Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Brushless marómotor

Indította gaben, 2024 április 09, 16:45

Előző téma - Következő téma

crgs7u9wg

talan egy ilyesmi encoderrel:
 
http://www.rls.si/images/kit_encoder.jpg" border=0>
 
http://www.rls.si/default.asp?prod=magnetic_technology" TARGET=_fnew>magneses abszolult gyors encoderek

bmejdz9nu

http://www.fsd-motor.com/en/product_view.asp?id=218" TARGET=_fnew>Egy vezérlő leírása... is támpont: 1.4 Max Speed: 210,000rpm for 2 Poles BLM, 70,000rpm for 6 poles BLM, 35,000rpm for 12 poles BLM. (BLM: BrushLess Motor)

bmejdz9nu

Na csak vicceltem... egyenlőre :) :) Persze meg bordásszíj áttetel az 50.000-es fordulatra... :)
Persze egy 20 polusúval már nem is olyan nagy a fordulat... de akkor nem kell High Speed encoder...:) De ezzel szerintem kár most foglalkozni...

bmejdz9nu

Ez a KV dolog (rpm/volt) és a "turn" adatok nagyon más és más minden motornál... ez csak egy viszonyszám lehet... nem egy szabvány.... ha jól látom...

fifp6rjch

Péter mi ebben a fura? Ha egy azonos BL-nél, azonos mágnes forgórészt feltételezünk, akkor az állórészen lévő tekercsek menetszámát csökkentve, azonos feszültségnél, nől az átfolyó áram, tehát nagyobb mégneses tér alakul ki, növelve a nyomatékot és eggyúttal lehetőség van a magasabb fordulatszámra is. Ha ugyanennél a motornál növeljük a feszültséget, akkor ismét csak nől az áram, növelve a létrejövő mágneses teret......és így tovább. Tehát kisebb menetszám......stb.stb., de ezt leírtam a #433 postban. [#vigyor5]

000000000

Jaja, csak éppen rosszul írtad már ott is.

fifp6rjch

Hol a hiba? Ez van a táblázatban.

000000000

Írd fel a motor alapegyenleteit, ezekből
fejezd ki a nyomaték- és feszültségállandót,
és akkor majd megtudod az igazi összefüggéseket.

fifp6rjch

Jujj! [#wow1] Azért én ebbe nem akarok ennyire belemélyülni, mert nem motorépítésből élek. [#vigyor3] Ez a táblázat erre az adott BL motorra vonatkozik, mert vélhetően a különböző tipusok, teljesen azonosak mechanikailag, csak tekercsszámban különböznek. Valószinűleg más BL-nél mások az adatok, és egészen más kérdés egy más konstrukciójú motornál a méretezés.

000000000

Az ötletet én is köszönöm!

bmejdz9nu

Nem is olyan egyszerű...  
A max. rpm-et korlátozza a vezérlő... azaz a legjobbak is "csak" 240.000rpm-et tudnak 2 pulusra... azaz pl. 10 polusúnál ez az érték = 48.000rpm... stb...  
Tehát semmi sem mindegy...

rbbhbyvfs

nincs erről a vezérlőről egy nagyobb felbontású rajz?

000000000

Tibor45!
Ezt írtad tegnap és azóta nem értem az egész elektromos repülés mai helyzetét:
"Az már teljesen mellékes, hogy közben fejlődik  
10-20 W hő is, így kb 5-10 % a hatásfokotok.  
Valós érzékelős esetben ez is 90-95 %-os lenne."
 
Kérdésem:
- 5-10% hatásfokkal, hogy tudta kiszorítani a DC motoros hajtást a modellezés majd minden területén (helikopteres üzemmód pedig a legnagyobb igénybevétel mind robbanó motoros, mind elektromos hajtás esetén -gyors fordulatszám  változtatási szükség-
A teszteléseid során nem mértél el valamit nagyon- esetleg nem úgy jártál mint amikor a Mach3 topikban a lépéstévesztést ecsetelted ( magyarul alkalmatlannak minősítetted )és kisült, hogy egy már nem használt Mach2 verziót teszteltél).  
Nem lehet, hogy itt is valami ilyenről van szó?
Hiszen változatlanul nem értem, nálam -nálunk miért működik elfogadható hatásfokkal, szerinted meg ez abszurdum.

bmejdz9nu

... most vettem észre a "drága" ( főként heli) vezérlők tudnak állandó fordualszám stabilizálást is (!) ...
Ha egyébként a hatásfok 5-10% lenne akkor nem motor lenne a neve hanem "műterhelés" :) és nem szorította volna ki a 70-75%-os hatásfokú Brush motorokat... mert a "repülési időt" szeretik a modellezők...:)

000000000

Igen a normál helikopteres üzemmód szereti az állandó fordulaton tartást, de a 3D-s (műrepülési-figuratív-) gyors fordulatszám változtatást igényel.