Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Brushless marómotor

Indította gaben, 2024 április 09, 16:45

Előző téma - Következő téma

Farkas Ádám

Szeretném látni a többi talin eladott főosó szettet hogyan készültek el... [#vigyor2]

besirkyjh

AZ sokmindentöl függ .
Elsösorban a tangelytávtol . Kis tengelytávoknál ezek speciális ( anyag ) változatát . A nagyobb tengelytávoknál a Szalai Gyuri leirta csak a lapszij alkalmas a nagy fordulatu hajtásokra .

000000000

80 m/s kerületi sebesség vagy 40000 1/min
a határadata a fogazott szíjaknak (AT3, T2.5).
Így tehát ide bőven jók, ha utána számolsz
adott fortuna szíjtárcsával.

bmejdz9nu

Én is!!! :) Mert láthatóan még két egyforma nincs is :) Ez bent a szép... mindenki másképp csinálja :)

000000000

1:2 - 1:3 gyorsító áttét épül. 5N radiális csapágyterheléssel és némi axiálissal (az előfeszítés végett) végeztem élettartam számítást 100000 1/min fordulatra, több mint 8000 üzemóra jött ki. Ez hobby célra bőven elég egy csapágycseréig.
 
A motor siklócsapágyának kopása elkerülhetetlen, de némi rendszeres zsírzással és odafigyeléssel szerintem egy darabig elmegy. Ha meg majd javíthatatlanul felmondja a szolgálatot (mivel a perselyeket lehet cserélni is), akkor meg a Varsa művektől veszek egy újat. A szorítócsuklós megoldásnak köszönhetően pár perc alatt mindent ki lehet cserélni. Annyit szeretném használni, hogy szétkopjanak a csapágyak...
 
A dörzskerekes gyorsító áttétet én is lefolyó tömtítésből képzeltem el, ahogy a képen is van, de ennél nagyobbal... Talán első körre ezt fogom megpróbálni, ha nem válik be, még mindig tehetek rá FOGASszíjtárcsát.  
 
Írtátok, hogy sokat elvesz a Z-magasságból. Nem hiszem én ezt. Többször átgondoltam az elrendezést, egy rövidnek számító 15mm-t a patron homlokfelületétől túlnyúló gravírtű hegye is 45mm-re van a DC motor aljától.
 
A felfogatás: Mivel már van egy másik alacsony fordulatú maróm, amig a fejénél, (a 35mm átm. hengeres résznél) fog meg a gép, ezért készült ez is ilyenre. Tehát a megfogatás nem az öntött konzolnál van, hanem közvetlen a marótengely csapágyházát fogja.
 
Köszönöm a tanácsokat! Remélem hamarosan további fejleményekkel szolgálhatok, csak sajnos kevés időm jut erre a szép hobbyra az egytem mellett, így úgy készül, mint a Luca széke.

000000000

Igen, Szalai Gyuri jól megvilágítja a dolog. Én bevallom őszintén nem számoltam még utána a kerületi sebességnek, holott ez egy elég alapvető számítás lett volna, ami segít a választásban.  
Talán még egy ok, ami a dörzshajtás mellett szól.

2vkx6unz

Ha már dörzshajtás akkor a lefolyó tömítő gyűrű helyett egy becsületes O gyűrű nem jó? szerintem kevésbé nyúlik és precízebb a kialakítása és a méretválaszték is nagyobb ;)

2vkx6unz

Igazából és az első BL megoldásra várok  [#hawaii]

000000000

(Valószínű egy és ugyanaz a kettő, több lefolyócsőben is O-gyűrű van. Így fogom kérni.)

4um5b65d

Nem ugyanaz. Mindenképp O-gyűrűt kérj...

sanka74

Üdv!Lehet hogy hüleséget mondok de sima lapos szijas megoldás nem lenne jó? A magasabb fordulató többfejes gyalugépeken is ilyeneket használnak.Sima a palástjukon domború szíjtárcsák kellenek,egyenletes a járása magas fodulaton is.Pl a hosszanti bordászijat fordítva feltenni rá,a domború tárcsák miatt pedig mindig középen jár a szij..csak egy ötlet volt...

4um5b65d

Jól beszélsz !
[#eljen]

Szalai György

Ha az O gyűrűnél maradsz, van még legalább egy lehetőséged.
Mikor az EMCO Unimat 3 játék esztergámon széjjelszakadt a lefolyócső tömítés, akkor találtam egy boltban valami narancssárga kerek műanyag szíjat, az pont ilyesmire van gyártva. Házilag végteleníthető, több átmérőben méterre kapható és bár nincsen benne szálerősítés, mégis sokkal kevésbé nyúlik mint a gumi.
Holnap utána nézek.

2vkx6unz

Ha itt megnézed akkor látod, hogy egy kicsit más [#wink]
http://www.oring.hu" TARGET=_fnew>O gyűrű

000000000

Egész jól kibeszéltétek ezt a gumikarikát:)))
Valahogy, a kutyát se érdekli, hogy Jankó beírta a tutit. Ö sok éve használja ezt a technikát napi 8 órát. Én magam is láttam dolgozni. A fene se tudja miért, de működik. Én, kb. 10 évig használtam egy gépet, aminél az áthajtásra szintén, 110 -s lefolyó tömítését használtam 10-12 ezret pörgött a meghajtott tengely. Amikor elkészült a gép, vettem 10 db, gyűrűt. 10 év múlva, 6 db volt a leltár.  
Persze, kilehet találni azt is, amit már ezren megtettek, de minek.
Az, hogy kíméli a csapágyat, meg az energiát? Ugyan, kit érdekel:))
De, ne is foglalkozzatok vele. A mai lefolyókhoz már profil gumit adnak, ami nem jó.
 
Van még egy hiba ezzel az o gyűrűs hajtással. EZT NEM DÖRZSHAJTÁSNAK HÍVJÁK!!!!
 
De, aki látott már mozigépet, az tudja, milyen jó szolgálatot tesz egy rugóból készült gyűrű is.
Abba is van hibajel tároló:)))
Már csak a képleteket kellene beírni!