videót a youtube-n elérhető...

A verziók közti különbség is a felhőből van szabályozva. Mivel én csak hobbi célból használom ezért maradtam az ingyenes erősen korlátos verziónál. Ha bevezetnének valamilyen finomabb licenszlési eljárást akkor lehet fizetnék pár opcióért... pl export képesség, több rajzlap használata, esetleg 10-nél több szerkeszthető alkatrész, stb. Szerintem meg lehetne csinálni, csak szándék kérdése...

kgl

Köszönöm. :)

Ha nem haragszol meg érte, te hogyan újítottad meg a fusiont?
Nekem a bal felső sarokban ketyegnek vissza a napok a próba verzióra. Van erre valami honlapcím vagy csak az ügyfélszolgálatnak kell levelet írni?
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

58m03kbt


kgl

Nagyon szépen köszönöm.

Kellemes ünnepeket.
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

gaben

Sziasztok,

még tavaly készült egy kemence modell Fusion-ben.

Szerintetek ez működhet a valóságban? [#nevetes1]




        

mex

Úgy látni, hogy a munkahenger támadáspontja az ajtó zárt állapotában az ajtót mozgató csukló forgáspontja fölé esik, így csak befeszül, de nem tudja nyitni..

gaben

Igen, jól látod, de ez direkt így lett tervezve, hogy garantáljan becsukódjon és még véletlenül se nyisson ki a kemence műküdése közben.
A nyitása a 2db oldalsó bakelit gombokkal történik, amit felhúzva, már nyitható is az ajtó.

remrendes

Akkor tevesen lett tervezve :) Ha ebben az allapotban nyomod a munkahengert, akkor nem tortenik semmi. Illetve a leggyengebb pont enged.

  

gaben

Nyílik az...[#smile][#wave]