Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

000000000

Én jószándékúan figyelmeztettelek, hogy
átüthet a 72 V-ra tervezett motorod valahol,
ha kap 400 V-os jeleket is. Kár itt ezért
bikához hasonlítani engem, meg napszemüvegezned.
Látatlanban én nem tudhatom, hogy a tekercseid
mennyire komolyan lettek impregnálva, a két
végkivezetés milyen távolságban halad egymástól
és a fémes részektől, van-e rajtuk plussz
szigcső, stb...
De ne bonyolítsad az életeted, tekintsd úgy,
hogy nem mondtam semmit.

svejk

Tudtam hogy ez is, és Te is előkerülsz...
Nincs rajta gyárilag, de ezt Te tudod nagyon jól mert megnézted biztosan a képeket...
Az is megnézte aki megvette...
 
De ha egy műszaki ember ezt nem tudja megoldani egy minden alkatrészében fém és közvetlen kontaktusban levő szerkezeten, hát..??  
 
Persze én meg egy műszaki analfabáta,- ráadásul roppant felelőtlen - vagyok hogy vitatkozom a tényekkel és a szabványokkal..  
 
Hülye vagyok, hogy segítettem a Varga Laci motorjait eladni, a fórumtársakhoz eljuttatni.
 
Úgy gondolom épp elégszer felhívtam a figyelmet több topicban is a veszélyre, ajánlottam veszélytelenebb alternatívákat is.
 
Remélem azért előre megfontolt tömeges gyilkossággal nem vádolsz majd.
 
Ezekután egyet tehetek:
 
FELHÍVOM A TISZTELT FÓRUMTÁRSAK FIGYELMÉT, HOGY A SEGÍTSÉGEMMEL BESZERZETT RAVA FÚRÓMOTORT NE HASZNÁLJÁK HÁLÓZATI FESZÜLTSÉGEN LEVŐ FREKVENCIAVÁLTÓRÓL, SEMMILYEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZT!!!
 
 

Szalai György

„Megnyugodtam... Talán nem ebbe fogok elpusztulni.”
 
Ez felől sose légy nyugodt, hogy hosszú életű lehess.
A kávédaráló motorja valóban nem folyamatos üzemre van méretezve, de az nem érintésvédelmi méretezés. Érintésvédelmi szempontból éppen annyira biztonságosnak kell lennie, mint bármilyen más háztartási készüléknek. Persze csak addig az, míg ki nem bontod a burkolatából. Az igaz, hogy ha mégis folyamatosan üzemeltetnéd, akkor a túlmelegedéstől sérülne a szigetelése is. Ha egy motor „robosztus” az csak attól van, hogy bőven tettek bele vasat, rezet. Ebből a szigetelés épségére, megbízhatóságára, tartósságára nem lehet következtetni. Ha nem is melegedhet túl, (mert a túláramtól védi a jól beállított frekiváltó), azért a szigetelését intenzívebben rombolja a névlegestől magasabb feszültségről történő járatás. A frekiváltó PWM üzemmódja erre a rombolásra még rátesz egy lapáttal. Az ipar a nagyon drága motorok védelmében alkalmaz sinus szűrőket ennek a rombolásnak a kivédésére, de a Hobbyista nagyvonalúan eltekint ettől. Így sokkal gyorsabb a szigetelés leépülése.
Csak óvatosan!

svejk

Hát ez az, hogy látatlanba nem tudod...
Annyi fáradságot vehetnél hogy rátekintenél a képekre, Szalai György  legalább megtette..
Persze a képek nem mondanak semmit, a szabványjelek és az adattábla alapján úgy is alkalmatlan...
De azért itt egy kép(a könyvtáramban található)...direkt nem kicsinyítem le..
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/RAVA%20200%20Hz-es%20f%far%f3motor/Sz%e9tszedve/RAVA%20M60-70-6%204000-es%20fordulat%20007.jpg" border=0>
 

svejk

A szinusz szűrőket alapvetően a nemkívánatos reznanciák és a hosszú motorvezetékek miatt alkalmazzák...

Szalai György

Nem kérdeztem volna, ha megnézem a képeket és rajta van, hogy nincs rajta. Ezért kérdeztem.
Éppen, hogy nem vagy műszaki analfabéta ezért is természetes neked, ami másnak nem biztos hogy az. Ezért ajánlottad hozzá a leválasztó trafót, ami tökéletes megoldás. A védőcsatlakozás kialakítása is megfelelő, nyilván meggyőződtél róla hogy az.
Vádollak előre megfontolt jószándékkal, és felelősségtudatból elkövetett óvatossággal.
Kérlek töröld, az előző hozzászólásodat és az enyémet is.
Bocsánat, ha előhúztam belőled a szakmai önérzetet.

Farkas Ádám

Azt is tegyük hozzá, hogy aki ilyen "életveszélyes motort vett" az egy nagyon precíz ,jól használható, és nagyon olcsó motort kapott.

svejk

Nem a szakmai önérzetet húztad elő belőlem, hanem a FELELŐSSÉGÉRZETET, mely valamelyest azért eddig is meg volt.
 
Be kell látnom hogy igazatok van, a tényekkel nem bírkózhatok, az adatok, adatok.
Sajnos elfelejtettem hogy ez egy nyílt fórum és bizony itt nem lehet badarságokat beszélni, veszélyes dolgok felett szemet hunyni, netalán arra buzdítani.
 
Egyetlen mentsváram hogy ismerem az embereket akikhez került és műszaki érzékük nem engedi meg a trehányságot. Sőt ketten az Egyújabbgépépítő segítségével épített frekiváltóval hajtják, két motorról pedig biztosan tudom hogy a szekrényben pihen.
 
Csak ez az egy ominózus mely alapján az egész kirobbant van  harmadik kézben.
Ezt az egyet valaki leégette, a gazdája természetesen nincs meg, én felajánlottam hogy szakműhelyben újratekercseltetem jutányos áron
(a másod és harmadtulajdonos két fél korrekten elfelezte egymás közt a költségeket). Ez meg is történt, és itt jött a bonyodalom hogy az új tulaj továbbra sem bírta(ja?) üzembehelyezni...
 
 

svejk

Sajnos az olcsóság és használhatóség nem mentesít...

Farkas Ádám

Szerintem neked nincs felelősséged ebben a dologban, mert aki vett ilyen motort az tisztában volt hogy ez nem rendeltetés szerű használat. És amit ráírtak a motorra azt tudja is (pont). Az olcsóságot arra írtam hogy a vásárlók milyen jól jártak....:) (egyébként szerintem használható 230-as frekiváltóról, de ez az én véleményem ÉV-t BEKÖTNI!!!)

000000000

Én hogy őszinte legyek, csak azt néztem ebben
az egész históriában, hogy 72 V-os a motor.
Nem is vettem észre, hogy ez az a RAVA motor.
Ezeket a képeket annak idején láttam... , de
számomra nem derült ki belőle, mit bír a
szigetelés.
Egy a lényeg: Te és itt még páran felhívtuk a
figyelmet arra, hogy nem egészen szakszerű
hálózati frekiváltóról használni ezt a motort.
Aki pedig mégis így használja és netán még
a sárga-zöld drótot sem köti be, az magára
vessen. Ehhez Neked már nincs közöd.

svejk

Köszönöm, hogy azért nyugtattok is..

ybm4ifb


pa0n9mw

Anno amikor hónapokkal ezelőtt szóba került erre az esetleges szigetelés/életvédelmi probrémára már felhivtam a figyelmet.
Akkor be lett irva hogy védővezető nélkül nem szabad használni.
 
végyé
 
végyé

000000000

hmm, kicsit ég a pofám. A frekiváltó project nem halt meg, csak pihent a jó idő miat. Készült egy ujabb verzió, ami áramot és fesz is mér, olcsó optokkal leválasztva, de a program se kezeli még és a hw se tökéletes. Egyébként elég nagyot szólt, mikor elpukkant. Túl hirtelen indítottam az 1,1 KW-os motort. Minden elszált, persze a mikrovezérlős panel leválasztott szerencsére. (meg van javítva)
Egyébként nekem se tetszik, hogy ilyen kis feszre használjátok a hálózati frekiváltót. Az omron-on láttam olyat, hogy külső tápról lehet hajtani, ki kell szedni az átkötést a csokiból és mehet rá a külső táp. Én a frekiváltót is sajnálom, szegénynek korlátozott a számítási kapacitása. A pwm felbontása is romlik a kis kitöltési tényező miatt és hiába mondjuk 12khz a kapcsoló freki, nem számolja ujra a pwm-et minden ciklusban, csak mondjuk 2000-szer. Nagy frekin járatva szinte négyszögjel jön ki belőle.