Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Brushless marómotor

Indította gaben, 2024 április 09, 16:45

Előző téma - Következő téma

Szalai György

Nem volt bajom vele. Igaz, csak a kis esztergán alkalmaztam.
Konyhai gázlángon melegítettem mindkét véget egyszerre. Összenyomtam és bedugtam a folyó hidegvíz alá. A toldásnál a kis műhelykémben hosszára szépen körbe köszörültem.
Csak a pontos hosszát nem találtam el elsőre. Összenyomáskor rövidül vagy két három millimétert.

ukcge40u

Igen, én is mindig a hosszával szívtam. Volt vagy 10 féle hossz, előre megcsinálni nem volt célszerű, feszítőre meg nem volt lehetőség.
Utáltam. Nagyon, nagyon...

besirkyjh

Hello
 
Azt hiszem TOS palást föszörü fortunáján használtunk lap szijjat és volt egy csiszolo és ragaszto készülék ami 24 ora száradás után tökéletes szijjat produkált ( egy 40mm széles szijnál 50-55 mm volt az átfedés )volt benne egy párhuzamos horony ( a széllessége állithato ) ami egyvonalban tartotta a szij két darabját , csiszolásnál és ragasztásnál is .Loctite ragasztoval , azt hiszem zöld szinü ( de régen volt már ).
[#nemtudom]

ukcge40u

A gömbszíjak egy gépsoron voltak, fejleszteni nem engedték, különben ledobáltuk volna az összeset róla, ahol nem feltétlen szükséges.
A szíj elszakadt, az a szalag megállt, mi meg kocogtunk ki ládástul a géphez.
10 percen belül annak menni kellett, mese nem volt. :(

Motoros

A gömbszíj forrasztása kicsit macerás, de ha betartod a hőfokot, meg meg az összenyomáshoz csinálsz egy kis egyszerű összevezető készüléket akkor örök élet.
Nekem a menetfúrón van átmérő 4-es zöld, eleinte gyakran szakadt aztán mikor rájöttem a nyitjára azóta OK.

Szalai György

„Ja és ez már BL ! „
„Sajna frekiváltó hiányában még nem tudtam kipróbálni...”
 
BL motort járatnál frekiváltóról? Szerinted működhetne?
Van-e benne valami forgórész pozíció érzékelő, az elektronikus kommutáció vezérléséhez?
Vagy anélkül is menni fog, nyomatéktartóan. Mitől nem esik ki majd a szinkronból?

PSoft

Szerintem ez egy mezei aszinkron motor.
legalábbis a fényképről ítélve (ránézésre).[#ravasz1]

2vkx6unz

Azért írtam írtam, hogy BL mert ahogy Psoft is írta ez egy 200Hz-es 36V-os háromfázisú motor. Kefe nincs benne [#hawaii]
Ez kérem egy orosz birkanyíró motor volt lánykorában...
Kicsi módosítás a homloklapon és az eredeti tengely helyet az ER11-es befogó 8-as tengelye.

000000000

 
Mijen frekiváltóval lehet ezt működtetni??

2vkx6unz

Például Egyújabépítő frekiváltójával tökéletesen.
Svejk már kipróbált egyet emlékeim szerint 300 Hz-en de az a motor még egy birkanyíróban volt és nem merte tovább hajtani...

2vkx6unz

Bocsánat helyesen: Egyújabbgépépítő azaz Tuba István frekiváltójával.
Sajnos a találkozón már nem volt üres panelja mire odaértem...

000000000

 
Mérete, súlya, mekora ennek, igy készen?

2vkx6unz

A patronbefogó teljes hossza 122mm anya nélkül. A motor legnagyobb átmérője 63 mm. Svejk adatai alapján ~90W a teljesítménye
a tömege meg kevesebb mint 700gramm
Sajnos még közel sincs kész csak mutatóban van összerakva hátha kapok még ötleteket, kritikát min kellene még változtatni.
Kell még egy távtartó a befogó és a csapágy közé, valamilyen hűtés mert ez eredeti nagyon gagyi, meg valami burkolat a ventilátorra.

000000000

 
Igen, álmaimban sokszor előjön a kép, hasonló méretű, szénkefe nélküli, 18 ezer körülli fordulatú főorsó motorral gravírozok. Ami csendesen suhan a tárgy fölött.  
Azután, jön a kiábrándító valóság.
Pedig, szerintem nem lehetetlen.

Szalai György

Hát az igaz, hogy a birkanyíró motor az kefementes, tehát Brushless vagyis BL, mégsem szoktuk így nevezni. Mert a BLDC motor, az állandó mágneses forgórészű motor, ez pedig itt akkor ugye, rövidrezárt forgórészű.
 
Azt gondoltam, talán ha már kicserélted a tengelyét, akkor a forgórészt is állandó mágnesesre cserélted, így lett belőle BL. Tévedtem. Így már passzol a frekiváltó.
 
Jó volna az elülső pajzsa helyett egy új neki, befogható nyakkal és valami pontosan beállítható csapágyházzal, benne nagy futáspontosságú csapágyakkal. Akkor Danibá is tovább álmodhatná az álmát, nem kéne felébrednie a marómotor hangjára.