Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

svejk

A mikrovezérlőt rakd el más hasznos dologra, a ventillátorral pedig köss sorba egy megfelelő ízzót. (15-60 W)
Ez a parasztmegoldás általában működik ventilátoroknál.

svejk

És mi lesz a várt teljesítménynövekedésel, és optimális működésel? :)
Persze annyira lehet jó megoldás mint a #682..

pa0n9mw

Üdv
Semmi, de esztergálni valószinű tud vele :)
 
végyé

msas

Ez csak akkor igaz, ha csillagtekercselésű a motor, tehát három db egyforma tekercs van benne 120 fokban elrakva. a "klasszikus" egyfázisu motorban kettő tekercs van 90 fokban elrakva, ezek általában 34 hornyos motorok, míg a 3~ u lehet 24, vagy 36 hornyu.
Legkönnyebb kimérésseal megállapítani, hogy milyen típus, ha három kivezetés van a kapocslécen leszeded a kondit és egymáshoz kiméred a tekercsvégeket, ha egyforma ellenállást mérsz akkot csillag tekercselés, lehet hajtani frekiváltóval, a motor feszültséget 240V-ra programozva. Ha nem egyfotma a tekercsellenállás akkot marad az áttekercselés

msas

javítok a 34=36, Bocs.

pa0n9mw

Üdv
Igen ez az elmétet, a gyakorlatban meg megy egyfázisú segédfázisos tekercsrendszerrel is.
Persze biztos motorfüggő is, de egy próbát megér.
 
végyé

000000000

igazad van, ezzel szépen csendesen üzemel, de világít és melegszik az ízzó, és dupla a fogyasztása
 
a frekiváltós ötlet nem biztos, hogy rossz, csak szerintem a legkisebb is 20eFt körül lehet.
 
Szabályzó amúgy van hozzá de ez is ~12eFt (Air trade centre honlapján)
 
A motor amúgy rosenberg rm125L

35kpazcgr

Ne izzót, hanem pl. fénycsőfojtót köss vele sorba. Az nem világít, és sokkal jobb a hatásfoka (előtétként), mint az égőnek.
Variálhatod is a fojtó teljesítményét (20; 40;60 W-os), ezzel a fordulatszámát is változtatod a motornak. Hasonló elven működik a mennyezeti ventillátorok fordulatszabályozója. Ott a fokozatkapcsoló egy többleágazásos fojtótrafót kapcsol sorosan a motorral.

dezs

Eddig ez a tipp teccik legjobban! De ha a motor vagy a frekiváltó leég, mindjárt nem fog tecceni!!!!
Előfordulhat ilyesmi?
Egyébként senki sem gyárt olyan frekiváltót, ami direkt 1f motorokhoz van? Annyi sok szabályzásra váró 1f motor van szanaszét. Senki nem oldotta még meg ezt biztonságosan????

dezs

Amúgy meg a teljesítménynövekedéssel kapcsolatban elmesélem, hogyan választottam ki a gépet. Az EE250-es gépet amin tanlni kezdtem eladták alólam. Esztergát kell venni. Kici ocó legyen, de azért mindent vigyen. Megtudtam - itt - hogy praktikereset ne vagyek, ha nem akarom hamar eladni. Meg hogy 300W alatti motorokkal szerelt esztergán nem nagyon lehet leszúrkálni. Utálok fűrészelni. Az AT520-ast 550W-os eszterga és 370W-os maró motorral hirdették. A gépkönyvben is ez van. Az adattáblákon meg 750-750W. Előkerült ez a frekiváltós dolog. Meg a motor áttekerés. Felhomályosítottak, hogy 1f 750W-ból 3f-re tekerve 1,1kW lesz. Hát ez már elég messze van a kitűzött céltól, vagyis hogy 300W fölött legyünk.

dezs

Jelenleg 1400-as fordulatú motor van a marón is és az esztergán is. Mennyire érdemes növelni a maró fordulatát??? Egyenlőre úgy gondolom, hogy valószínűleg viszonylag kis méretű alkatrészeket fogok rajta farigcsálni, műszaki műanyagokból (PEEK, teflon, amidok) és KOR acélokból. Persze qnagy árréssel....
Szóval elsősorban 3-4-5 ös marók lesznek rajta, meg esetleg kisebbek, ha tudok szerezni.

dezs

" ha három kivezetés van a kapocslécen leszeded a kondit és egymáshoz kiméred a tekercsvégeket"
Utána vissza se rakom, mehet rá a frekiváltó kondi nélkül? Ha csillagba van tekerve, akkor az miben különbözik egy 3f motortól? Bocs, de nem értek hozzá, és ha elviszem egy tekercseőhöz, úgyis azt mondja hogy meg kell tekerni.

dezs

"Igen ez az elmétet, a gyakorlatban meg megy egyfázisú segédfázisos tekercsrendszerrel is.  
Persze biztos motorfüggő is, de egy próbát megér."
Azt kb. el tudom képzelni, hogy mit fogok látni, ha működik. És mi van ha nem??????? Sűrű füstfelhő, és elektromos szikrák mindenfelé, vagy csak leolvasztom a rezet a vasról??

svejk

Egy 60 W-os ventilátorral ha bármit sorbakötsz, csak csökkenhet a fogyasztás a hálózati oldalról nézve, és nem duplázódik :)
Légy kreatív a fényt hasznosítsd! :)

svejk

Ez már az extrás megoldás :)
De lehet egy megfelelő trafó 230 V-os primerjét is sorba kötni és a szekundert terhelve növekedni fog a fordulat.
(az izzósnak annyi még az előnye, hogy a hidegellenállásból adódóan ad egy indítónyomaték többletet, kopottabb, koszos csapágyaknál előny lehet)