Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Brushless marómotor

Indította gaben, 2024 április 09, 16:45

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu

Hány luk/perc a sebesség :)

000000000

Szia! Nem titok.
Én ahogyan már írtam 3 mm-es szárú szerszámkészlettel
dolgozom. Átmenetei az illesztés, ami nem kis
probléma. Hiszen a marószárnak és a csapágynak
is van néhány mikron gyártási tűrése.
Ezért egy 25 C fokon kalibrált etalon marószáram
és csapágyam van, és ehhez veszek nagyobb tételben
válogató párosítással csapágyakat, és szerszámokat.
Pár csapágy és szerszám eladó furcsán néz rám,
amikor megkérem hozzon ki 100 marót és csapágyat,
és majd 20-30 jó lesz, amit kiválogatok.:)
Így finom kis H6/h6 cuppanós
az illesztés, a szerszámcsere egyszerűen kézzel
történik ki-és betolással, menesztés két kiegyensúlyozott M3-as csavarral a szíjtárcsánál.
Az is tapasztalat, hogy egy 1000-es vízpapírral
ha finoman elkezded dörzsölni egy TKF anyagú
szerszám szárát, néhány tized mikront tudsz korrigálni
5 perces melóval. Ami nem is csoda,
hiszen őt is van ami koptatni tudja.
A szíjáttétel 1:1.5 körül van, egy finom kis
négyszög keresztmetszetű nagy sebességű gumi
szíj. Így ha kell nagyobb motor is pillanatok
alatt rátehető, illeszthető a rendszerhez.
A két csapágy előfeszített, állítható,
cserélhető 623-as SKF.  
 
Köszi Motoros! Azt már Neked írom, hogy ezen már
nem változtatok, 10 évvel ezelőtt még
elérhetelen árúak voltak a BL motorok és
hajtásaik. Nekem bőven elég a stabil 20.000 körüli
fordulatszám, és a inkább a nagy merevségű igen kis hibával
futó szeszám a lényege az egésznek. A motor mellékes,
és ez újabb válasz RC-nek, egy kefés DC, azaz másik
megoldásra. Egyébként 0.5 hosszlyukmaróval még
nagyon szépen dolgozik (akár rozsdamentes anyagba is),
pl. ilyen SMD paszta stencil lemezeket is marogattam vele:
http://cnctar.hobbycnc.hu/Tibor45/robsy-st.JPG" border=0>
Köszi Péter, Neked már van tapasztalatod, amikor
elpattant a 0.5-ös maród, és ha jól emlékeszem,
azt írtad, majdnem sírtál még a régi gépednél
amikor ilyen "élmény ért". Itt ilyesmi csak
rossz előtolásból adódhat, szerszámbefogási,
ütési hibából biztosan nem.:)
már úgyis dolgo

000000000

Kedves Tibor45!
Először is gratula a csapágyba tett fúróhoz!
 
Másodszor mi itt többen is vitatkozunk egymással dolgokról de nem szavunk járása a megalázás.
Így fogalmazol:
"hozd el a "régi" Hall érzékelős motorotad, és "porig alázom" előtted azzal a régi, ódivatú motorral és a hajtástechnikámmal a jelenlegi agyondicsért zsugorcsöves "csúcstechnikádat"  
 
Nekem nincs szükségem az egyik motoromat a másikkal" porig alázni", mert tudom használni mind a kettőt (és a céljaimnak megfelelnek), csak míg a Hall érzékelőst szabályozóval tíz évvel ezelőtt kb. 130 000.-Ft.ért vettem (akkor az jóval nagyobb pénz volt), ma ugyanazt a hajtóerőt produkáló érzékelő nélküli BL motort és szabályzót meg lehet venni 20 000.-Ft-ért.
-Változatlanul nem adsz választ arra, ha ezek ennyire silány hatásfokú berendezések, hogy tudták a DC kefés motorokat kiszorítani?
- Miért mennek gyorsabban, magasabbra és a repült idejük sem csökkent a DC-hez képest, súlyuk nem nagyobb számottevően, nincs kefe szétégés stb...
-hogy lehet, hogy mégis tudok vele órákig gravírozni, nyákot fúrni, plexi élvilágítós táblákat marni?
-változatlanul keressük az olcsó, de még elégséges megoldásokat tehát költségérzékenyek vagyunk
- A "motoros" megmutatta, hogy mit produkált, míg TE csak védekezés képpen utólag tártad fel  
 
Összegezve számomra változatlanul tanulság, hogy az utóbbi tíz évben csak a BL motoros elektomos hajtás (motor-vezérlés-akku) volt képes felvenni a versenyt a robbanó motoros hajtással a modellezésben, ha pedig ott bevált akkor nem hiszak abban, hogy sehol máshol nem lehet valamire alkalmas.
 
Tisztelet a tudásnak!

000000000

Mivel Tibor nem ad választ, az egyik verziómat mondom:
- komutátor miatt nem lehetet tovább növelni az áramokat (így is állandóan szétégtek), pedig a szabályozó és akku technika ezt lehetővé tette volna.

bmejdz9nu

Pontosan... a vezérlő egy elektromos kommutátor... ami nem ég be és (ezáltal) a forgási sebességet is növelhették...  
A hatásfok pedíg javult, mert nincs pl. a "kefe veszteség" :)

000000000

Nono Péter!:) [#ejnye1]
Sajna az elektronikus kommutáció
hátrány is, nézd csak, fő előnyök, fő hátrányok:
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Tibor45/elony-h.jpg" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/Tibor45/elony-h.jpg

bmejdz9nu

A hátrány kevesebb... (sőt a "more expensive" már nem is igaz... a bonyolultság sem érdekes...)
A maradék két pont meg....:) ugyanmár...
Viszont az előnyök! Az igen!



crgs7u9wg

en ezt a bringa dolgot ugy kepzeltem el, hogy indulaskor en tekerek, sot ha akarom be sem kapcsolom a motort, viszont ha feltekertem magamat egy kenyelmes menetre, akkor ha ugy dontok megnyomok egy gombot es onnantol a bringa tartja az iramot, kb. olyan erzes lenne mintha nem volna semmi surlodas, termeszetesen lejtonek fel ill. le is tartana a sebesseget, es ha huznek egy feket akkor a rendszer kioldana...

000000000

Kedves RC!
Hihetetlen, amiket itt megint összehordtál,
nem is figyelve az "", és :) jeleket.
Ahelyett hogy valami ilyesmit éreztem volna
ki a soraidból halványan: bocs, nem
tudtam, hogy Te is csináltál már ilyet.
Mert ugye ha megvédem magam, az a baj, ha nem
akkor meg eljátszod az ok nélküli felháborodót.
A szakmai értetlenséged, elbeszélő képességed,
és ellenszenved pedig olyan fokú velem szemben,
hogy nem szeretném folytatni a vitát veled, így nincs
értelme. Téged sajnos elvakít a 7.2V-os 250A-es
és 1 KW-os (hahahahah, [#nyes] )
gyufidobozkák modell játékaid zárt világa,
és nem is érdekel a mérvadó ipari BL motor
szakirodalma.
Én ezt megértem, és meg is hagylak Téged ebben
a mesevilágban, hogy higgyed azt, hogy nem lehet
jobban vezérelni ezeket a BL motorokat, mint egy
zsugorcsöves cuccal.
Végül pedig ami még fontos: én nem, védek-támadok
általában semmilyen motort, a step, DC, AC szervo
mind mást és mást tud, a költségekről már nem is
beszélve. Hiába faggatsz állandóan azzal az
értelmetlen, erőltetett kérdéssel, hogy mire mi jó,
mi mitől jobb, és állandóan azt sugallod, én kefés
DC párti vagyok. Nem látsz némi ellentmondást
magadban, hogy közben meg AC hajtással is foglalkozom,
akkor miért lennék DC imádó???
Kiismerhettél volna már: a szakmai ostobaság és
elmélet ellenes hülyeség folytonos erőltetése
előbb utóbb kiverik nálam a biztosítékot, motor
témában meg de pláne!
 
Éljen és virágozzon a világ összes elektromos
motorja, így az 1 literes befőttes üveg méretű
(igaz csak 300W van ráírva) igazi ipari BLDC
és AC szervo mocik is!:)
Ja és a motor bicikli motorok is!:)))

000000000

Ja, Neked nem drága egy 200W-os Omron-Yaskawa
AC motorhajtás potom 3*10 az ötödiken
forintért?:)) És nem is tartod bonyolultnak?:)
Ez a kis játékos előny-hátrány táblázat ugyanis
úgy általában próbálta jellemezni a BL technikát, tehát nem eszik azért olyan forrón
a BL motort, akarom mondani a kását.:)
Persze már látom előre a választ is: de mi itt
modellmotorokról beszélünk...:))

bmejdz9nu

Tibi. Ez nem a szervó topik. Ott én is DC motoros (kefés!) párti vagyok !!!
 
Csak ha van egy gyors gép akkor kell(ene) egy gyors (nagyfordulatú és pontos futású) főorsó is... ha kicsi a szerszám...
A Dreamel vagy Proxxon akkor már kevés... erről szól itt a történet... semmi más csak jó nagy fordulat... de látom nyítni kell egy "levegős" azaz légfúvós marómotor topikot... ott nem lesz gond(od)... :)

000000000

Lehet,hogy megbanom amit most irok!A Sz@rakodasnak es a gunyolodasnak stb.. is van egy felso hatara.Tibor45 helyedben lennek en megnezetnem magamat egy orvossal.

000000000

Keves Tibor45!
Én elmondhatom, hogy mind a modellezésben és mind a hobby cnc-ben nagyon sok örömömet lelem.
Hálistennek ezek passzióim így nem kell görcsölnöm, hogy ezek pénzt hoznak-e (persze azért nem költhetek a világba).
Kívánom, hogy munkáidban sikeres légy és passzióidban örömödet leljed, hisz akkor oldódik a görcsösség.
Ez a fórum meg maradjon meg barátinak, hisz ez nem a konkurenciák és vállakozások öldöklő harctere.
Sajnálom, hogy ennyi indulatot gerjesztettem benned.