Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Brushless marómotor

Indította gaben, 2024 április 09, 16:45

Előző téma - Következő téma

besirkyjh

Bocs elnézetm az is fogazott szij .
 
Na mindegy ékszij csak belül vannak fogak hogy kicsi rádiusznál is jol hajoljon .
 
Igen a feszités az gond lehet a persejnél .
 

Farkas Ádám

Nem akartam ünneprontó lenni[#szomoru1] A megoldást már Péter régebben megmondta, ha elkopik a motor bronz csapágy: kihajítod az ablakon, és újat betesz.[#circling]

Szalai György

„Bordásszíj, vagy dörzshajtás?”
1 Mire fogod használni?
2 Ahhoz mekkora fordulatszám és forgató nyomaték kell?
3 Tehát az áttételed gyorsító lesz, egyező, vagy lassító?
Nekem több kérdés most nem jut eszembe.
 
Ha gravírozol, pici átmérőjű heggyel, akkor semmi fordulatszám nem túl magas. forgatónyomaték igény meg szinte nincs is. Tehát gyorsító áttétel a jó, a © janko féle tömítőgyűrű, olcsó és bevált megoldás. Rég használja. Nincsen benne a nyúlást akadályozó üveg vagy acélszál, tehát magas fordulaton nyúlni fog, és leválni igyekszik a tárcsákról. Ha két terelőgörgővel nem engeded, hogy kinyújtsa a centrifugális erő, akkor magas fordulaton sem csúszik.
 
Ha marnál, akkor több nyomaték kell és motornyi, vagy alacsonyabb fordulatszám. Tehát egyező és/vagy lassító áttétel, laposszíjjal esetleg ékszíjjal. Hoszzbordás szíj volna a legjobb, de ilyen kicsibe én még nem láttam. Hátha más igen. A fogas szíjat, harminc ezret forgó motornál én elfelejteném. Nem oda való, ekkora fordulatnál vibrációt okoz tehát zajos, előbb utóbb ugrik a fog és akkor nagy baj lesz.
 
Ha találnál szálerősített hosszbordás szíjat, az alkalmas lehetne gyorsítani is és lassítani is.

HJózsi

Ezzel megvan a szénkefe csere is ... :DDD

besirkyjh

Erre is van megoldás .
 
A motor fejjel lefelé és egy vikony kis felexibilis csövel áthajtol egy csapágyazott tengelyre és onnan a föorsora . Lehet terhelni dögivel és a motor csapágyát igy tehermentesited és nagyság rendekkel meg nö az élettartama .[#wink]

bmejdz9nu

Na de azért... Ha direkt hajtás lenne... mint Vbody-nál vagy Motoros-nál... akkor a csapágyon szinte zeró a terhelés... ill oldalra húzás zeró...  

Farkas Ádám

Egy egyszerű rendszert nem szabad túlbonyolítani. Nálam ez a fő szabály[#csodalk] Szerintem most már próbálja meg így egy dőrzs-szíjjal, Aztán majd meglátja, meddig bírja, lehet hogy sokáig. Aztán majd elmondja, és mi is tanulunk belőle.[#integet2]


besirkyjh

Annak az elrendezésnek akkor van értelme ha mechanikus áttételet akar . Természetesen a direkt hajtás itt a legjobb csak egy kissebb teljesitményü motornál szükiti a lehetöséget .Az a tapasztalat hogy 1 fordulat nem elég egy CNC-re , ki igy ki ugy oldja meg .Ez nem probléma csak egy ujjabb lehetöség .
 

s5f8tmfv3

Direkthajtás??? [#ravasz1][#nyes]

Szalai György

Ilyen kicsi teljesítményen az a bajom az ékszíjjal, hogy a szélességéhez képest nagyon vastag.
A meghajlításához ezért elég sok erő kell. Márpedig forgás közben ugye folyamatosan hajlik, egyenesedik, hajlik… Ez akkora motor teljesítményt köt le, ami többszöröse a csapágyak és a gravirtű forgatásához szükségesnek. A motor akkor is felveszi a hajlítgatáshoz szükséges teljesítményt, ha a gravirtű nincs is az anyagban. Az ideálishoz közeli hajtószíjnak tehát laposnak kell lenni. Ez pedig érvényes miden hajtásra, amelyik nem kifejezetten alacsony fordulatszámú. Még igen nagy gépekre is inkább több kisebb ékszíjat tesznek egymással párhuzamosan, nem egy darab óriási vastagat. A több egymással párhuzamos vékony ékszíj az egyenlő a hosszbordás szíjjal.

besirkyjh

És áttétel
 
Direkt irtam [#crazya]

s7manbs8

Nem ilyesmire találták ki a levegővel hajtott fortunákat ?

Bicska

Senki sem kötött bele a következőbe, ezért megteszem én[#circling]. Lehet egyáltalán 15-25000 fordulatnál fokas/ék/bordásszíjat használni????

bmejdz9nu

Itt is:) Azért van/lett a nagy fordulatú motor beszerezve...