Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Fusion 360

Indította gaben, 2024 április 09, 16:50

Előző téma - Következő téma

happisusu

A másolatot mented, majd ujjra behívod a módosított ( és mentett) alkatrészt az összeállítási rajzba.

zozo

Mármint a módosított egy darab alkatrészt illesszem be újra a rajzba? Ezzel nem vagyok előbbre. Töröljem az összeállításban az alkatrészt és tegyem be a módosítottat?
-Ezt akarom elkerülni.

A lényeg az lenne, hogy ha az összeállításban módosítom az alkatrészt, (pl. teszek rá egy furatot) akkor automatikusan a kimentett alkatrészen is megjelenjen a furat.

Most azt csinálom éppen, hogy újra kimentem a módosított modellt, de ha elfelejtem, és a régi marad a gyártásra küldendő csomagban, akkor én fizetem a plusz cnc gépidőt :)

A nagyobbik baj, hogy időnként hibázik a copyzás. Mint korábban írtam, a 48 furatból a copy során lemaradt a hole-val készült 6 zsákfurat. Ha nem veszem észre, lehet megint visszafogatni, óráztatni a munkadarabot. Ciki.

xhadp99yn

Sziasztok !
csak annyi kérdésem lenne hogy ha fusionba be talozok egy stl-t amit a nyomtató el rontott

és adott layer től szeretném nyomtatni  

ezt úgy képzeltem el hogy az adott tárgy alsó részét levágnám

ezt hogy lehetne kivitelezni ?

frob

csak egy megfelelő méretű téglatest, és kivonod belőle akkor megkapod a maradékot....

vjanos

Komponensként használod őket ugyanabbol a projektből?
A kulcsszó: linked component.

Itt azt írják hogy kézzel is lehet frissiteni: compute all

A hole simán lehet bugos, nem szoktam használni.

2vkx6unz

Szia. Az első esetben a amikor eltűntek a furatok az eredeti modellben be volt-e kapcsolva minden változtatás (feature) a rajzon? Az idővonalon az utolsó elemen álltál-e amikor mentetted? Nekem akkor fordult hasonló elő amikor valamit elrejtettem, vagy egy közbenső lépés módosítása után abban az állapotban mentettem ahogy éppen volt és lemaradtak a későbbi változtatások.

A másik kérdésre a válasz, hogy szerintem jól működik így. Vagyis ha készítesz több komponenst egy fájlban, lemented egy másik fájlba akkor az össze lesz kapcsolva mindaddig amíg ezt meg nem szünteted, de mivel az "eredetije" az amiből mentetted a mentett modell csak akkor fog frissülni, ha dolgozol vele. És ez így van jól. Ha véletlenül másolatot használod majd egy új projektben nagyon rossz lenne, hogy az eredetijét változtatva nem kívánt változtatások jelennének meg.

Ha a komponenseket külön rajzolod meg és az összeállításban adod a nagy modellhez akkor a komonensen történt változtatás szinkronizálódik a nagy modellben (linkelt kapcsolat). A hozzáadott komponensen a nagy modellen belül változtatsz akkor az nem hat vissza az eredeti modellre. Nem véletlenül.

zozo

Köszönöm mindkettőtöknek a segítséget.
A hole-ra visszatérve, utólag átgondolva...
Arról a modellről tűnt el a hole, amit egy felette lévő modellen keresztül fúrtam. Amelyiknek a saját lapjáról indítottam a fúrást, az a copy során is jó maradt.
Az extrude-dal készített és több alkatrészen átmenő furat a copy során is szépen megmarad, mindegyik alkatrészen.

A linkeléshez:

Adott egy alkatrész könyvtár és egy összeállítási rajz.
Belinkelem az alkatrészt az összeállításba, de innentől itt már nem módosítható.

Tehát a linkelt kapcsolat csak egy irányból enged módosítani, pedig oda-vissza lenne jó, mindaddig, amíg a linket ki nem kapcsolom :)

No de, hogyan valósítható meg a linkelt kapcsolat, ha csak egy alkatrészt akarok lementeni a sok közül:

IdézVagyis ha készítesz több komponenst egy fájlban, lemented egy másik fájlba akkor az össze lesz kapcsolva mindaddig amíg ezt meg nem szünteted,

xhadp99yn

Erre gondoltam énis csak nem értek hozzá leírnád esrtleg a menetét ha meg kérhetlek
Köszönöm

2vkx6unz

Azért csak óvatosan! Az STL - ha jól tudom csak egy héj, vagyis nem modelkét importálja. Ha elvágod nem lesz zárt objektum és kiakadhat a szeletelő.

Az STL szeleteléshez van külön szoftvere az Autodesknek, csak az fizetős. Ha mégis Fusionban csinálod akkor figyelj arra, hogy zárt legyen a végén az stl objektum.

xhadp99yn

Ó és melyik ez a program mert akkor lehet megveszem[#eplus2]

2vkx6unz


frob

Sanyinak igaza van, simán stl-t nem lehet szabdalni már mint fusionnal
De szerencsére amikor betöltöd az st-t akkor utána meg tudod neki mondani a fa struktúrában a body-ra jobb klikket nyomva, hogy alakítsa át biza azt rendesen testé
az az Mesh to Brep
így lesz belőle test amit már szét szeletelhetsz mondjuk a mesh parancs segítségével

2vkx6unz

Ugyan Body lesz belőle azaz egy tömör test ha megnézed egy metszetben de
 - rengeteg háromszögből fog állni
 - még így is nehéz lesz szerkeszteni
 - eléggé zabálja az erőforrásokat pláne ha sok ilyen elem van a modellben.

Szóval én inkább megrajzolnám újra vagy más programot használnék.

persze ha csak apróbb módosítás kell akkor lehet így csinálni, de sok szívás lesz már egy kihúzásból is.

Nekem egy egyszerű test esetében egy kivágás sem ment... hibaüzenetet dob.

izbeki

Fusion-al könnyen lehet szeletelni STL-t, importálni kell,
jobb egérgomb a Body-ra és Edit.
Offset plane-el ott vágod el ahol akarod, szeletelés után
üreges lesz, de ha zárt kell, akkor a "Make Closed Mesh" segít.
Ide írj: tibor.izbeki kukac gmail.com

2vkx6unz

Ehhez persze be kell kapcsolni a Mesh workspace-t is.

Utána megy az import, és lehet vágni is egy sík mentén. elvileg. És be is lehetett zárni a vágott modellt, de az ennek ellenére üreges maradt és nem engedte meg, hogy egy tetszőleges alakzatot kivágjak belőle.

Szóval lehet szerkeszteni, de közel sem úgy mint ha eleve a fusionban lett volna rajzolva.